Ystävien hautajaiset

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja weils:
tiedätkö mitä..sitten te teette niin :) aivan ihana ajatus ja varmasti teille kaikille läheisie jäisi hyvä mieli siitä..tehkää vaikka niin että hautajaissten jälkeen menette sinne.jäisi kiva muisto teille kaikille ikävästä päivästä..voimia sinulle kovasti
Kiitos. Kutakuinkin noin oitää varmaan tehdä. Mun 21 v tyttö on jo huolissaan, miten aikanaan un hautaamiseni käy. Miellä on vahva kristillinen suku vastassa ja ainoina vastustajina on mun tyttö. On siinöä neidillä tekemistä, jos mielii viedä mun hautajaiseni oikeaoppisesti läpi. Onneksi junnu - vaikka evlut onkin - on valmis tukemaan likkaa. Muu suku tulee jyräten vastaan. Mä olen koittanut siskolleni pikkuhiljaa tehdöä selväksi nöäitä omia uskonasioitani, mutta se ei halua edes kuunnella. Raamatulla päähän ja monttuun, se on systerin mielestä hyvä juttu. Vanhempani ovat vieläkin vaiekampia tapauksia kuin systeri. On siinä likalla tekemistä, jos mielii mulle saada aikanaan kunniallisen pakanahautauksen :D

Mutta joo, ystäväni ei suvun jeesuspippaloita olisi halunnut ollenkaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja weils:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Mitä tää vainaja haluais sinun tekevän? Mököttävän jostain sinänsä pienestä asiasta kun toinen kumminkin on kuollut, vai muistavan häntä tavalla joka olisi teidän molempien mieleen?
Jos tää vainaja saisi päättää, hän haluaisi, että hänen aviomiehensä, teini-ikäiset lapsensa, minä ja mun lapset sekä pari muuta ystäväänsä lapsineen mentäisiin meren rantaan istumaan. Sytytettäis nuotio, paistettais makkaraa tkun nokassa, juostais shamppanjaa ja laulettais 70-luvun hittibiisejä. Muisteltais tätä ystäväämme sellaisena kuin hän aikoinaan oli. Ja toivotettaisiin hänelle hyvää matkaa.

tiedätkö mitä..sitten te teette niin :) aivan ihana ajatus ja varmasti teille kaikille läheisie jäisi hyvä mieli siitä..tehkää vaikka niin että hautajaissten jälkeen menette sinne.jäisi kiva muisto teille kaikille ikävästä päivästä..voimia sinulle kovasti

Minä yhdyn tähän

Mitä jos ehdottaisit ystäväsi miehelle, että menisitte hautajaisten jälkeen sinne meren rantaan muistelemaan ystävääsi ihan pienellä porukalla?

Mutta kyllä sinne virallisiin hautajaisiin varmasti kannattaa myös mennä. Jos ystäväsi mies tuli ekana sinun luoksesi, kun hänen puolisonsa oli kuollut, niin olet hänelle tosi tärkeä ihminen. On varmasti tärkeää että olet myös siellä hautajaisissa paikalla.

Voimia Sinulle
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Minä yhdyn tähän

Mitä jos ehdottaisit ystäväsi miehelle, että menisitte hautajaisten jälkeen sinne meren rantaan muistelemaan ystävääsi ihan pienellä porukalla?

Mutta kyllä sinne virallisiin hautajaisiin varmasti kannattaa myös mennä. Jos ystäväsi mies tuli ekana sinun luoksesi, kun hänen puolisonsa oli kuollut, niin olet hänelle tosi tärkeä ihminen. On varmasti tärkeää että olet myös siellä hautajaisissa paikalla.

Voimia Sinulle
Kiitos =) Mä pystyn kyllä ihan hyvin istumaan kirkossakin, jos vaan on joku järkevä syy siihen. Tiedän kuitenkin, että ystäväni ei halunnut kristillisiä hautajaisia. Ne hän kuitenkin tulee saamaan. Mä luulen, että perjantaina en mene sinne kirkkoon. Koska en halua olla tukemassa niitä, jotka ystäväni tahtoa vastaan toimivat. Haudalle kyllä menen ja varmaan on sitten muistohetki ihan vaan meidän ystävien kesken myöhemmin illalla.

 

Yhteistyössä