Yritysasioista tietävät, hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsytys

Vieras
Juu, tajusinpa tässä juuri, että ei olisi kannattanut laittaa toiminimen nimeksi omaa nimeä. Googlaamalla mun nimen löytää hetkessä kaikki mun tiedot: koko nimen, kotiosoitteen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteen. Olen aina pitänyt osoitetiedot salaisena, koska työssä kohtaa kaikenlaisia kahjoja, joten en halua osoitetietojeni olevan löydettävissä. No, nytpä ne sit löytyy ja hyvin helposti.

Toiminimen nimen pystyy vaihtamaan, mutta se maksaa 65e. Voinko mä tehdä mitään muuta, että mun kaikkia tietoja ei noin löytäisi?

Lievästi sanottuna ärsyttää. Ei sitten voinut se virkailijakaan silloin huomauttaa, että ymmärräthän sä, että laittamalla toiminimeksi oman nimesi kaikki tietosi löytyvät sekunnissa netistä. En todellakaan ymmärtänyt. Voi venäjä.

Kävitkö sellaista kurssia, missä toiminimen perustamisesta puhutaan? Siellä ainakin puhutaan tuosta asiasta, ja nimenomaan tähdennetään sitä, että oman kokonimen käyttöä kannattaa harkita.

Toiminimen takaahan löytyy aina henkilö, joten esimerkiksi Directan kautta se löytyy joka tapauksessa. Eli en oikein tiedä, onko mitään sellaista konstia, että tietoja ei löytyisi.

Yhteistyössä