Yskä ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja limaisuus, help!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

limaisuus, help!

Vieras
Seitsenkuinen vauvamme saa valtavia yskän puuskia ja on limainen, kuumeilua ei ole ja syö sekä juo varsin hyvin. Harmittaa vain tuo limaisuus ja yskiminen, tätä taitaa olla nyt liikkeellä, onko muilla ja miten nopeasti mennyt ohi? Meillä nimittäin tauti alkoi ja näytti, että se olisi mennyt jo ohi vaan iski uudestaan, nyt kestänyt jo liki pari viikkoa (siitä kun ekat oireet tuli). Pitäiskö vain olla kärsivällinen...sillä osaako lääkäri hommalle tehdä mitään, jos ruoka ja juomakin maistaa hyvin sekä piretä ja touhukas on valveilla?

mä olen sitä mieltä, että jos syö ja juo hyvin ja on muutenkin normaalin pirteä - ei syytä huoleen. yskä lähtee yskimällä. ja meillä (viisi ihmistä kuudesta kipeänä) on tällä hetkellä jylläävä tauti ollut TOSI sitkeä.

jos yskä tuntuu sinusta pahalta, voithan sitä aina lääkärille käydä näyttämässä. yskänlääkettä lääkäri saattaa määrätä oloa helpottamaan. jos uskot yskänlääkkeen vaikutukseen, silloin voi olla paikallaan hakea resepti.

mun esikoisella todettiin infektioastma 3 vuotiaana. siihen saakka kärsittiin PALJON pitkittyneistä yskistä. lääkärit alkoivat olla huolissaan silloin siinä vaiheessa kun yskä oli kestänyt kolme viikkoa.

Itsekin mietin kyllä noita korvia, niiden oireiluhan on yksilöllistä. Yöllä meillä nukutaan muuten hyvin, mutta yskänpuuskat herättää, tietysti jos korvat on oikein kipeät, eihän vaaka-asennossa kai ole helppoa olla. No josko lekurilla kuitenkin kävisimme, eihän se mitään ota.... nuo tk-lääkärit kun ei aina vauvankorvasta sitä tulehdusta osaa katsoa, mutta josko sieltä kuitenkin aloittaisimme.

onks ne tk-lääkärit saaneet jonkun eri koulutuksen kun yksityislääkärit???
meilläpäin ainakin tk-lääkäreillä on MYÖS oma yksityisvastaanotto.. ja tuskin pistävät aivojaan narikkaan pukiessaan tk:n takin päälle...

olen minäkin käynyt huonolla tk-lääkärillä, mutta myös huonolla yksityislääkärillä. ja muutamaan hyväänkin olen kummassakin paikassa törmännyt!

Turhaa yleistää tk-lääkäriä huonoksi vain siksi että työskentelee terveyskeskuksessa!!!!

Lähinnä tarkoitin nyt tk- lääkäri vastaan lastenlääkäri tässä kohtaa, enkä tainnut heitä huonoiksi haukkua? Jokainen lukee mitä haluaa. Eiväthän he ole erikoistuneet pikkuvauvoihin tai lapsiin yleensä kuten jo lastenlääkäri nimikin sanoo. Minulle on tk- lääkäri itse sanonut joskus (oli ilmeisesti yleislääkäri, jolla ei lapsiin erikoistumista), että pieneltä lapselta/vauvalta on välillä hyvin vaikea todeta korvatulehdus ja ehkä sillä tässä aprikoinkin, että kummasta aloittaa...mennäkö sitten jo suoraan lastenlääkärille. Lääkäreitä on moneen lähtöön, se on kyllä totta, kuten monia muitakin.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä