Yrittäjiä paikalla? Vääntäkää mulle rautalangasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi yrittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi yrittäjä

Vieras
Mulla on ensi viikolla aika Uusyrityskeskukseen jossa käydään läpi liiketoimintasuunnitelma ym. Aloittelisin siis tammikuussa omaa yritystä,alkupääomaa ei tarvita JOS aloitellaan hissukseen,eli pikkuhiljaa ostan laitteet ym. Yritystoiminta olisi ehkä verrattavissa rakennusalaan.

Olen kuitenkin kolunnut nyt kaikki mahdolliset sivustot ja etsinyt tietoa yritystuista. Kaikenlaisia erilaisia tuntuu olevan mm.Ely,Finnvera. Starttirahaa kun en käsittääkseni voi saada,olen sitä saanut (eri alalle) 5 vuotta sitten. Mielestäni se on kertaluontoinen. Nuo Ely-keksukset ja muut taas ovat mulle täyttä hepreaa,en edes tiedä voisiko tälle alalle tukea hakea.

Onko kokemusta noista muista yrittäjän tukimuodoista? Suurin osa on vielä paikkakuntakohtaisesti rajattu,esim.joku käynnistämistuki on mahdollista tukialueilla 1 ja 2. Mistään en kuitenkaan löytänyt karttaa jossa nuo tukialueet näkyvät :/
Uusyrityskeskus toki auttaa tässäkin asiassa varmaan, mutta jotain perusjuttuja olisi hyvä jo selvitellä oman mielenrauhan takia.

lainaa en ole ottamassa (enkä sitä' saisikaan,kun yksi luottohäiriömerkintä on ja se poistuu vasta kesäkuussa).

ja olen muuten hakenut joskus maatilatalouteen tukea,paperihommia tein pari viikkoa asiantuntijoiden kanssa ja yksikseni pari kuukautta ,ja kun hakemus hylättiin lopulta ,tuntui tosi turhalta....

Yhteistyössä