Ystävä joka on ilkeä, haluaa päteä ja holhota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta entinen ystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta entinen ystävä

Vieras
Minulla on ystävä vai pitäisikö sanoa mieluumin "ystävä" joka on luonteeltaan todella ilkeä ihminen. Kokoajan arvostelee muita ihmisiä, haluaa päteä heidän kustannuksellaan ja lisäksi yrittää holhota minua, lähes 10vuotta itseään vanhempaa naista joka on elämääkin jopa hiukan enemmän nähnyt kuin hän. Kova hän on myös minua ja tekemisiäni arvostelemaan, muttei koskaan sano mitään päin naamaa, ainoastaan tekstiviestien, messengerin ja facebookin keskustelun kautta käy tuota loputonta pätemistään. Raukkamaista mielestäni.
On ilmeisesti pentu parka unohtanut jo millaisessa jamassa oli itse parivuotta sitten kun minua todella ilkeämielisesti kohtelee.
Olen alkanut tässä miettiä että katkaisisinko välit häneen kokonaan, mutta valitettavasti hän on lapseni kummi.

Hän on vasta reilu kaksikymppinen, mutta asioita en sen kummemmin rupea erittelemään koska tiedän hänenkin palstailevan. Voisi tunnistaa minut muuten. Ei koskaan päin naamaa sano mitään vaikka mm. tekstiviesteillä tai messengerissä on halveksinut jne. on sitten tavatessamme ollut ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut.

onko mahdollista että kyse on vaan tämän kaverin kirjallisen ilmaisun kömpelyydestä ja siitä että hän ei edes tajua loukkaavansa, koska mesessä ja tekstareilla ei näe toisen ilmeitä jne.
Eli ei välttämättä tarkoita tekemisillään yhtään mitään pahaa

Jotenkin en usko tuota, koska olen hänelle selvästi ilmaissut mitä mieltä hänen käyttäytymisestään olen. Jostain syystä en ole asiaa itsekään saanut kasvokkain sanotuksi kunnolla, ainoastaan mesessä. Eli hän siis tietää että minua loukkaa se. Mutta jatkaa sitä silti.

Mullakin on eräs ystävä, joka hyvin mielellään jakelee neuvojaan, on aina oikeassa ja tietää kaikesta kaiken. Hänen seuransa on välillä todella rasittavaa, pari kertaa olen kyllä antanut palautetta käytöksestään ja se toimi vähän aikaa. Kunnes taas se itsensäkorostaminen ja neuvominen alkaa... Kai se ominaisuus ja hirveä pätemisen tarve joillakin on vaan luonteessa. Ja tiedän että tää henkilö neuvoo, arvostelee ja määräilee muitakin ystäviään. Erikoisalansa on lasten kasvatus...

Yhteistyössä