Ystävä ei suostu siirtämään häitään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei mitään rajaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei mitään rajaa

Vieras
Mulla on laskettu aika ens torstaina ja ystäväni vihitään ens lauantaina maistraatissa. Meidät on kutsuttu paikalle myös ja mielellään mentäis. Mutta ystävä miehineen löi hääpäivän lukkoon vasta toukokuussa ja silloin heillä oli kyllä mun LA tiedossa! Ystävän mukaan olis todella tärkeää että olisin paikalla kun heidät vihitään, mutta miks piti sit valita hääpäivä noin lähelle mun laskettua aikaa? Oon yrittäny puhua ystävälle järkeä, että he voisivat siirtää hääpäiväänsä, kun ei se ole kuitenkaan kuin maistraattivihkiminen ja se varsinainen juhla on vasta marraskuussa... Mutta ei kuulemma onnistu. Musta ystävän toiminta on tässä tapauksessa todella itsekästä kun ei voi ottaa huomioon, että saatan olla vaikka synnärillä heidän häidensä aikana. Ehkä pitäis laittaa välit hetkeks jäihin tommosten kanssa :(

ei mitään rajaa juu.. minä olen ihmeissäni sinun asenteestasi. menet jos uskallat, et mene jos et uskalla. se on kuitenkin heidän päivänsä ja ehkäpä heillä on jotain oleellisempia näkökohtia kuin sinun laskettu aikasi vaikka ystävä oletkin.

No voi hyvänen aika sentään! Ootko vähän itsekäs! :o Tottakai ystäväs saa mennä naimisiin just silloin, kun haluaa. Itsehän tuo ottaa sen riskin, ettette pääsekään mukaan.

Mut voithan sä mennä ja vaadi ihmeessä vielä synnärille kyytiä ja seuraa jos sattuu vedet menemään tilaisuudessa. Mun mielestä sulla on oikeus keskeyttää vihkiminen.

ymmärrän, että tuollainen ärsyttää! eihän sun ystävä voi vaatia, että olet paikalla, jos kerran noin lähellä laskettua aikaa tuo. vaikka kuinka haluaa sun välttämättä olevan paikalla, täytyy ystäväsi ymmärtää että se ei ehkä onnistu tai et itse enää tuolloin halua osallistua.

Jos sillä päivällä on vaikka joku erityinen merkitys heidän suhteessaan?

Jos sä olisit mun ystävä ja käskisit mua vaihtaa hääpäivää, voi olla että mä olisin laittanu ne välit jäähylle, enkä ihan vähäks aikaa.

Sä menet sinne mahoines tai olet menemättä. Toki jos huono tuuri käy olet synnärillä, mutta minkäs sitten teet.

No mutta jos olen synnyttämässä niin en voi mennä! Olen kans miettinyt että jospa ystäväni ei sittenkään oikeasti tahdo minua häihinsä kun ei ota tätä huomioon. Tietenkin menen jos voin, mutta korpeaa silti tuo että ystävä tiesi lasketun aikani ja silti vihkiminen piti varata niin lähelle sitä, vaikka juhlakin on vasta yli kaksi kuukautta myöhemmin.

No herranen sentään. Oli maistraatti tai ei, ni yhtä tärkeä asia se silti on!!! He ovat voineet päättää sen päivän jonkun asian tiimoilta, tapaamispvämäärä, tms. Päivämäärällä voi olla suurempaakin suurempi merkitys. Jotkut odottaa tiettyä vihkipäivämäärää vuosia!! Joten kyllä sinä nyt olet itsekäs, sori. Ystävä menköön naimisiin koska haluaa.

Oot vähän kyllä outo.:D Tai ehkä tosiaan enemmänkin itsekäs.

Vaikka periaatteessa ois voinut ajatella, että jos sillä päivällä ei ole mitään erityistä merkitystä kellekkään niin ois voinut vaikka päivää aikasemmin pitää, mutta oisko se sun tilanteeseen yhtään auttanut? Joka tapauksessa häät olis lähellä laskettua aikaa niin eikö se ole ihan sama sitten..

Kukahan se itsekäs tässä nyt on..? Ystäväsi saa mennä naimisiin minä päivänä haluaa, eikä sinulla pitäisi olla nokan koputtamista siinä asiassa vaikka saisit kolmoset sinä samana päivänä. Mitä hyötyä sitäpaitsi häiden aikaistamisella tai eteenpäin siirtämisellä on, sillä eihän se vauva välttämättä juuri sinä laskettuna aikana synny, se voikin syntyä jopa aikaisemmin tai JOPA :OOO myöhemmin..

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh..:
Kukahan se itsekäs tässä nyt on..? Ystäväsi saa mennä naimisiin minä päivänä haluaa, eikä sinulla pitäisi olla nokan koputtamista siinä asiassa vaikka saisit kolmoset sinä samana päivänä. Mitä hyötyä sitäpaitsi häiden aikaistamisella tai eteenpäin siirtämisellä on, sillä eihän se vauva välttämättä juuri sinä laskettuna aikana synny, se voikin syntyä jopa aikaisemmin tai JOPA :OOO myöhemmin..

Mut nää provojen tekijät harvoin ovat tietoisia asioiden yksityiskohdista ja silloin tulee mokia. :)

Miksi ennen laskettua aikaa pitäisi linnoittautua kotiin? Minä olen ainakin elänyt aina ihan normaalisti :) Mitä sitten, jos lapsivesi menee jossakin julkisella paikalla? Tietysti, jos lähimpään sairaalaan olisi yli 50km, niin sitten pysyisin lähempänä.

Ehdotin ystävälle, että olisivat jättäneet vihkimisenkin marraskuulle kun silloin on juhlatkin. Mutta ei onnistu, eikä vihkipäivä ole heille mikään merkkipäivä, ystävä vain halusi mennä kesällä naimisiin. Musta on vähän erikoista häneltä selittää melkein itku kurkussa kuinka tärkeä olen hänelle ja miten hän toivoo että olen läsnä kun heidät vihitään, mutta silti hän tieten tahtoen valitsi sellaisen päivän, jona en välttämättä voi olla paikalla. Mielestäni en ole tässä asiassa niin itsekäs kuin ystäväni, koska en pysty mitenkään vaikuttamaan siihen, milloin synnytys käynnistyy, ystävä taas olisi voinut mennä naimisiin jo vaikka kesäkuussa jolloin olisi ollut paljon todennäköisempää että pääsen paikalle.

Yhteistyössä