Ystäväni ei halua lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei mustakaan tuossa ole mitään ihmeellistä....jossain vaiheessa itsekin ajattelin jääväni lapsettomaksi, mutta tulin toisiin ajatuksiin. Yksi lapsi kuitenkin riittää ja sterilisaatio on tehtynä.

Alkuperäinen kirjoittaja L:
itsekkäitä todella

Eikä ole. Silloin ne olisi itsekkäitä jos tekisivät lapsen vain siksi kun "niin kuuluu tehdä", haluamatta oikeasti lasta. Se vasta väärin ja itsekästä olisi, lunastaa paikkansa yhteisössä lapsen avulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
en minäkään aio hankkia lapsia, kun ei ole varaa.

Tätä mä en kyllä tajua. Ei siihen erityisemmin varaa tarvita. Ellei sitten ole pakko olla Reimatecit ja muut..

tarvitaan kun haluaa lapselleen parasta. hyvän kodin ja kaikki muut tarvikkeet ja ruuan. näillä tuloilla en varmaan koskaan hanki lasta.koska pitäähän minunkin nauttia elämästä. en halua joutua sossun luukulle. tietysti jos tuleva mieheni on varakas niin hankin lapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
en minäkään aio hankkia lapsia, kun ei ole varaa.

Tätä mä en kyllä tajua. Ei siihen erityisemmin varaa tarvita. Ellei sitten ole pakko olla Reimatecit ja muut..

tarvitaan kun haluaa lapselleen parasta. hyvän kodin ja kaikki muut tarvikkeet ja ruuan. näillä tuloilla en varmaan koskaan hanki lasta.koska pitäähän minunkin nauttia elämästä. en halua joutua sossun luukulle. tietysti jos tuleva mieheni on varakas niin hankin lapsen.

Niin, eli siis mieskin puuttuu, se onkin jo lastenhankinnassa oleellisempaa, kuin raha. Miestä todellakin tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mun on pakko sanoa, että mä pidän sitä outona =) Lisääntyminen on kuitenkin alkukantainen biologinen tarve, on siinä jotain outoa, jos yhdeltä se puuttuu.

Mutta ei siis mun maailmaa häiritte jos joku ei lapsia halua. Paitti jos se on joku, kenen kanssa vois seurustella. Sit häiritsee, paljonkin.

Mäkin luulen, jo vähän enemmänkin näitä vapaaehtoisia lapsettomia elämässäni tavanneena, että kyllä suurimmalla osalla tämä tarve jossakin vaiheessa nostaa päätään. Mutta kun ihmisellä on muitakin tarpeita, niin näitä tarpeitaan saa sitten punnita. Ihmisiä ja syitä on monenlaisia, mutta usea lapsettomaksi jäänyt rakastaa kyllä esimerkiksi sukulaislapsiaan, mutta eivät lopulta ole valmis tekemään sitä uhrausta tai eivät pysty näkemään itseään vanhempina.

Itsekkäitä on lapsellisissa ja lapsettomissa IHAN yhtä paljon. Niin moni ihminen, joilla on lapsia, on silti läpeensä itsekäs. Joten erityisen itsekkääksi en syyttäisi ihmistä, joka jää lapsettomaksi. He yleensä vain tuntevat itsensä tarpeeksi hyvin osatakseen tehdä tällaisen päätöksen.

Moni tuntemistani lapsettomista on myös töissä erittäin yhteisöllisissä tehtävissä, eräskin tuttuni tekee töitä ihmisoikeusalalla. Hän on mitä sympaattisin ja lämpimin ihminen enkä näe mitään pahaa tai erikoista siinä että hän on tehnyt tällaisen ratkaisun.

Ei yhtään erikoinen elämäntapa.

Alkuperäinen kirjoittaja L:
itsekkäitä todella

Ja perustelut??

Jos ei lapsirakas ole eikä lapsia HALUA, niin miten se voi olla itsekästä? Eikai kukaan voi pakottaa itseään tykkäämään/haluamaan lasta!

Tuntuu että joka itsekkääksi haukkuu vapaaehtoisesti lapsettomia, on vain äärettömän kateellinen ihmiselle joka on "vapaa kuin taivaan lintu".... ;-)

Itsekkäistä syistä ihmiset lapsiakin haluavat. Ihan ymmärrettävä elämäntapa, vaikka itse ei osaisi ikinä kuvitellakaan elävänsä ilman sitä rakkautta, jota kokee omia lapsiaan kohtaan. Hyvä ettei yhtään lasta hankita ellei ihan oikeasti haluta niitä ja jos kokee, ettei olisi hyvä vanhempi. Itsekkäintä on hankkia lapsia ja sitten ei kuitenkaan kanneta vastuuta kunnolla. Niitä vasta riittää.

Tyhmiä ovat ne, jotka eivät ole koskaan edes miettineet haluavatko lapsia itse oikeasti, vaan mennäänkö nyt vaan sillä kaavalla, jolla kaikki muutkin.

Itsekkäitä ovat ne, jotka eivät pysty ottamaan toisia huomioon. Äideissä ja isissä on näitä kyllä.

Fiksuja ja kypsiä ovat ne, jotka tietävät elävänsä juuri sellaista elämää kuin haluavat (oli lapsia sitten viisi tai nolla) -eivätkä tee kenenkään kummastelujen takia toisenlaisia valintoja.