Et ole rasisti. Minä kuulemma olen, mutta mielipiteeni johtuvat ihan siitä kokemuksesta eikä mistään maagisista "ennakkoluuloista"; yhdessä työpaikassa harjottelin 16-vuotiaana ja ikäni tietävä somali koitti iskeä, myöhemmin kyseli ikäisteni tyttöjen numeroita. Oli muutenkin hävytön tapaus, ruoka-alan firmassa mm. syljeskeli lattialle eikä pessyt käsiään vessakäynnin jälkeen. Toinen tapaus yritti käydä käsiksi. Kolmas syytti rasistiksi koko luokkani tyttöjä, kun emme päästäneet häntä pukuhuoneeseemme kesken vaatteidenvaihdon. Jouduimme pyytämään anteeksi julkisesti, tämän seurauksena kaksi oppilasta erosi kun eivät kokeneet menettelyä tippaakaan oikeudenmukaisena.
Kun katson somaleiden käytöstä kaupungilla, en ihmettele että moni heille nyrpistelee nenäänsä. 99% on kovaäänisiä, röyhkeitä (jonoissa etuillaan, tönitään, sotketaan jne.) eikä osaa alkeellisiakaan käytöstapoja. Kulttuuriin ei voi vedota ikuisesti ja on uskomatonta että Suomessa on tuhansia somaleja, jotka eivät osaa suomenkielen alkeitakaan! Miten helposti tänne oikein pääsee??
Juu, meillä on rikollisia omastakin takaa. Ja juuri siksi emme tarvitse tänne niitä enempää; resurssimme on mitoitettu valtaväestöä ajatellen ja suomalaisten kulttuuriin ei kuulu mm. kunniamurha tai 11-kertaiset siveysrikokset valtaväestöön nähden kun ollaan itse mamun asemassa muualla päin maailmaa (tilasto nähtävissä netissä, poliisin julkaisema ja koskee juuri afrikasta tulleita, myös siis niitä somaleja).