Ystäväni pyysi arvioimaan vaatekertansa ennen kaupungille menoa 1-5 asteikolla.

• Viestiketjun aloittaja nii-i
  • Ensimmäinen viesti
nii-i
Minä en pitänyt asusta - se oli lähinnä kummallinen, mutta näin selvästi että ystäväni siinä hyvin viihtyi. Jätin arvioimatta, sanoin vaan että hyvä se on. Teinkö siis oikein? :) Ihtiä vähä jäi harmittaan ku kiertelin, mutta en halunnut loukata. Tuli tuosta vauvan ulkonäkö-ketjusta mieleen ...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Ite pyrkisin olemaan rehellinen, mutta loukkaamatta. Sanoisin ehkä jotain että ei ole ihan minun tyyliäni, mutta sinulle asu sopii hyvin. =)
Jotain tuollaista hänelle sanoinkin. että "ei ehkä hyvä mulle, mut sun näkönen eli hyvä se on"

En minäkään ihan suoraan sanoisi. Etenkin jos näkee että toinen itse tykkää niin miksi sanoa mitään negatiivista? Eri juttu jos on selkeästi vaikka ihan liian pieni tai todella täysin naurettava jostain syystä ja pelkää ystävän vain nolaavan itsensä näyttäytymällä jossain asussa niin silloin sanoisin. Samoin jos (joskus harvoin) olen yhdessä ostoksilla ja ennen ostopäätöstä joku kysyy mielipidettä niin silloin voin olla suorempi.

Kyllä minua ainakin on jäänyt harmittamaan yhden kaverin kommentit. Siis kun en edes pyytänyt mitään kommentteja, väkisin halusi joskus nähdä ostokseni ja sitten tyrmäsi ne täysin (että "eikös tuo ole jo mennyt muodista" jne.). No, ei siinä, toki pidin niitä vaatteita mutta joka kerta päälle laittaessani muistin ne kommentit eli kyllä ne vähän latisti.

No tastahan on oikein tehty tutkimuskin taalla Englannissa, eli siis kuinka ystavat valehtelee toistensa vaatteista, varsinkin jos ovat yhdessa lahdossa jonnekin =) Toivoen tietenkin itse nayttavansa paremmalta. Tutkiomuksen tuloksena oli, ettei ystavilta kannata ikina kysya mielipidetta :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
No tastahan on oikein tehty tutkimuskin taalla Englannissa, eli siis kuinka ystavat valehtelee toistensa vaatteista, varsinkin jos ovat yhdessa lahdossa jonnekin =) Toivoen tietenkin itse nayttavansa paremmalta. Tutkiomuksen tuloksena oli, ettei ystavilta kannata ikina kysya mielipidetta :D
Ei oltu yhessä lähössä, et se ei ollu se ongelma. Meillä vaan tuntuu olevan hyvin erilainen maku vaatteissa. Hän pukeutuu hyvin persoonallisesti ja on aika vaikea edes itse tietää mitä ajattelee kulloinkin hänen vaatteistaan.

Meri-Kaisla
En mäkään olis arvioinut. Itse kyllä sanon valkoisia valheita, eikä soimaa omatunto. Jos asussa olis oikeasti jotain vikaa, että hän joutuisi kiusalliseen tilanteeseen (esim. reikä tai likaa) niin toki sanoisin. Itse en koskaan edes kysy toisten mielipiteitä. Jos itse tykkään se riittää mulle. Monet kehuu pyytämättäkin kun tykkäävät vaattesta ja niin minustakin on mukavinta tehdä.

Yhteistyössä