Ystäväni mielestä olen rasisti-kertokaa te olenko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
En pidä siitä että esim. somaleita muuttaa koko ajan lisää Suomeen. En haluaisi asua alueella jossa on paljon somaleita, enkä laittaa lapsiani kouluun jossa heitä on paljon. En pidä somaleista jotka parveilevat esim. Helsingin keskustan alueella ja lähiöiden ostoskeskuksissa, ja monesti häiritsevät ihmisiä ja rötöstelevät.

Monesti he myöskin ovat moniavioisia ja kohtelevat naisia huonosti, en pidä siitäkään, enkä monesta muustakaan asiasta heidän kulttuurissaan, esim. pienten tyttölasten ympärileikkauksista.

Otin esimerkiksi nuo somalit, koska mielestäni heidän kanssaan on eniten ongelmia. Kuitenkin hyväksyisin ns. hyvät tyypit jos sellaisia tulisi vastaan, ja voisin jopa ystävystyä ko. kansallisuuden omaavan kanssa, jos kemiat muuten pelaisivat.

Otin vain nuo somalit esille, koska heitä näkyy ainakin täällä Helsingissä eniten. En kaihda heitä heidän ihonvärinsä vuoksi, (mikä käsittääkseni on yksi kriteeri rasismin harjoittamiselle ) vaan siksi että ainakaan kaikki heistä ei osaa elää maassa maan tavalla, ja kanssaihmisiään kunnioittaen.

Olenko siis rasisti, niinkuin ystäväni sanoi?

Et mun mielestä, koska olen varmaan itsekin rasisti.
Se mua ärsyttää kun ihmiset valittaa semmoisille, jotka tekee töitä. Siis esim. bussikuskeille ja siivoojille. Että vievät työt. Ne on ihan hyviä tyyppejä, jotka tekee töitä. Tiedän 3 somalia, jotka on töissä ja puhuu hyvin suomea. Ja ne on ihan kivoja. varsinkin niistä kaks, jotka on nuoria. Ne nuoret työskentelee koululaisten parissa.

Mutta me esim. muutettiin osittain siitä syystä, että saatiin lapset semmoiseen kouluun, jossa ei oo somaleja, että ollaan me rasisteja.

Et minusta. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä suvaitsevaisuuden nojalla. Jos ymmärtää, että kaikki eivät tosiaan ole samanlaisia vain koska ovat samasta maasta kotoisin, voi mielestäni aivan hyvin kritisoida huonoja puolia. Nuo somalijengit ovat kieltämättä huono puoli ja rikostilastoissakin näkyvät aika näkyvästi. :/ Puhumattakaan sitten vaikka tyttöjen ympärileikkauksesta.
Samaa mieltä olen myös edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että jos hyvätkin tyypit ärsyttää, niin sitten on rasisti. On ainoastaan positiivista kun maahanmuuttaja löytää työpaikan ja opiskelee kielen. On naurettavaa väittää, että ulkomaalaiset vievät työt. Jos on kaksi työnhakijaa samalla linjalla samalla koulutuksella, toinen somali, toinen suomalainen, en epäile hetkeäkään kumpiko sen työn saa... Ja se on oikeastaan aika luonnollisesta, koska työnantajat luonnollisesti pelkäävät miten tulla toimeen esim. kielen suhteen ihmisen kanssa, joka ei sitä täydellisesti hallitse.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En pidä siitä että esim. somaleita muuttaa koko ajan lisää Suomeen. En haluaisi asua alueella jossa on paljon somaleita, enkä laittaa lapsiani kouluun jossa heitä on paljon. En pidä somaleista jotka parveilevat esim. Helsingin keskustan alueella ja lähiöiden ostoskeskuksissa, ja monesti häiritsevät ihmisiä ja rötöstelevät.

Monesti he myöskin ovat moniavioisia ja kohtelevat naisia huonosti, en pidä siitäkään, enkä monesta muustakaan asiasta heidän kulttuurissaan, esim. pienten tyttölasten ympärileikkauksista.

Otin esimerkiksi nuo somalit, koska mielestäni heidän kanssaan on eniten ongelmia. Kuitenkin hyväksyisin ns. hyvät tyypit jos sellaisia tulisi vastaan, ja voisin jopa ystävystyä ko. kansallisuuden omaavan kanssa, jos kemiat muuten pelaisivat.

Otin vain nuo somalit esille, koska heitä näkyy ainakin täällä Helsingissä eniten. En kaihda heitä heidän ihonvärinsä vuoksi, (mikä käsittääkseni on yksi kriteeri rasismin harjoittamiselle ) vaan siksi että ainakaan kaikki heistä ei osaa elää maassa maan tavalla, ja kanssaihmisiään kunnioittaen.

Et ole rasisti.

Miksi pitäisi tykätä paskasakista? Siksikö kun ovat mustia?

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Et minusta. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä suvaitsevaisuuden nojalla. Jos ymmärtää, että kaikki eivät tosiaan ole samanlaisia vain koska ovat samasta maasta kotoisin, voi mielestäni aivan hyvin kritisoida huonoja puolia. Nuo somalijengit ovat kieltämättä huono puoli ja rikostilastoissakin näkyvät aika näkyvästi. :/ Puhumattakaan sitten vaikka tyttöjen ympärileikkauksesta.
Samaa mieltä olen myös edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että jos hyvätkin tyypit ärsyttää, niin sitten on rasisti. On ainoastaan positiivista kun maahanmuuttaja löytää työpaikan ja opiskelee kielen. On naurettavaa väittää, että ulkomaalaiset vievät työt. Jos on kaksi työnhakijaa samalla linjalla samalla koulutuksella, toinen somali, toinen suomalainen, en epäile hetkeäkään kumpiko sen työn saa... Ja se on oikeastaan aika luonnollisesta, koska työnantajat luonnollisesti pelkäävät miten tulla toimeen esim. kielen suhteen ihmisen kanssa, joka ei sitä täydellisesti hallitse.

Helsingin kaupunki muuten palkkaa ennemmin somalin kuin suomalaisen. Se on nykyään kaupungin rekrypolitiikka. Sitä kutsutaan positiiviseksi rasismiksi. Positiivinen rasismi, aikamoinen sanahirviö. Onko se sitten positiivinen raiskaus kun somali raiskaa suomalaisen naisen?

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Tuo uutinen hieman pisti miettimään onko maahanmuuton vastustajien mielipiteissä osittain asiaa.
http://www.freeforum101.com/finlandiaforumi/viewtopic.php?p=418

Tuohan on vanha juttu. Meeppä Itikseen tai Steissille tsiigaamaan niin siellä ne pikkulikat on mamujen vietävissä. Kukaan ei tee mitään koska sehän olisi rasismia jos mamujen tekemisiin puututtaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Et ole rasisti.

En minäkään tykkää suomalaisista, suuri osa pelkkää paskasakkia!
Ai miksi pitäisi tykätä, siksi kun olen itsekin suomalainen?

Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten väitetyn rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää.[1] Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.[2] (wikipedia)

Voisit ollakin rasisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

Rasismi eli rotusyrjintä tai rotusorto on aate tai toiminta, jossa ihmisten väitetyn rotuluonteen ja siihen liittyvien fyysisten piirteiden erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää.[1] Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.[2] (wikipedia)

Voisit ollakin rasisti.

Onko Helsingin kaupungilla rasistinen rekrypolitiikka koska se asettaa mamut etusijalle verrattuna suomalaisiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Et ole rasisti.

En minäkään tykkää suomalaisista, suuri osa pelkkää paskasakkia!
Ai miksi pitäisi tykätä, siksi kun olen itsekin suomalainen?
Sinähän olet ilmiselvä rasisti ja tunnustatkin sen vielä.

Jos sä olet rasisti, niin sitten oon mäkin :D Ajattelen ihan samalla tavalla sun kanssa :D Mulla ei oo mitään niitä maahanmuuttajia vastaan, jotka tulee tänne tekemään töitä ja elättää itse itsensä ja perheensä. Ne mamut (useinkin juuri somalit), jotka tunkee tänne lorvimaan, elämään sossun rahoilla ilman aikomustakaan tehdä päivääkään töitä joutaisi lähettää takaisin sinne mistä ovat tulleetkin! Yököttää katsellakin niitä vetelehtijöitä, joita me töissäkäyvät veronmaksajat joudumme elättämään :kieh:

En mäkään somalialaista suurperhettä haluaisi naapuriini, tai lapsiani somalivoittoiseen kouluun.

Jos se on rasismia, niin sitten oon rasisti, ihan sama :D

Enkä tykkää mistään sossupummeista, väristä viis.

Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Jos sä olet rasisti, niin sitten oon mäkin :D Ajattelen ihan samalla tavalla sun kanssa :D Mulla ei oo mitään niitä maahanmuuttajia vastaan, jotka tulee tänne tekemään töitä ja elättää itse itsensä ja perheensä. Ne mamut (useinkin juuri somalit), jotka tunkee tänne lorvimaan, elämään sossun rahoilla ilman aikomustakaan tehdä päivääkään töitä joutaisi lähettää takaisin sinne mistä ovat tulleetkin! Yököttää katsellakin niitä vetelehtijöitä, joita me töissäkäyvät veronmaksajat joudumme elättämään :kieh:

KÄRVENNY HELVETISSÄ RASSITI!!!!!!!!!!!!11!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En mäkään somalialaista suurperhettä haluaisi naapuriini, tai lapsiani somalivoittoiseen kouluun.

Jos se on rasismia, niin sitten oon rasisti, ihan sama :D

Enkä tykkää mistään sossupummeista, väristä viis.

Olet ilmiselvä rasisti. Hyi häpeä!

Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:

Mä kans tunnustan olevani jos alkuperäisen kirjoottajan kuvauksen mukainen on rasisti. Eikä ees hävetä!

Mistä tiedät että somalit kohtelee naisiaan huonosti? Onko sulla ollut somalimies että tiiät, vai onko kyse vaan olettamuksesta? Onks skinit aivopessyt sut; meinaan samanlaista paasausta sana sanaan

Yhteistyössä