Ystävä kova jakamaan neuvoja, onko muilla samanlaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ymmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ymmä

Vieras
Onko kellään muulla sellaista kaveria, joka on aina esittämässä parannusehdotukisa ja ratkaisuja? Ja siis ihan kaikkiin asioihin, useimmiten sellaisiin, joihin ei todellakaan ole pyytänyt apua tai tunne tarvetta?

Esim. Meillä ei ole mattoja kotona, koska emme halua mattoja. Ystäväni on aina ehdottamassa että minkälaiset matot meidän kannattaisi hankkia.

Meillä ei ole kunnollista lehtikoria, vaan lehdet on paperikassissa ja se tyhjennetään sitten kun on täynnä. Ystäväni suunnittelee erilaisia ratkaisuja lehtikoriksi. Me olemme ihan tyytyväisiä paperikassiratkaisuun.

Ystäväni ehdottaa, että kaataisimme yhden seinän kotona, saisimme isomman olkkarin. Joo ja 4h + keittiö muuttuisi 3h+ keittöksi...Emme tarvitse isompaa olkkaria.

Kyseessä on ystävä, joka on suunnitellut oman elämänsä hyvin tarkkaan, opiskelut jne. Olenko ainut, jolla on tällainen kaiken järjestäjä ystävänä?

no mulla on sellainen sukulaislikka, jolla ei ole lapsia, mutta on kova neuvomaan lastenhoidossa ilman mitään kokemusta itsellään :laugh: esim. tutin käytöstä tulee paljonkin neuvoja ja nukuttamisesta :D

Kaikki muut paitsi tuo seinän kaataminen osuivat kuin nappi nenään. Mutta parisuhdeneuvot ne vasta sieltä ja syvältä ovatkin, eritoten kun níitä antaa tyyppi, jolla ei ikinä ole ollut toimivaa parisuhdetta. :/ Lisätään hervoton hinku ennustaa mulle niiden neuvojen tueksi, niin a vot

Minulla on sellainen opiskelukaveri, virhe virhe, vaikka virhettä ei ole kuin hänen omissa ajatuksissaan ja luuloissaan ...ja olen suunnattoman helpottunut kun opiskelun jälkeen ei tarvitse törmätä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Anna kaverin ehdotella! Ei se varmaan tarkoitakaan, että teidän pitäisi niitä neuvoja noudattaa, kunhan aikansa kuluksi suunnittelee. Joillain on semmonen tapa.

No joo, saa suunnitella uutta sisustusta jne. mutta tehköön sen omissa oloissaan! Mä koen sen loukkaavaksi, että meidän huusholli on sille pelkkää muutoskohdetta! Ja ei, hän ei ole sen alan (sisustus) ihminen ollenkaan!

Tiedän, ettei tarkota sillä pahaa, mutta se ei vaan tunnu kivalle, että verhoni vois olla toisenlaiset, seinien väri, vessa, huonejärjestys, mun ammatti jne...

Mulla on sisko samanlainen, lapsettomana olis neuvomassa mua. Tää on ollu meille ainainen ongelma ja on meinannu ihan välit mennä poikki. Lisäks on niin epäarvostava ja kunnioittava. Nyt se odottaa ite lasta, katotaan miten suu menee keväällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Avaa suu ja lopeta marmatus:
Olisko aika sanoa ystävällesi tuosta, että asia loukkaa?

Suomi on ihme tuppukansaa, joka ei uskalla suutaan avata.

Wautsi, sä sait avattua pinen paskasuusi anonyymisti! ihquuu! onnittele itseäsi!

Alkuperäinen kirjoittaja joko:

Wautsi, sä sait avattua pinen paskasuusi anonyymisti! ihquuu! onnittele itseäsi!

Kylläpäs otti sulle koville tuo :D Etpä sääkään muuta tehnyt ku anonyymisti marmatat!

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja joko:

Kylläpäs otti sulle koville tuo :D Etpä sääkään muuta tehnyt ku anonyymisti marmatat!

:laugh:

Jopa meni taas fiksuksi tämä keskustelu. Olen kyllä sanonut ja sanon aina, ettei me haluta mattoja, lisäsiipeä, en tarvitse uutta ammattia, en vaihda paikkakuntaa jne. Mutta siitä huolimatta parannusehdotuksia satelee.

Käsittääkseni tämä on keskustelupalsta ja jos sinua haittaa, että täällä välillä "marmatetaan" niin pysy jatkossa poissa, oi, pysythän!

Yhteistyössä