Yrityksen syksyllä tai talvella aloittavia:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä meilläkään miehen kanssa ole mitää yhteistä oikeestaan mutta kyllä me ulkona käydään yhdessä ja leffassakin jos sattuu tulemaan joku joka käy molemmille (tai no,6v aikana ollaan käyty kerran)...Ei nimittäin ole leffojen suhteen ollenkaan sama maku kuten ei musiikin eikä telkkari ohjelmienkaan :) Aina ollaan erimieltä mut mua se ei kummemmin haittaa.Mies kyllä toisinaan suuttuu kun luulee mun vaan olevan vittuillakseni erimieltä :laugh: Sit mä joskus myötäilen säälistä :p Samanlaisesta ruuastakaan ei tykätä.
Kyllä mä silti sitä rakastan.Pakkohan se on ku muuten joutuisin ite siivoamaan :kieh:

Hei,olen jo jonkin aikaa seuraillut teidän keskustelua ja nyt uskaltauduin itse mukaan. Täälläkin on vauvakuumetta ilmassa ja miehen kanssa olisi tarkoitus aloittaa yritys syksyllä. Minä 21 ja mies 28. Olen vasta aloittanut opinnot amk:ssa ja mieheni työelämässä. Lapsia meillä ei ole.Olisi mukava vaihdella kuulumisia silloin tällöin. :)

Heipparallaa tänne taas:)

Mitäs itse kullekin kuuluu? Mulla oli tänään viimenen tentti tältä keväältä ja sunnuntaina muutan Keski-Suomeen kesätöihin - ja kun palaan niin onkin jo syksy ovellä :o Tajuttoman nopeesti menee aika, vaikka joskus helmikuussa tuntui, ettei aika yhtään kulu eteenpäin.

Onneksolkoon metsätähtis ihan virallisesti nyt tuosta uudesta kämpästä :flower: Piän sulle peukkuja, että nyt sun sairastelut jää historiaan :) Lainasin muuten tänään tentin jälkeen kirjastosta sen Heikkilän kirjan vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta ja viikon nettisurffailun ja ennen kaikkea tuon kirjan argumenttien perusteella vakuutuin ja aattelin kokeilla. Kiitos siis vinkistä:) Tulee vaan olemaan aika hankalaa tuo ruokavaliossa pysyminen rippileirien aikana. Onneks niitä on vain kaks... Miten muuten teet käydessäsi kotiseuduillasi vaikka pidemmässä reissussa? Saatko VH-ruokaa vai syötkö samaa ruokaa kuin muutkin? Saa nähä kuin mulle käy, pitäkää peukkuja :D

Tervetuloa myös muru87 Hyvin mahtuu uusia vauvakuumeisia mukaan. Hauskempi se on yhessä kuumeilla :saint: Mitteepä alaa opiskelet? Itse opiskelen teologiaa yliopistossa. Onko miekin jo innolla kuumeissa mukana:P?

Ensi tiistaina siis alkaa "elämäntavat ennen vauvaa kuntoon" -projekti. Kaikki halukkaat saavat liittyä mukaan :wave: Kesäaikaan tulen kyllä käymään lähinnä lomilla täällä. Meillä on vaan yksi tietokone, eikä mies sitä anna mulle mukaan, joten kesä mennään ilman tietsikkaa (ja ilman telkkaria!) Mä joudun nyt johonkin pimentoon :D Saan kyllä töissäni seurakuntakeskuksella käyttää tietsikkaan, mutta en tiedä miten soveliasta se on surffailla kaksplussalla työaikana... Ei oo kokemusta.

Mistä tulikin mieleeni, että surffaileeko teistä jotkut kaksplussalla työaikana :)?

Onnea metsätähtis kämpästä. :) Ja paljon terveyden tuulia sinne, ettei taudit enää kiusaa! Niin rasittavaa olla koko ajan kipeenä! Mullakin koko ajan pientä flunssaa päällä... Tulipa vatsatautikin sairastettua taas sen kolmannen kerran tänä talvena perh***.

Tervetuloa muru87, toukotuuli ja NeliApina! Mukavaa kun tulee uusia. :)

Täällä tilanne on vieläkin sekaisin kuin mikä. Ei mitään hajua mitä toi siskon mies tahtoo kun vatvoo ees taas ja sisko kärsii. Huoh, mikä sika! Pistää ihan vihaks kun ei voi auttaa niin paljoa kun haluaisi.

Vauvakuume se nostaa täällä päätään taas oikein rankasti. :D Käytiin kattomassa kaverin 2kk ikästä pikku tyttöä ja oli niiiiin suloinen! Mein pikku herrakin kun sai hampaansa tehtyä nin on ollut yhtä aurinkoa (ja kohta niitä pukkaa lisää ja hyvän tuulisuus häviää sen siliän tien). Mutta katsellaan josko hiukka hellittäisi, kun alkaa tämä hääkiire pukata hyvää vauhtia päälle. Enää vajaa kuukausi. Iiik! Ja sitten on noi miehen valmistujaiset viikon päästä. Onneks ens viikolla saa jo tietää saiko töitä vai ei. Jos ei onnistanut niin ei kun lisää hakupapereita menemään. Toivottavasti ilmoittaisivat maanantaina ettei koko viikkoa tarvitse jännätä ja "pureskella kynsiä".
BMI:stä kun oli puhe niin mulla on kai ihan normin alarajoilla. :ashamed: Pitäisi syödä, kun nyt stressin takia painoa lähtenyt.

Mulla jatkuisi koulu syksyllä. Jännittää kun siirryin uuteen (tosin saattaapi jäädä taas tauolle toivon mukaan). Mukavaa, että on paljon opiskelijoita täällä.

Yritän tässä saada aikaa jostain, että ehtisi hiukka useammin käymään täällä. :)

Mukavaa kesän alkua! :flower: =)

Aranelille voima :hug: ! On varmasti raskasta seurata tilannetta vierestä... :/

R86 Mie tuossa just joku aika sitten miehelle päivittelin, et miksi se ei voi muiden nähden pitää mua vaikka kädestä tai antaa sitä pusua mulle, ku muuten kyllä täällä kotona vähän väliä pussailee ja oon sen kainalossa. No mies totesi tähän aika hyvin ja sai mut kyllä sillä hiljaseksi, et ei hänen mielestään hänen tarvi kellekään muulle sitä rakkautta mua kohtaan osottaa, vaan tärkeintä on et se osottaa sitä mulle ja mää tiiän et se rakastaa mua. :) Tottahan se on ja oon just aatellukki et eipä sillä oikeestaan muuten väliä ookaan. Ja kyllähän me välissä käsikädessä kävellään ja muuta, mut se muuttuu kyllä yleensä heti jos siihen joku tuttu tulee, mut kait se on näitä miehisiä juttuja sitte. :laugh:

Mut mun piti teillekki tulla heti kertomaan et me päätettiinki aikaistaa tätä yrityksen alottamista ja alottaa jo nyt iha tjottailu-pohjalta. Mie oon jonku aikaa sitte lopettanu e-pillerit ja nyt sitte puhuttiin et ku on kaikki asiat kuitenki iha hyvällä mallilla nyt nii mikseipä se vauva ois jo tervetullukki. :) Oon kyllä aika onnellinen nyt! :) Mut jatkan täällä teijän kans porinointia kuitenni, ku täällä nii mukavasti tuo juttu luistaa!

Heip! Ja tervetuloa uusille :flower:

Kiitos, toivotaan tosiaan että uusi asunto vähentäis sairastelua..päästäänki jo varmaan tällä viikolla muuttamaan. Riippuu toki siitä, et meinataanko maalata sielä pari seinää vai ei (ei silleen tarttis, mut sielä on pari naulanreikää ja mies mietti et pitäskö ne koko seinät maalata..vaaleella värillä saa laittaa vähän eriäki). Jännä tosiaan noissa aso-kodeissa, et jos laitetaan joku kiva tapetti tai tummempi maali, niin se asunto pitää palauttaa alkup. kuntoon sitten muuttaessa..kun se ei välttis toisen makuun käy. Huvittaa vaan, et kenenkähän makuun pelkät valkoset seinät käy :D Vaikka se kiva väri muuten onki, niin ei sentääs ihan joka paikassa.

Me tultiin mökkireissulta ja koirallaki on vesihäntä, uiskenteli kylmässä veessä. En tienny, et tollastaki voi tulla. Ollaanpa taas viisaampia. Seuraavalla mökkireissulla vesi onki lämpimämpää ja pitää vielä sit pyyhkeellä aina se häntä ja hännän tyvi pyyhkiä..tuota on siis ihan turha yrittääkkää pitää pois veestä, se siellä purskuttelee suussaki sitä vettä niinku joku virtahepo =)

Minä kans voin osallistua tuohon kuntokuuriin, ruokavaliota oonki pystyny nyt hyvin ylläpitämään (paitsi reissulla tuli enemmä hiilareita syötyä, mutta ei kamalasti kuitenkaan) ja sit pitäis vaan perusliikunta saada mukaan. Sen ootan kyllä tuohon muuttoon, kun on se sali sitten lähellä. Nyt tosiaan on varmasti peruskunto vähän tipahtanu, kun ei oo pystyny puuhastelemaan juuri mitään. Onneks toi polvi ei nyt ole kipeä eikä se käsikään, epäilen et siinä kädessä oli joku lihaskramppi tms.

Onnea HayLinalle! :heart: Ite mietin tässä vaan peilistä katsoessa, että olen onnellinen ku saan pilleritauon joskus..mulla nimettäin nuo minipillerit teetättää näppyjä naamaan! Äh! En viittis sen takia kuitenkaan vaihtaa, kun sitten ei oo kauheesti valinnan varoja mulla esn migreenin tähen. Että jospa se siitä lähtis..

Meillä taas ollaan läheisiä sekä kotona että seinien ulkopuolella. Kotona paljon pusitaan ja halitaan ja aina ennen nukkumaanmenoa on kainalohetki B) Ja muutenki ollaan läheisiä. Sitten taas ulkosalla sama homma, mutta ei kuitenkaan silleen ärsyttävästi kuin jotkut (ja ei nyt silleen oo taaskaan loukkaus ketään kohtaan)..mutta ite en tykkää niistä, jotka vaikkapa seurueessa limoskelee koko ajan tai jotain vastaavaa :laugh: Voi toki pussata ja tällee, mutta ei nty mitään hirveitä sessioita. Muistan joskus muutama vuosi sitten yks poikaystävä ei osoittanut oikeen läheisyyttä ku neljän seinän sisällä, niin mua jotenki ärsytti ja vaivasi se. Se oliki oikee sitten lopussa piste iin päälle erossa :D Tosin yksistään tuo piirre ei ehkä niin häiritsis, mut jotenki tykkään että se rakkaus on voimassa neljän seinän ulkopuolellaki. Mut tuoki on vähän, kun kaikki eivät osoita niin läheisyydellä sitä rakkautta jne, että meitäkin on moneen junaan.

R86, mitenkäs muutto meni? aika hyvin pysty karppailemaan vierahilla. Pitää vana vähä valkata safkoja, että jättää riisit ja pastat veke ja ottaa lihaa ja salaattia tilalle. Sit lorauttelee oliiviöljyä tms sinne salaatin joukkoon. Osta oma pullo, jos siellä ei oo. Ja jos sulla on mahd ite tehä itelle vaik iltapalaa, niin se kannattaa. Mulla ainoat ongelmat on anoppilassa, kun seillä varsinki mökillä ollaan toisten sapuskojen armoilla. Mut meillä on tapana viiä omiaki eväitä, että lähinnä mun hiilarit tulis aamiaisella ja sit noista hiillosmakkaroista. Mut oon vieny ite makkaroita ja vähän aamiaista rukannu, et teen semmosia muffineita (protskujauhoa, muna, voita) ja protskujauhoa jne yleensäki. Et sieltä sit valikoin pöydästä muuta. Jonkun verran enemmän tulee noita hiilareita, mutta ei silleen ,että sekottais koko pakan. Ja kannattaa muistaa, että jos yks päivä tai muuta tulee pakkaa sekotettua, niin ei se mitään haittaa. Senkus jatkaa sitten pokkana normaalisti karppausta, täts it.

Pakko sanoa, että kamala vauvakuume täälläki. Tai oikeestaan pakko tunnustaa, että on kamala raskautumiskuume. Oikeestaanhan tämä on vähän hassua..täällä me olla törrötellään ja ootellaan odottamisen odottamista :D Mut jotenki ku on aurinkoista ja söpöjä lapsia ja minä tässä vieläki odotan tätiytymistä (yliajalle meni) jaja..en tiiä. Saa nähdä saanko pidettyä mieleni, että aloittas sen yrityksen huhtikuussa ensi vuonna. Vai joko joskus aiemmin häiden jälkeen. En tiiä..Toisaalta haluan sen yhden lukukauden siihen, niin ois näppärästi sit opinnot kasassa..sit ne ois islleen, et pystyisin ehkä jopa tekemään opinnäytetyön äitiyslomalla.

Meillä on muuten yksikkö muuttamsasa parin vuoden sisään uudempiin remontoituihin rakennuksiin..mietin vaan mielessäni, että onkohan tuollaki jotain hometta. Oon ihan vainoharhainen, mutta tiedän viereisissä opiskelija-asunnoissa hometta olevan kun siitä heti varoitettiin ettei sinne kannata muuttaa.

Aranel, täälläki alko häästressiä mukamas tulemaan...pitäs ne kortit väkertää ja keksiä millaset haluaa :D Oi voi!

Nyt tästä pitää varmaan pikku hiljaa aamupalalle ruveta ja kahvinkeittooon..pakko tunnutsaa, että jäi tämän päivänen kesäkurssi istumatta, en yksinkertasesti jaksanu herätä aamulla. Mulla onv ieäki ku ios matkapahoinvointia, ilmeisesti väsymyksestä. Tuli tosiaan eilenki ajettua se 700km, niin kyllähän se tuntuu..huh.

Niin joo, tuohon töissä nettailuun. Nin jos oisin toimistotyössä, niin varmaan kävisinki vähä kaksplussailee. Tiiän, että monet käyvät sairaalassaki tauollaan kaksplussalla surffailemassa
:D Kaipa se on ihan ok, jos se on omalla tauolla. Poista sivuhistoriasta ne, niin ei tule muilla juoruttavaa B)

-Metsätähtis

Moikka..

Mie opiskelen sosiaali- ja terveysalaa ja joskus muutamien vuosien päästä pitäisi valmistua fysioterapeutiksi. Me ollaan jonkun vuoden ajan aina silloin tällöin puhuttu lapsesta ja pikku hiljaa siitä on tullut jokapäiväinen asia. Mies on myös todella innoissaan. Olen jättänyt jo e-pillerit pois ja odottelen että kierrot tasaantuisi. Yritys olisi tarkoitus aloittaa syksyllä.

Tänään meidän olisi tarkoitus lähteä katsomaan yhteistä asuntoa. Eli asuntokuumetta on täällä ilmassa myös. Asutaan vielä virallisesti eri osotteissa, vaikka yhdessä aina ollaan. Nyt koitan totutella lomailuun, sillä kesätöitä on tiedossa vähän. Mutta onneksi sentään jotain. Päivät kyllä menee nopeasti kun koiran kanssa touhuilee kaikkea. Tuossa se taas jo lenkille lähtöä odottaa...

Tervetuloa muru87!

Kuten R86 aloitin minäkin tänään oman kuntoprojektini. Kävin fillarilla kuntosalilla. Fillarointi matkaa kertyi yhteensä 26 km ja salilla olin 50 min. Nyt on todella hyvä olo. Muutaman kerran viikossa kun tekisi samanlaisen reissun voi olla tyytyväinen. Muutenkin pyrin tässä kotosalla olemaan aktiivinen. Viime viikolla istutettiin puuntaimia, mikä käy ihan kuntoilusta. Ja tuota nurmikkoa meillä on ihan riittämiin, joten kuntoiluna menee nurmikon leikkuukin :)

HayLina meillä aavistuksen saman suuntaiset meiningit täällä. Lähinnä mennään varmoilla päivillä (joihin en niin hirveästi luota, kun on ollut kierto-ongelmia) ja tilanteen mukaan. Ehkäisynähän meillä on pitkään ollut kondomi. Meillä nyt jarruttelee tätä hommaa nuo minun työt. Aloitan ensi syksynä uudessa paikassa talven yli kestävän sijaisuuden. Ajatus on ollut, että saisin sen hoidettua kunnialla läpi, kun sieltä mahdollisesti sitten joskus voisi vakipaikankin saada. Mutta toisaalta liikaa ei voi suunnitella etukäteen.

Kysymys teille, joilla jo on takana synnytys tai synnytyksiä. Miten teidän kuukautiskierto lähti menemään synnytyksen jälkeen?
Itse olen positiivisesti yllättynyt tilanteestani. Minulla siis usein pitkäksi venyvä kierto ja nyt näyttää kierto olevan kohdallaan. Tosin nyt tässä itse mietin kuinka paljon tähän vaikuttaa se, että olen ollut kevään kotona eikä ole ollut työstressiä. Ja joku tässä puhui, että oli kuullut muillakin synnytyksen tasanneen kiertoa.

Nyt siirryn ulos nauttimaan tuosta aivan ihanasta ilmasta =)

Hopeasydän

Tervetuloa, Muru! :flower:

Mulla on kuntoilut tässä mennyt muuttohommien puolelle B) Eilen siivottiin uusi kämppä ja lattiatkin vahasin. Tänään viiään jonkun verran tavaraa ja ostetaan astianpesukone :heart: Lisäksi perjantaina sitten tulevat muuttomiehet tekemään hommat loppuun, palkattiin joku firma, niin ei tartte hermoja menettää ja ystäviä hermostuttaa :laugh: On vielä ihana tämä meidän "entinen" asunto, että ei ole talossa hissiä ja toisesssa kerroksessa..vielä vähän ahdas tuo luhtikäytävä. Että saavat oikeen koko rahan eestä tehä hommia. Uudessa kämpässä on onneksi hissi ja näin.

Minä tulisin varmaan hulluksi varmoilla päivillä :laugh: En yhtään pystyis. Toisaalta jos se ei haittais, niin sitten toki. Mulla on itellä, että nuo pillerit ei passaa kaikkein parhaiten. Mutta en viitti esimes kuparikierukkaa kokeilla nyt, ku ois vajaan vuoden päästä se yrityksen aloitus..koklaan sitten joskus sitä, kun ois vaikka esikoinen tullut. Pitää katsoa sitten, siihen on vielä aikaa kuitenkin.

Mulla on kans aika huono kesätyötilanne. Oman alan töitä ei oikeen vielä saa plus vielä sattumalta tänä vuonna opiskelijoille jne ollut ylipäänsä vähän harjottelupaikkoja ym. Haluaisivat valmiita tai lähes valmiita. Noh, pitää tässä lisää laittaa hakemuksia, multa on ainakin noista hanttihommista siivousjutut ihan poissa pelistä, koska käteni ei kestä sitä yhtään. Muuten ihan hyvin voisin niitä tehdä, kun niistä saa kuitenki rahaa, vaikka palkka surkee onkin. Mutta onpahan jotain kuitenki. Täällä meillä on paljon opiskelijoita, niin tuntuu kaikki hanttihommatkin olevan aika kiven alla.

Pitääpä jatkaa muuttohommia tässä. Ja syödä. Jaksaa taas =) On niin surkea ilmakin, tuulee ja sataa..ja jos ei sada, niin kohta sataa..joten eipä paljon haittaa tää sisäpuuhastelu =)

-Metsätähtis

Nii no yrittämiseksi kait sitä meillä vois kutsua kuitenki, ku ei me oo nyt mitään varmoja päiviä vältelty tai muutakaan, mut puhutaan siitä vaan sillestii et se vauva tulee sitte kun on tullakseen, eikä haluta puhua yrittämällä yrittämisestä. :) Muutenki nyt niin vasta nuo pillerit lopetin et oon aatellu et siihen varmaan menee aika hyvä tovi ennen kun tärppääkään. Tai sitten ei.

Mie oon täällä päivän hikihatussa pessyt ikkunoita. Nyt oli pakko pitää huokaisutauko, ku tuli nii väsytys kesken kaiken. On se hikistä hommaa tuo ikkunoiden pesuki. Nyt oiski sitten enää muutama lomapäivä jäljellä ja maanantaina pitäis työt aloittaa. Pitää nyt yrittää saada kämppä siistiksi ja nautiskella sitte vaan loppulomailusta. :)

Onnea muuten Metsätähtis uudesta kodista!

Meillä on muutto ihan hyvin sujunut =) Pitäis käydä ostamassa vielä uus tietsikkapöytä ja box-hyllyjä parit seinälle, niin saadaan loputki kamat. Tietysti puuttuu ne taulut, mut ne isketään sit samalla seinille. Että näyttää jo ihan kodilta, toisin ku vielä sunnuntai aamuna. Ihanan rauhallista täällä =)

Mites olette voineet? Täällä hellettä pukkaa. R86 ei vissiin oo päässy töissä kaksplussailee :saint: Munki pitäis muuten ikkunat uudesta kämpästä ulkoa pestä, tässä on tommonen metikkö vieressä, n in siitepölyä tulee niihin vielä varmaan tänään ainaki. Mut tällä viikolla pesen, varmaanki jo uskaltaa. Ei tosssa ainakaan heti silmiin yhtään mäntyä erota, niin uskaltaa pestä..ne männytki pölyttää niin älyttömästi, että on saman tien ikkunat keltaset.

Mulla on kyllä kunnon raskautumiskuume oikeen. Voivoi. Pitää tästä lähtee aamupalalla ja kahvia lisää keitteleen, oon niin väsynyt ettei tolkkua. Koko viikonlopun on ihan tulessa ollut jalat, varsinki kantapäät, ettei mtiää rotia. Ois varmaan pitänyt levitellä mattoja vähän enemmän, niin ois hellempää..mut tuolla ne vielä kääröissä ovat :D

-Metsätähtis

Pitää käydä nostamassa ihan, meikäläinen vissiin yksinään täällä kuumeloi :snotty:

Meille tuli astianpesukone, pakko mainostaa. On ihan tosi hieno! Ja hyvä pesutulos, piti ihan miehen kans ihmetellä ja pällistellä mukin pohjia, joissa oli vanhat pinttymärannut kadonneet ja lasit olivat niin kirkkaita! Ihan hävytöntä! Niin hieno pesutulos :D Tuo on vielä kätevämpi ku kuvittelin eka, et on kolme koria..ja yhessä vedetään ne aterimet ulos (enemmän tilaa astioille)..tosi näppärä. Ja sit aateltiin lapsiakin jo etukäteen, et otettii sellanen, missä näkyy vaan se näyttö..ulokenäppäimiä ei ole ja ne lattanäppäimetki on piilossa kannen päällä tavallaan..ja seki on vielä piilossa. Saa nähdä, kyllä ne lapset varmaan nopeesti kekkasee =) No, koirat eivät ainakaan pääse käsiksi. Seki on tärkeää kyl.

Ei mulla oikeen muuta. Kuumeilen ja pitäis miettiä, et mitkä kesäkukat laitan .Mitä teillä on? Minä varmaan taas laitan ne orvokit ja petuniat, ois kiva vaan ehkä jotain uuttakin.

Vielläkö tänne mahtuu? :wave:

Tulin tänne katselemaan, ja löytyi kuin löytyikin ketju johon kuulun ;)
Tässä vähän tietoa minusta:

Olen syksyllä 26 vuotta täyttävä naikkonen. Olemme mieheni T:n kanssa olleet naimisissa pian 2 vuotta, ja elämäämme rikastuttaa 2.3.2006 synytynyt pikkuprinsessa. Tyttömme täytti siis keväällä 3. Vauvakuumetta olen potenut tytön syntymästä lähtien, mutta pikkukakkosen teko ei ole ollut ajankohtaista kuin vasta nyt. Hoidin tyttöä kotona puolitoista vuotta, jonka jälkeen aloitin kauan haaveilemani opinnot. Viikko sitten valmistuin, ja sain heti valmistuttuani vakituisen työn omalta alaltani kirjanpitäjänä.
Mieheni oli pitkään sitä mieltä että josko yksi lapsi riittäisi meille, mutta nyt kun arki on helpottunut tytön kasvettua hieman isommaksi, olemme ruvenneet molemmat puhumaan joskos meille kuitenkin toinen lapsi viellä suotaisiin. Minä halusin saada itselleni vakityön ennen kuin päästän vauvaunelman valloilleen, ja nyt sain kuin sainkin haavelemani työn.
Miehen kanssa sovimme, että helmikuussa jättäisimme pillerit pois, ja katsottaisiin vielläkö toinen vauva meille suodaan. :heart:

Vauvakuume on täällä aivan hillitön, myönnänpä yhden äitiyspaidankin ostaneeni alennusmyynneistä, vaikka viellä hetki onkin yritykseen aikaa. :ashamed: ;)
Mutta mielelläni vaihtaisin ajatuksia täällä teidän muiden kuumeilijoiden parissa, etten liikaa ahdista miestäni kuumeiluillani. =)

Huomenta.
Mie ajattelin vähän kirjoitella kuulumisia ennen kuin kömmin nukkumaan yötöiden jälkeen.Kiirettä on pitänyt töiden kanssa ,niinpä tänne ei oikein ole ehtinytkään. Vauvakuume taas kasvaa, muutaman viikon sisällä pitäisi ystävilleni syntyä lapsia. Ja on mukava seurata sivusta kuinka he valmistautuvat vauvan syntymään. Meillekin on lauantaina luvassa perheenlisäystä, kun haemme kotiin yhden valloittavan karvapalleron. Jännittää kuinka vanhempi koiramme ottaa vastaan pienemmän haukun. :) Innoissaan odotamme!
Minua harmitti kun olin ehtinyt ostaa ja laittaa kesäkukat ruukkuun ja nyt olen muutamana yönä raahannut niitä ulkoa sisälle pakkasen pelossa. Täällä mennään myös aika peruskukkasten linjalla: lobelioita ja petunioita.

Tervetuloa, Pikkuvarpunen :flower: Sinullahan on käynyt tuuri, kun sait vakipaikan

Joo, ite en oo jaksanu yöpakkasia säikkyä, en ees muita vaik säätiedotukset katson :D Mut hyvin ovat pärjänneet..toisaalta voi olla, että se routa ei oikeen ota tälle tasolle parvekkeelle ihan samaan tahtiin.

Täällä käytiin verikokeessa otattamassa vihdoin se kokoverenkuva..vaikka oli mummeroiden paraatiaikaan, niin pääsin heti! Eikä siellä ollu juuri ketään, kummallista! Perjantaina sais tulokset sitten, tuskinpa niissäkää mitään on. Tuntuu, et on vähä helpottanu ton homekämpän jälkeen.

Tänne ei oikee kuulu mitään erikoista. Pitäs noi kouluhommat saada pulkkaan, päh. =)

Hei, tämä taitaa olla minulle sopiva pino.

Eli täällä kirjoittelee 26-vuotias yhden 2-vuotiaan tyttösen äiti Pirkanmaalta. Mies myös keikkuu menossa mukana. Hän on minua kolme vuotta vanhempi ja DI koulutukseltaan. Itselläni on vielä vuosi jäljellä sairaanhoitajan opintoja. Yksi alkuraskauden keskenmeno on myös meillä takana vuodelta 2005. Se ei ole minulle sen kummempia pelkotiloja jättänyt. Ennen tuota keskenmennyttä raskautta olimme ilman ehkäisyä vuoden päivät ja tyttösemme lähtikin ensimmäisestä yrityskierrosta.

Seuraavaa lapsosta olisi tarkoitus alkaa tilailemaan vuoden vaihteessa. Minulla on kuparikierukka ja sen tosiaan aattelin joulu-tammikuussa käydä poistattamassa. Hiukan vielä kyllä mietityttää, että jos raskaus heti lähtee käyntiin, niin pahimmassa tapauksessa tulee mielenkiintoinen viimeinen puolivuotinen koulussa. Tytöstä oli meinaan aika kova pahoinvointi 18 raskausviikkoa. Mut eiköhän sen kanssa pärjätä. =)

Mutta nyt taidan mennä iltapalalle ja sitten yöpuulle. Huomenna pitäisi aamusta käydä opinnäytetyön kimppuun.

Tervetuloa, mennis! :flower:

Teillähän on ihan samat uravalinnat kun meilläkin, DI ja saikkuja on sen verran paljon, että meitä parejakin on paljon :D Onko sulla mennis hyvin mennyt äitiyden ja opiskelun yhdistely? Koska itselläni olisi juurikin suunnitelmissa kesken opintojen lapsi pyöräyttää, sikäli mikäli se on mahdollista. Jos taas vauveli ilmoittaa tulostaan myöhemmin, niin sitten varmaan ehtii ehkäpä valmistuakin.

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Täällä on vaa töitä paiskittu, nii ei oo oikeastaan jääny aikaa kirjotellakaan paljoa tänne. Tänään onneksi vapaapäivä, nii voi nautiskella rauhassa aamukahvia ja lueskella kuulumisia.
Kiva kuulla metsätähtis et oot saanu verikokeissa käytyä ja olokin on vähän helpottanut muuton myötä! =)

Hassua kyllä, mut nyt kun on taas yritys starttailtu ja ekat luomumenkatki pillereiden lopettamisen jälkeen takana, nii olo on ihan rauhallinen enkä oo mitenkään kauheasti ees miettiny koko vauvakuumeilua. Toki se kovasti jyllää aina kun nuita lapsia ja isomahasia äitejä näkee, et voi ku itselläkin pian ois, mut sitten taas yrittänyt tässä olla toivomatta liikoja kun varmasti menee taas aikaa että kroppa sopeutuu pillerittömyyteenkin. Ehtii varmasti vielä moneen kertaan epätoivokin iskemään. :) Yritän tässä vaan nautiskella kesästä ja touhuta kaikkea kivaa aina kun ehtii ettei miettiskään tuota kuumeilua liikaa ja jos se sitten vaikka sillä miettimättömyydellä paremmin tärppäiski. ;)

No semmosta tänne ja mukavia kesäpäiviä teillekkin edelleen! Tsemppiä yrityksen alottelemisen odotukseenki! Se se vasta hermoja monesti vaatiikin. nimimerkillä useamman vuoden sitä kokenu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtis:
Onko sulla mennis hyvin mennyt äitiyden ja opiskelun yhdistely?

Juu, ihan hyvin on mennyt. Olin vuoden verran koulusta pois. Äitiys- ja vanhempainloman aikana on vaikeaa/mahdotonta opintoja tehdä...ainakin meidän koulussa. Tyttö onneksi sopeutui hyvin hoitopaikkaansa, niin pystyi hyvillä mielin palaamaan koulunpenkille. Tai itseasiassa menin ensin kesäksi töihin ja sitten vasta takaisin kouluun. Kurinalaisuuttahan se vaatii, että pysyy lukuaikatauluissaan ja ainakaan mulla ei ole paukut riittänyt juurikaan tekemään töitä samaan aikaan koulun kanssa tytön synnyttyä. Pitää sitä joskus kotonakin olla.
:)

Mahtuuko mukaan?

Mä olen tässä nyt jo ilmottautunut mukaan pariin pinoon, mutta nyt vasta löysin tämän ja tämä kuulostaa kaikkein oikeimmalta pinolta minulle! Vaikka samaa olen väittänyt noissa parissa muussakin, mutta silloin en vielä tiennyt paremmasta eli tästä ;)

Olen 25-vuotias (mies saman ikäinen) ja meillä on 9kk ikäinen maailman ihanin poika. Muutettiin viime kesänä takaisin synnyinseudullemme, 4 vuotta pirkanmaalla opiskeltuamme. Täällä myös DI mies, mutta itse olen tradenomi :) asustellaan vuokralla rivitaloneliössä, mutta kuukausi sitten ostettiin tontti ja rakennushommat alkanee ensi keväänä. MUTTA sitä ennen alkanee ihan muut hommat! :D eli pikkukakkosen hommaaminen. Tarkoitus olisi, että kun poika täyttää 1vee, niin jätettäisiin ehkäisy kokonaan ja vauva tulee jos on tullakseen. Ei meillä kyllä nytkään maailman varminta ehkäisyä ole ja varmoilla päivillä usein mennään, mikä johti nyt siihen , että tässä kuussa pieni "vaara", että olisi sattunut "vahinko"... mutta jos niin käy, niin siten on tarkoitettu. Mutta ajatusmaailmaltani kuulun siis ainakin vielä tähän pinoon :) esikoinen täyttää siis syyskuussa vuoden, jolloin vauva saa tulla kun on valmis.

Muoks: Piti vielä kertoa, että äitiyslomani loppuu juhannuksena, mutta aion olla pojan kanssa kotona vielä koko loppuvuoden. Tammikuussa olisi tarkoitus aloittaa uudessa työssä toimistopäällikkönä. Tai ehdin olla siellä viime kesänä kesä- ja heinäkuun, joten uusi se käytännössä on :) mutta en kuitenkaan aloita täysipäiväisesti vaan 75%, mikä tuntuu aika hyvältä vaihtoehdolta, koska poika kuitenkin tammikuussa vielä suht pieni..

Olipas kauhean sekava sepustus! En ehtinyt lukea vasta kuin tämän sivun jutut nopeasti, mutta aion paneutua lähipäivinä myös aiempiin juttuihinne. Tosin lähdemme huomeniltana reissuun ja palataan vasta sunnuntaina, joten ens viikkoon voipi mennä.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Nyt miehen kainaloon! :heart:

Tervetuloa, suhveli :flower:

Kiva lukea, Haylina, teidän yritysjutuista. Jotenki sitä vaan toivoo, että toisilla tärppää. Oon varmaan ihan pöhkö tämän kans :D Kai sitä niin oottelee, että itekki pääsis alottamaan. Voi olla, että ku on pitkään kuumeillut ja aloitus alkaa..niin ehkä sitä on pitkän kuumeilun aikana ehtinyt "purkaa paineet" ja rentoutuu, kun saa alottaa ees sen pirun yrityksen =)

Suhveli, vaikuttaa siltä, että teilä on homma hyvin paketissa =) Onko teillä muuten minkälainen taloprojekti, jonkinlainen paketti tms? Mua kiinnostaa nuo, vaikka epäilen, että mulla ei hermot itellä ikinä kestä talonrakennuttamista..vaikka kuinka avaimet-käteen vaikkapa olisi :laugh: Ehkäpä ostetaan joskus se okt valmiina, tai sit ku minä valmistun tarkemmin siis.

Mitäs meinaatte Jussina? Täällä aateltiin lähtee pohjoseen päin reissuun ja mökkeilemään punaviinien ja makkaroiden kans. Ja jotain hyviä ruokiaki pitäis kehitellä. Aiotaan vähän miehen vanhempien mökkiä "kunnostaa", tai hyväkuntoinen se on, mutta tehdään pari juttua sinne mm. saunaan sellainen tukirima jne.

Pitääpä tästä lähteä tsekkaamaan meidän kirppispöytä, pitäis lisää tavaraa viedä.

Kiitos Metsätähtis tervetulotoivotuksista! Ja tosiaan,kävi melkoisen hyvä tuuri tuon työpaikan kanssa mulla,nyt kun tää taloustilannekkin on mitä on.Kirjanpitäjänä työskentelen, ja lama ei sinänsä vaikuta meidän alaan.

Mennis: Meillä onkin sitten samankaltaiset tilanteet, eli pikkukakkoset haaveissa ja vuoden vaihteessa. Kivaa! :wave:

Mulla on e-pillerit käytössä, ja helmikuun alussa siis jätän ne pois, jos kaikki nyt menee "suunnitelmien mukaan". Meidän tyttö sai alkunsa tokasta kierrosta, saa nähdä miten sitten tämän toisen yritys tulee menemään, ikää on kertynyt 26 joten ei kai mitään hätää sen puolesta ole.

Mä menin ja tilasin itselleni Vauva-lehden. =)

Mukavata viikonloppua kaikille! :wave:

Metsätähtis kiitos, mukavaa jutella muiden haaveilijoiden kanssa! :) no joo, paketti on kutakuinkin ihan hyvin kasassa.. mutta iso miinuspuoli on se, että mies on paljon poissa töiden
takia... joten yhteinen aika on kortilla, että parisuhteeseen on panostettava extra-paljon. Mutta hyvin on tähän saakka ainakin suoriuduttu! Taloprojektin kulku ei ole vielä ihan selvillä.. mutta juuri nyt reissussa ollessa käytiin tapaamassa talosuunnittelijaa ja oltiin kovin tyytyväisiä hänen töihinsä. Mutta vahavasti näyttää siis siltä, että ei talopakettia. Kivitaloa olemme rakentamassa.

Pakko keskeyttää, kun pikkujätkä sai jonkun hermoromahduksen vaunuissa! :D Myöhemmin jatkan!

Noniin, poitsu ei sitten nukkunut ja nyt vasta simahti. Käytiin tuossa lähikaupassakin vaunuilla ja eiköhän paluumatkalla saatu niskaan raikastava kesäsade! Ite olin läpimärkä, mutta poitsu nukahti tyytyväisenä ja kuivana :heart: eipä sillä, oli aika mukavaa kävellä sateessa, kun ilmakaan ei ihan kauhean kylmä ole.

Nyt lyö pää jotenkin tyhjää, en enää muista mitä kaikkea piti kirjoitella. Höh.

Juhannussuunnitelmista sen verran, että me mennään todennäköisesti appivanhempien mökille koko perhe. Niin ja appivanhemmat myös. Ainakin yksi yö kokeillaan olla siellä ja jos menee hyvin, niin ehkä toinenkin. Me kun ei olla pojan kanssa vielä mökillä yövytty, eikä oikein hyvin nuku matkasängyssä, niin siksi kokeillaan ensin, että miten menee. Onneksi mökille ei ole matkaa kuin 30km, niin ei haittaa jos homma ei onnistu.

Muuten ensimmäisessä kirjoituksessani kun totean, että "olipas kauhean epäselvä sepustus!" en siis tarkoittanut teidän kirjoituksianne, vaan sitä omaani. :)

Noniin, nyt menee jaaritteluksi.. Mukavaa alkanutta viikkoa!

Yhteistyössä