ystäväni tästä nostaa

  • Viestiketjun aloittaja taina22
  • Ensimmäinen viesti
taina22
kaikki avustukset jotka saa eli asuu miehensä kanssa 2 yhteisen lapsensa kanssa.taloudellisista syistä mies laittanut kirjat äidilleen.näin ystäväni näyttää yksinhuoltajalle ja nostaa vuokratukea, yksinhuoltajakorotuksia, sossusta rahaa jne... minun mielestäni tämä on väärin-he käyttävät meidän muiden maksamia verorahoja väärin.ja tekevät tämän jotta elintaso pysyisi hyvänä ja voisivat matkustaa, ruokailla ulkona jne ei sen takia että olisi ruosta puutetta.mies työssä.

mielestäni jo se että saa lapsen tulisi vanhempien kasvaa ja otta vastuu perheestä ja lapsista niin että hankkii elantonsa perheelle "sallituissa rajoissa" tai olisi sitten lisääntymättä jos ei kykene itse hoitamaan.

suunnittelevat vielä kolmatta lasta? eikö ne sossussa ihmettele kun tekevät lapsia yhdessä vaikka erillään asuvat?

haluaisin niin "ilmiantaa" heidät.
 
Mua kyllä työssäkäyvänä äitinä (ei ollut varaa jäädä kotihoidontuella kotiin, vaikka oisin halunnut) ottaa päähän tosi paljon tollaset. Selitys usein heillä on, että "kaikki pitää valtiolta ottaa mitä saa". Ja päähän ei mahdu, että ei se "valtio" mistään taivaasta niitä rahoja saa, vaan siksi mm. työtä verotetaan niin kovasti tässä maassa, että sosiaaliturva olisi kunnossa. Mm. minun selkänahastani tuollainen on pois. Korpeaa!

Toki, voimmehan me kaikki "erota" ja tehdä samoin, mutta moraali ei anna periksi.

Oletko puhunut ystävällesi? Sano, että sinua loukkaa tuollainen sinun verorahojesi väärinkäyttö.
 
Greippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 10:50 taina22 kirjoitti:
kaikki avustukset jotka saa eli asuu miehensä kanssa 2 yhteisen lapsensa kanssa.taloudellisista syistä mies laittanut kirjat äidilleen.näin ystäväni näyttää yksinhuoltajalle ja nostaa vuokratukea, yksinhuoltajakorotuksia, sossusta rahaa jne... minun mielestäni tämä on väärin-he käyttävät meidän muiden maksamia verorahoja väärin.ja tekevät tämän jotta elintaso pysyisi hyvänä ja voisivat matkustaa, ruokailla ulkona jne ei sen takia että olisi ruosta puutetta.mies työssä.

mielestäni jo se että saa lapsen tulisi vanhempien kasvaa ja otta vastuu perheestä ja lapsista niin että hankkii elantonsa perheelle "sallituissa rajoissa" tai olisi sitten lisääntymättä jos ei kykene itse hoitamaan.

suunnittelevat vielä kolmatta lasta? eikö ne sossussa ihmettele kun tekevät lapsia yhdessä vaikka erillään asuvat?

haluaisin niin "ilmiantaa" heidät.
Mikset tee niin, törkeää tuommoinen pelleily!
 
niinpä
Välillä kyllä kun tiukkaa on tehnyt, on käynytkin mielessä tuommoinen järjestely ;) Mutta oikeasti en suostuisi siihen, mies tuota monesti ehdottaakin, johon sanon kyllä tiukasti, että erotaan sitten samalla oikeastikin, pelkän rahan takia en halua että ollaan muka erottu, periaatekysymys. Ja saahan sitä sossusta rahaa vaikka yhdessä asutaankin jos todella tiukkaa tulee olemaan ettei ruokaan rahat riitä. Väärin kyllä on että lomarahoja haalitaan tuolla tyylillä :attn:
 
Olen yhden kerran
joutunut ilmiantamaan tällaisen perheen. Toisenkin perheen tiedän, joka teki näin. Siellä tosin mies muutti fyysisesti lyhyeksi aikaa mutkan taakse appivanehmpiensa luokse ilmeisesti hiljentämään juorukellot... Mielellään ottivat Kelaan tiedoksi ja hoitivat asian tarkistustensa kautta.
 
Joo, kyllä toi on väärin. Ja rumasti sanottu toi kommentti "törkeää tuollainen pelleily". Tämän viestiketjun aloittaja on ihan oikeassa ja rohkeuta vain hänelle ilmoittaa asiasta, koska ihan aihetta on. Ei hän siinä tee mitään väärää, vaan se joka ilman oikeutta käyttää tällaisia yhteiskunnan tukia, tekee väärin ja lainvastaisesti. Toivottavasti joutuu maksamaan takaisin. Eiköhän sen ilmoituksen voi tehdä nimettömänäkin.
 
Siis miten tuommonen onnistuu :eek: Meinaan jos kerrostalossa tai rivarissa asuu niin siihenhän saa jo isännöitsijä puuttua asiaan.

Tai joo, tiedän yhden pariskunnan joka aina muuttaa ja mies kirjoilla vanhassa asunnossa. Muuten vedättävät mutta ei oo tullut mieleenkään että yksinhuoltajan rahoja nostaisivat.
 
Tuimis
Ja valitettavasti kun tämä ko. perhe ei ole ainoa, joka näin tekee :( Oiskohan ollut joku 45-minuuttia ohjelma, jossa tuli joskus juttua juuri tällaisista perheistä, jotka kuittaavat tuet tuplana. Suomessa on muutenkin ihan liian hyvät sosiaalietuudet, että jos et itse ole aktiivinen elättämään perhettäsi, niin kyllä valtio hoitaa ja huolehtii.
 
Greippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 13:30 vieras kirjoitti:
Joo, kyllä toi on väärin. Ja rumasti sanottu toi kommentti "törkeää tuollainen pelleily". Tämän viestiketjun aloittaja on ihan oikeassa ja rohkeuta vain hänelle ilmoittaa asiasta, koska ihan aihetta on. Ei hän siinä tee mitään väärää, vaan se joka ilman oikeutta käyttää tällaisia yhteiskunnan tukia, tekee väärin ja lainvastaisesti. Toivottavasti joutuu maksamaan takaisin. Eiköhän sen ilmoituksen voi tehdä nimettömänäkin.
Tarkoitat varmaan minun kommenttiani? Tarkoitin kyllä siinä, että tuollainen tukien väärin käyttäminen on törkeää ja perhe tulisi ilman muuta ilmiantaa...
 
Tiedän myös tällaisen perheen (lähisukulainen) ja aivoon ottaa... Vaikka itse tienataan kohtuu hyvin, mutta ei se "nenän eteen" ole tullut, vaan paiskittu vuositolkulla töitä päästääksemme tämänhetkiseen taloudelliseen asemaan.
Ja sitten saa maksaa tollasten laiskureiden tukia... :/
 
Mya
Me ollaan tosi pienituloinen kahden opiskelevan vanhemman perhe, enkä voi väittää ettei tuollainen järjestely olis joskus heikkona hetkenä käynyt mielessä... No onneks vaan käynyt mielessä! En tosissani tollaseen rupeis.

Meillä hassua vaan on, että monet tutut ja jopa rakas anoppinikin on suositelleet meille tuollaista järjestelyä...

Tiedän kyllä perheen, joka toimii noin ja kyllä se on kieltämättä väärin.. Tämä perhe kyllä eli oikeasti vähän aikaa erossa, mutta vanhempien palattua yhteen isän uusi asunto ja äidin yksinhuoltajatuet jäivät.
 
ei hyvä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 14:02 Tuimis kirjoitti:
Ja valitettavasti kun tämä ko. perhe ei ole ainoa, joka näin tekee :( Oiskohan ollut joku 45-minuuttia ohjelma, jossa tuli joskus juttua juuri tällaisista perheistä, jotka kuittaavat tuet tuplana. Suomessa on muutenkin ihan liian hyvät sosiaalietuudet, että jos et itse ole aktiivinen elättämään perhettäsi, niin kyllä valtio hoitaa ja huolehtii.
No minusta suomessa ei hyvät sosiaalituet ole. Noin väittää vain ihmiset, jotka eivät ikinä ole minkään koneiston byrokraattisiin rattaisiin joutuneet.

On harmi, että kontrollia ja parhaillaan tukien lopettamista tehdään muutamien väärinkäyttäjien takia.

Tuttavaperhe teki näin: mies ilmoitti jäävänsä kotiin lasta hoitamaan, jolloin joku tuki laskettiin miehen tulojen perusteella. En muista mikä se oli, kodinhoidontulk tuskin.

Todellisuudessa mies oli töissä ja nainen kotona.

Miehellä oli parempi palkka, tuki oli siis isompi kuin jos olisi laskettu naisen tuloista.

Kyseessä kohtuullisen hyvätuloiset ihmiset..

ap.n kannattaisi ilmiantaa vaikka nimettömänä.
 

Yhteistyössä