ystävä pariskuntamme nakkaa edellisen asukkaan postit roskiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rööttynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rööttynä

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
1 165
0
36
:o kävivät meillä kylässä ja sanoivat. Ovat vuoden verran asuneet jo tuossa samassa asunnossa ja vieläkin tulee edellisen asukkaan postia sinne, ovat tehneet postille ilmon ja vieneet postiin niit ja sieltä on aina sanottu, et enään ei tule, mutta aina kuitenkin tulee. Olin ihan suu auki, etteihän niit roskiin saa laittaa. Meki ollaan asuttu täs kohta kolme vuotta ja meillekkin sillön tällön tulee edellisen asukkaan posteja, mut mie kiikutan aina seuraavalla kauppa/posti reissulla ne postiin.

Saman ovat varmaan tehneet minun posteille uudet asukkaat minun edellisessä kämpässä, kun esim. vakuutusmakut sun muut eivät löytäneet perille minulle asti..suoraan tuli toinen maksumuistutus.

Ihan silkkaa mainospostia olen itsekin vastaavassa tilanteessa heittänyt roskiin, mutta jos pienikin epäilys että kyseessä jotain muuta kuin mainos, olen kirjoittanut kuoren päälle "vastaanottajan osoite muuttunut" ja pudottanut postin keltaiseen laatikkoon.

Meillekin välillä tulee. Laitan postin ohjeen mukaan kuoreen tekstin "vastaanottaja ei asu osoitteessa, palautuu lähettäjälle". Näin tieto menee postin lähettäjälle, eihän posti sill emitään voi jos lähettäjä laittaa väärään paikkaan. Jos lähettäjää ei ole tiedossa niins it vaan "ei asu tässä osoitteessa" ja posti tekee postille mitä lystää. Roskiin laitan vaan selvät mainokset, joita siis harvemmin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Mun faijalle ainakin sanottiin postista, että heittää roskiin vaan, jos tulee.... Ei se ole uuden asukkaan tehtävä huolehtia edellsien posteista, jos ei ole osoitteen muutosta tehnyt.

Vaikka osoitteenmuutoksen tekee, niin se ei mene läheskään joka paikkaan. Ja postin pitäisi siirtää kuukauden ajan automaattisesti posti uuteen osoitteeseen, vaikka siinä olisikin vanha osoite. Tämä vaan ei toimi sitten ollenkaan, jos muuttaa monta kertaa lyhyen ajan sisällä.

Mun faijalle ainakin sanottiin postista, että heittää roskiin vaan, jos tulee.... Ei se ole uuden asukkaan tehtävä huolehtia edellsien posteista, jos ei ole osoitteen muutosta tehnyt.

Mulla on ollut parissa muutossa se että olen jonnekin paikkoihin tehnty kolme kertaa osoitteen muutoksen masitraatin ilmoituksen silsäksi eikä silti ole postit tulleet oikeaan osoitteseen! joten minkäs se muuttaja sille voi jos lähettäjä ei hoida hommiaan. Muutama lasku täälläkin eksynyt väärään paikkaan (jopa vajaa 6kk muutosta) eikä uusi asukan ole vaivautunut niitä edelleen lähettämään vaan itse olen asian joutunut selvittämään kun laskua ei ole kuulunut. Kysessä siis lasku jonka TIEDÄN tulevan tiettynä aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Vaikka osoitteenmuutoksen tekee, niin se ei mene läheskään joka paikkaan. Ja postin pitäisi siirtää kuukauden ajan automaattisesti posti uuteen osoitteeseen, vaikka siinä olisikin vanha osoite. Tämä vaan ei toimi sitten ollenkaan, jos muuttaa monta kertaa lyhyen ajan sisällä.

Jep, mutta itse pitäisi huolehtiia se muutos niihihn paikkoihin, joihin se ei suoraan mene. Ja meidän porukat on asuneet tuossa asunnossa jo vuoden, ja yhä tulee vanhalle asukkaalle postia, joka ei ole asunut kämpässä kohta kahteen vuoteen. Ja postiin on ilmoitettu, samoin joihinkin paikkoihin, jotka sitä postia on lähettäneet, ja yhä tulee...

Jos on riittävän monta kuorta vienyt takas postiin ja muutostakin on jo kauan, mutta aina vaan tulee, niin kyllä saa laittaa.

Kannattaisi sen edellisen tehdä osoitemuutosilmoitus, jos tahtoo saada postinsa. Ei niillä uusilla asukkailla ole mitään velvollisuutta toimia kuriirina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei saa laittaa? Ei sitä mikään kiellä.

no ei kiellä ei, mut minusta on aika törkeetä laittaa roskiin, seassa voi olla jotain tärkeää. mut kukin tavallaan. Olishan se kyl asukkaan velvollisuus ilmottaa se osote joka paikkaan vaihtuneeksi.

Meillä "asuu" jo toista vuotta joku typy jolle tulee ihan sikana perintä ja muuta laskua. Isännöistiäkin jo soitti alkuun että pitäisi maksaa enemmän vesimaksuja kun tää "pirkko" asuu teillä väestörekisterin tietojen mukaan.
Eli joku on ilmoittanut väärän osoitteen maistraattiin ja ei vaivaudu poistamaan sitä.
Toivottavasti ei koskaan tuu ulosottomies hakeen meijjän telkkaria pirkon laskujen takeeksi. :laugh:
Isännöitsiä kyllä uskoi että täällä mitään pirkkoa asu ja ei siis oo talonkirjoilla meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkumurut07:

no ei kiellä ei, mut minusta on aika törkeetä laittaa roskiin, seassa voi olla jotain tärkeää. mut kukin tavallaan. Olishan se kyl asukkaan velvollisuus ilmottaa se osote joka paikkaan vaihtuneeksi.

Itse olen vähän suhteuttanut tuota tärkeellisyyttä:

Jos on luottokunnan laskut tms. virallisen näköinen kuori, tottakai koitan viedä takas sen postiin (tosin tuommoset tärkeät ne vasta kannattaakin edellisen asukkaan hoitaa itse uuteen osoitteeseen ja tehdä se osoitteenmuutosilmoitus).

Mut esim. viime jouluna edellisen asukkaan täältä jo pari vuotta aiemmin poismuuttaneelle entiselle avovaimolle tulleita joulukortteja en lähtenyt mihinkään kuskaamaan.

minä olen tehnyt osoitteen muutoksen , mutta silti joskus posita menee vääärään osoitteen. yhdet lehdet meni vanhaan osoitteeseen , muta lasku tuli oikeaan osoitteeseen. valitin asiasta eikä tarvinnut edes laskua maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Meillä "asuu" jo toista vuotta joku typy jolle tulee ihan sikana perintä ja muuta laskua. Isännöistiäkin jo soitti alkuun että pitäisi maksaa enemmän vesimaksuja kun tää "pirkko" asuu teillä väestörekisterin tietojen mukaan.
Eli joku on ilmoittanut väärän osoitteen maistraattiin ja ei vaivaudu poistamaan sitä.
Toivottavasti ei koskaan tuu ulosottomies hakeen meijjän telkkaria pirkon laskujen takeeksi. :laugh:
Isännöitsiä kyllä uskoi että täällä mitään pirkkoa asu ja ei siis oo talonkirjoilla meillä.

Mä varmaan soittaisin itse maistraattiin ja selvittäisin niille, et sorppa, joku on pissittäny teitä silmään...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Itse olen vähän suhteuttanut tuota tärkeellisyyttä:

Jos on luottokunnan laskut tms. virallisen näköinen kuori, tottakai koitan viedä takas sen postiin (tosin tuommoset tärkeät ne vasta kannattaakin edellisen asukkaan hoitaa itse uuteen osoitteeseen ja tehdä se osoitteenmuutosilmoitus).

Mut esim. viime jouluna edellisen asukkaan täältä jo pari vuotta aiemmin poismuuttaneelle entiselle avovaimolle tulleita joulukortteja en lähtenyt mihinkään kuskaamaan.

ihan totta :)

Minä veisin takaisin postiin, jos yhtään on epäilys että on jotakin tärkeää/henkilökohtaista mutta mainokset sun muut laittaisin roskiin. Kiva olisi omalla kohdalla huomata/todeta että postin mokan takia joku hävittää esim. laskut tms. Toki osoitteenmuutos ja ilmoittamiset on itse hoidettava, mutta minkäs teet sitten postin mokille.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:

Mä varmaan soittaisin itse maistraattiin ja selvittäisin niille, et sorppa, joku on pissittäny teitä silmään...

Oi, yritetty on. ei voi poistaa kuin tämä ihminen. On se muuten kumma että jonkun OMISTAMAAN asuntoon voi "muuttaa" kukavaan vaikka omistajat olis erimieltä.
Ja kyllä olen heittänyt laskujakin roskiin kun ne tulee meille kuitenkin takasi...
:kieh:

:o kävivät meillä kylässä ja sanoivat. Ovat vuoden verran asuneet jo tuossa samassa asunnossa ja vieläkin tulee edellisen asukkaan postia sinne,

!!!!!!! ovat tehneet postille ilmon ja vieneet postiin niit ja sieltä on aina sanottu, et enään ei tule, mutta aina kuitenkin tulee. Olin ihan suu auki, etteihän niit roskiin saa laittaa.!!!!!

Meki ollaan asuttu täs kohta kolme vuotta ja meillekkin sillön tällön tulee edellisen asukkaan posteja, mut mie kiikutan aina seuraavalla kauppa/posti reissulla ne postiin.

Ei tossa mitkään ilmoitukset maistraattiin tai muualle auta, jos posti jakaa osoitteenmuutoksesta riippumatta edelleen väärin.

Mä aikani kiikuttelin edellisen asukkaan postia takasin postikonttoriin, soitin edelliselle asukkaalle, puhuin asiasta postissa, soitimpa vielä yhteen firmaankin, josta niitä laskuja tuli. Ja aina niitä ilmesty laatikkoon. Reilu puol vuotta ja roskiin minäkin ne lopulta heittelin.

Ei mulla ole postilaattikkoja matkan varrella, enkä mä ole velvoitettu niitä minnekään kuskaamaan.

heh, ja keverin postit menee edelleen vanhan asunnon postilaatikkoon vaikka niissä on oikea osote päällä :o .Postinjakaja siis jakaa ne silti entiseen osotteeseen katsomatta osotetta sen tarkemmin (muutti vajaa puolen kilsan päähän).

Meillä ei ole ollu edellisiä asukkaita tässä joten tulee omat vana perille.
Joskus saa hakea vanhasta laatikosta jotain mikä mulle tulee mut harvemmin.

Sen verran minulla on auttamishalua että jos on tullut edellisten asukkaitten postia niin ja kirje näyttää siltä että ei ole mitä tahasa mainospostia niin olen kiltisti kiikuttanu postinlaatikkoon ja kirjottainu kuoreen ettei asu enään osoiteessa.
Yhdessä kämpässä tuli jatkuvasti jonku miehen posteja. Ja kaikki oli jostain vero tai perintä tai vastaavista toimistoista. Ja tiesin että siinä meitä ennen oleva nainen oli asunu jo vuosikaisia siinä että ne oli todellakin vanhoja laskuja. Olis kyllä tehny mieli ottaa asiasta selvää et mimmonen kaveri oli nitten laskujen takana.

Mainoksia lukuunottamatta vien aina väärään väärään osoitteeseen tulleet postit postilaatikkoon, ja vedän osoitteen päälle henkselit. Varsinkin opiskelija-asunnoissa kun asuin, niin jatkuvasti tuli väärien ihmisten posteja, kun ei ollut nimiä postilaatikoissa.

Niin kauan kun en ole postissa töissä, en kyllä aio raahata kenenkään posteja minnekään. Kaikkien oma asia siirtää postit uuteen osoitteeseen ja jos ei sitä tee, niin ei varmaan postejaan kaipaakaan.

(ja niin, en ole aina itsekään tehnyt postiin edelleenlähettämisdiilin, ja olenkin saanut siitä joskus kärsiä, mutta omapa on asiani)

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Niin kauan kun en ole postissa töissä, en kyllä aio raahata kenenkään posteja minnekään. Kaikkien oma asia siirtää postit uuteen osoitteeseen ja jos ei sitä tee, niin ei varmaan postejaan kaipaakaan.

(ja niin, en ole aina itsekään tehnyt postiin edelleenlähettämisdiilin, ja olenkin saanut siitä joskus kärsiä, mutta omapa on asiani)

Mutta kun se edelleenlähetys pitäisi toimia kuukauden ajan ilman mitään diilejä. Vika voi myös olla postin jakelussa, ei siinä etteikö olis tehnyt osoitteenmuutosta.

Yhteistyössä