yrittäkää auttaa minua ymmärtämään mikä järki on rakentaa omakotitalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
tontille, joka on just talon kokoinen ei omaa pihaa, ei omaa rauhaa, ja naapurin tontti alkaa melkein oman talon kulmalta.Tänään autolla ajaessani katsoin kun noita omakotitalo ryppäitä nousee, niin mikä viehätys ja omarauha siinä on?Minä haluan ainakin omaa rauhaa.Saa olla naapureitakin(niinkuin meilläkin on), muttei nyt ihan omalla pihalla/ tontilla.Joku oma rauha pitää olla.
Mielestäni sitten voisi valita sen rivarin tms jos haluaa asua kiinni toisissa..Kaikki talot vieläpä samannäköisiä ja värisiä

Joo, en mäkään sellaista ymmärrä. Tosin nyt oon tuskaillut tämän meidän pihan kanssa, kun tuhat neiliötä nurmikkoa... Mikäs siinä sitä leikatessa ja suunnitellessa istutuksia. Eli välillä voisin kyllä ottaa naapurin talon hieman lähemmäksi niin päästäis helpommalla ;)

Muoks, siis tuhatviisisataa neliötä nurmikkoa.

En käsitä minäkään, todella ahdistavan näkösiä ne alueet.

Jos haluaisin ok-talon, tärkeintä olisi PIHA. Sen pitäs olla hyvänkokonen ja suojaisa. Mitä järkeä tosiaan muuten on edes muuttaa ok-taloon. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Joo, en mäkään sellaista ymmärrä. Tosin nyt oon tuskaillut tämän meidän pihan kanssa, kun tuhat neiliötä nurmikkoa... Mikäs siinä sitä leikatessa ja suunnitellessa istutuksia. Eli välillä voisin kyllä ottaa naapurin talon hieman lähemmäksi niin päästäis helpommalla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
no ei siinä kyllä oo mitään järkeä....

ja noita komplekseja nousee pilvin pimein ja hinnat hipoo taivaita.Sitten grillataan naapurin kanssa melkein samalla terassilla. Sitten joutuu vielä "hiippailemaan" ettei häiritse naapureita

No mun mielestä lähes kaikki lähiöt on tehty noin "sillit suolassa" systeemillä vaikka pihaa oliskin. Appivanhempienkin omakotitalo on ollut niin että ainoastaan suoraan edessä ei oo ollut naapureita...paitsi että nyt on sekin maapläntti kaavoitettu ja taloja nousee kuin sieniä sateella. Ja kyseessä siis kuitenkin yli 20 vuotta vanha talo.

JOS me joskus asutaan omakotitalossa, niin se saa luvan olla sen verran syrjässä että pystyy pihassa kulkemaan vaikka nakuna niin halutessaan. Eli ei kiitos taajamaan B)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

No meillä yli 8 tuhatta neliötä nurmikkoa
(tontti on 9660 neliötä kokonaisuudessaan)

Mutta täällä pienin tontti naapurustossa on n2300 neliötä että ei ne ihan vieri vieressä ole.

kaiken lisäksi vielä kun nuo kaikki talot on noita valmistaloja, jotka minusta Huom minusta ovat persoonattomia ja kaikki samalla muotilla tehtyjä.Toki niitä on kauniitakin.Rakentaako kukaan enää itse, vai turvaudutaanko aina noihin valmistalo ratkaisuihin....

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä