yrityksen perustaminen kotiin, onko kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nanna"

Vieras
Oon pitkään etsiny sopivaa liiketilaa läheltä kotiani muttei ole vapautunut. Mies sanoi että kun meillä on iso talo niin perusta siipeen se kahvila. Nyt oon vasta ajatuksen tasolla sulatellu asiaa ja mietin että mistä kannattais aloittaa nyt se että ensiksikin muuttais liiketilaksi ton talon lisäsiiven? Mulla on siis jo oma kahvila mutta olen suunnitellut toisen avaamista ja haluaisin sen läheltä koska olisin siellä itsekin töissä sitten enemmän kun nyt itse työskentelen vain parina pv viikossa kun hoidan lapsia kotona mutta pikkuhiljaa pitäis ruveta työelämään paluuta suunnittelemaan. Onko esim kampaajia joilla kodissa huone kampaustoiminnalle ym ? Kokemuksia ja neuvoja mistä kannattaa lähteä liikkeelle vai kannattaako ollenkaan.

[QUOTE="gigi";25907073]Menestyiskö kahvila omassa kotona? Onko keskustassa? Tekisitkö itse leipomukset?[/QUOTE]

AP:lla on siis jo oma kahvila. Eiköhän uusikin kahvila toimisi samalla periaatteella. Kahvilaan leipominen vaatii hiukan enemmän laitteita kuin kotipullan tekeminen.

eikös se sijainti ole kaiken a ja o, kun perustaa kahvilaa? Onko siis kotisi sopivalla paikalla? Miettisin tätä ihan ensiksi. Sori, kun en kuitenkaan osaa vastata varsinaiseen kysymykseesi :)

joo siis meidän talolla on hyvä sijainti siks täältä onkin vaikea saada liiketiloja kun jos joku vapautuu niin menee sitten samantien. Mulla on sopimus yhden leipomon kanssa ja sieltä tilaan pullat jatkossakin ja on kyllä hygienia asiat hallussa kun on tosiaan jo toi yks kahvila ollut pidemmän aikaa mutta lähinnä just toi tuottaa päänvaivaa et onko se hirveän monimutkainen prosessi muuttaa omaan kotiin liiketilaa? siis että onko siihen joku pykäläviidakko tiedossa.

Onhan ihmisillä baarejakin oman talon alakerrassa. Ihan varmasti onnistuu, sitä en tiedä millaisen paperisodan vaatii..
Musta ois kiva käydä kahvilassa, joka on yrittäjän kodin yhteydessä. Tulis sellanen fiilis, että kaikki on tosi tuoretta, juuri siinä kodin puolella leivottua. Näinhän ei siis tässä tapauksessa kai ollut, mut mua ois helppo huijata :D

Yhteistyössä