Ystäväperhe tulossa kylään, ahdistaa!

  • Viestiketjun aloittaja ahdistaa
  • Ensimmäinen viesti
ahdistaa
Ystäväperhe on tulossa meille yökylään, ihana nähdä pitkästä aikaa, mutta ahdistaa tän vaimon tyyli. Hän tulee kylään, mutta silti on kohta luutu kourassa puunaamassa jotain nurkkaa! Itselle tulee olo, että meillä on tosi likaista, kun vieraan täytyy siivota, vaikka juuri olisimme siivonneet.
Mun mielestä tää on tosi tökeröä käytöstä, emme ole kovinkaan läheisiä, eikä itselleni tulisi mieleenkään heillä käydessämme alkaa puunaamaan jo siivottuja paikkoja.
 
wb
no on epäkohteliasta alkaa siivoamaan. sano sille että vaikka jos se jotain siivoaa että "ai kaatuiko sinne jotain,ei tarvitse siivota,siivoan kyllä sitten kun olette lähteneet"
 
:wave: meillä taas sukulaisnainen istuu sohvassa ja huutelee koska sitä kahvia saa vai täytyykö lähteä huoltamolle :headwall: Ruokaa pitää olla heti tullessa kun ovat kaukaa tulleet (200 km) ja tietty seuraavana päivänä lähteissä viimeisenä. Väliajat se puhuu oman elämänsä erinomaisuudesta eikä koskaan kysy mitä meille kuuluu. Ahistaa jo pelkkä ajatuskin sen vierailusta...
 
laalaa
^ Hitto mikä hirviö! Kyllä muakin ahdistaisi, ja raivostuttaisi! Eikö tämä rouva tajua että tuollainen voi pahimpaan aikaan kuukaudesta olla eräissä kodeissa jopa hengenvaarallista käytöstä...

Pistäisin ite kovan kovaa vastaan ja sanoisin että nyt kädet omalla puolella ja istut siinä kiltisti eikä mitään puunaamista meillä.

Vai onkohan tällä rouvalla joku pakkomielle? Vaikuttaako se käytös sellaiselta?
 
ap
Olen yrittänyt hänelle sanoa nätisti, ei mitään vaikutusta! Kai on pakko kohta vääntää rautalangasta, että inhoan sitä, että hän meille tullessaan siivoaa, vaikka juuri on siivottu = siistiä ja puhdasta on!
 
...
Mä tunnustan olevani tällanen. Tai en nyt ala siivoo koko taloo enkä puuna paikkoja viimatusti, mut keittiön pintoja pyyhin(sillä nojalla ett lapset sotkee, eikä talon emännälle jää sit niin kovaa siivoa;)). Enkä oo ees miettiny et olis "väärin".
 
ap
En tiedä, mikä on. Kotonaan hän ei siivoa edes kerran viikossa. Ts järjestelee paikat lasten kanssa, mutta imuria, moppia tai pölyrättiä heillä ei kuulemma käytetä kuin max 2 krt kuukaudessa, tiskipöytä on lastissa, tyhjennetään siinä vaiheessa, kun kaikki astiat alkaa olla likaisia. Ei ole mikään siisteysintoilija kotonaan, siksi en ymmärrä, mikä häntä meillä vaivaa. Tykkään hänestä ystävänä paljon, ihana ihminen, mutta tää käytös meillä kyläillessä oudoksuttaa.
 
juu
No piilotat kaikki näkyvät rätit ja katot, ettei siivouskomeroon pääse.

Mun mielestä on töykeää siivota vierailla, ellei oikeesti kaada jotain pöydälle tms. Mut muut puunailut on jo röyhkeää. Toisellahan saattaa olla sellaisia pintojakin, joihin ie joka rätti tai aine edes sovellu. Kylässä ruukataan rupatella kahvin lomassa eikä siivota.

Jos mulle joku tulis kiljumaan, että pitääkö lähtee huoltamolle..niin sanoisin varmaan, että pitää =D Mulle ei ainakaan mun kodissa komennella. On huomaavaista tehdä tosiaan ruuat ym, mitä ite teenkin jos joku tulee kaukaa ja kahvit ite oon jo ladannut valmiiksi, ettei tartte ku nappia painaa..ja nätisti voi vihjailla, et "pitäksö keittää kahvit" jos ei oikeen mitään tapahdu tuntiin..mutta epämääräinen huutelu on asia erikseen. Sitten voi mennä hotelliin, jos haluaa hotellipalvelua.
 
mie
Musta tuntuu, että sillä kaverillasi on sellainen olo, että pitää jotenkin auttaa, kun tulee yöksi kylään. Sano vaan ihan huumorilla asiasta tai ole tyytyväinen kun siivoaa :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Musta tuntuu, että sillä kaverillasi on sellainen olo, että pitää jotenkin auttaa, kun tulee yöksi kylään. Sano vaan ihan huumorilla asiasta tai ole tyytyväinen kun siivoaa :)
Näin en ole osannut asiaa ajatellakaan! Voihan se ollakkin niin, että hänellä on sellainen olo. :) Olen kyllä huomauttanut joka kerta, että ei tarvitse siivota, kun olemme juuri siivonneet, mutta silti hän on jotain paikkaa puunaamassa joka kerta. Täytyy tällä kertaa tehdä selväksi, että minusta on ihanaa, kun he tulevat kylään, mutta siitä en tykkää, että vieraat heiluu meillä rätin kanssa ilman pyyntöä.
 
KS
Mun siskolla on tiettyyn aikaan kuusta pakonomainen tarve siivota ja erityisesti päästä eroon bakteereista. Hänkin siivoaa meillä ja saa siivotakin, vaikka meillä onkin likaista. Ehkä hän myös ajattelee, että tekee sinulle kivaa apua.

Älä ota itseesi, hänellä on varmaan omia ongelmia bakteerien suhteen.
 

Yhteistyössä