yrittäjän euro?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yritystä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yritystä"

Vieras
Jos yrittäjänä pyydän asiakkaalta työstä 30€ tunnissa, kuinka paljon siitä jää käteen pakollisten maksujen (tellit ja lellit yms verot) jälkeen ?

eli kuinka paljon on yrittäjän euro?

jos yrittäjä saa kotitaloudelta 30€ tunnilta niin alvin jälkeen jää firman liikevaihtoon noin 25€/h eli 1800 vuotuisella tuntimäärällä 45 000€ vuodessa

sillä pitäis kustantaa firman kiinteät kulut (kirjanpito, tilintarkastus jne) ehkä 5000€?

jolloin firma voi maksaa 30000€ bruttopalkkaa + 10000€ lellejä ja tellejä

• Tykkää
Reactions: kana
Joudut hankkimaan kalustoa ja pesuaineita.
Silloin voinet arvioida karkeasti, että käteen jää noin 1/3 laskutettavasta.
2/3 osaa menee tarvikkeisiin, yrityksen kuluihin, alviin ja ennakkoveroon.
Ehkä vähän enemmän jää itselle, mutta ohan puolia tuskin kuitenkaan.

Ei sitä noin yksinkertaistetusti voi laskea kuin ruutiukko yrittää selvittää. Eihän ensinnäkään yrittäjä maksa omasta työstään tellejä ja lellejä. Ammatinharjoittajan ei tarvitse pitää tilintarkastajaa. Nekin tunnit, joista ei voi laskuttaa täytyy kattaa laskutettujen tuntien hinnalla. Tämä on yksi sudenkuoppa monen aloittavan yrittäjän laskelmissa. Tarvitset varmaankin auton, laitteita, aineita, tarvikkeita jne, jotka pitää laskea muulla tavalla kuin tuntiveloituksena. Yritystä täytyy markkinoida, mistä syntyy kuluja. Joten kysymys tuolla tavoin ja erityisesti täällä esitettynä on täysin turha.

jos yrittäjä saa kotitaloudelta 30€ tunnilta niin alvin jälkeen jää firman liikevaihtoon noin 25€/h eli 1800 vuotuisella tuntimäärällä 45 000€ vuodessa

sillä pitäis kustantaa firman kiinteät kulut (kirjanpito, tilintarkastus jne) ehkä 5000€?

jolloin firma voi maksaa 30000€ bruttopalkkaa + 10000€ lellejä ja tellejä

Hyvä ruutiukko. Noista mainitsemistasi kuluista ovat kaikki alv-vähennyskelpoisia, joten tarkenna edes hiukan vastaustasi, jos asiasta jotain ole ymmärtävinäsi. Mistä muuten revit tuon tuntimäärän - hatustako?

[QUOTE="vieras";28662760]Hyvä ruutiukko. Noista mainitsemistasi kuluista ovat kaikki alv-vähennyskelpoisia, joten tarkenna edes hiukan vastaustasi, jos asiasta jotain ole ymmärtävinäsi. Mistä muuten revit tuon tuntimäärän - hatustako?[/QUOTE]

no mun laskelma on lähinnä viitteellinen ja suuntaa-antava eikä sitä ole tarkoitettu liiketoimintasuunnitelman pohjaksi

tuntimäärä tuli yksinkertaisen laskutoimituksen tuloksena 37,5*48

Sitten kannattaa maksaa sairaskuluvakuutus, joka on aivan järjettömän kallis. Kai yksityisyrittäjänkin maksaa ns. perusveroa mitä muutkin yellin ja tyellin (vai mitä ne oli) lisäksi? Sen lisäksi ehkäpä yrittäjäliiton maksut...
Että jos 30 euroa velottaa, niin veikkaan, että käteen jää 10-15 euroa tunti.

Sitten kannattaa maksaa sairaskuluvakuutus, joka on aivan järjettömän kallis. Kai yksityisyrittäjänkin maksaa ns. perusveroa mitä muutkin yellin ja tyellin (vai mitä ne oli) lisäksi? Sen lisäksi ehkäpä yrittäjäliiton maksut...
Että jos 30 euroa velottaa, niin veikkaan, että käteen jää 10-15 euroa tunti.

peesaan, tossa mun esimerkissä nettopalkka on noin 12€/tunti

Äläkä nyt vaan pelästy tuota listaa hankittavista tavaroista! Parilla kympillä saat pesuaineet ja siivousliinat, suurella osaa asiakkaista on imuri jota haluavat käytettävän. Kaikkea ei tarvitse ostaa heti aluksi.

Äläkä nyt vaan pelästy tuota listaa hankittavista tavaroista! Parilla kympillä saat pesuaineet ja siivousliinat, suurella osaa asiakkaista on imuri jota haluavat käytettävän. Kaikkea ei tarvitse ostaa heti aluksi.
Jos minä tilaisin siivoojan kotiini ja hän tulisi pelkän parin pesuainepurnukan ja rätin kanssa ovelleni niin eipä tuo kovin ammattimaista vaikutelmaa minulle antaisi. Tai jos laitteet olisivat jotain markettikamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28662849:
Jos minä tilaisin siivoojan kotiini ja hän tulisi pelkän parin pesuainepurnukan ja rätin kanssa ovelleni niin eipä tuo kovin ammattimaista vaikutelmaa minulle antaisi. Tai jos laitteet olisivat jotain markettikamaa.

Mä olen tehnyt tuota ammatiksni muutaman vuoden. Mukana kulki varustekärry jossa oli kolmea pesuainetta, yksi pölyliina, yksi vessaliina, yksi keittiöliina ja kaksi lattialiinaa per siivouskohde. Kaksi tiskiharjaa (toinen keittiöön, toinen vessaan) Lisäksi yksi pitkä jatkovartinen lattialasta johon lttialiinat kiinnitettiin. Siis perus-siivoukseen.

Asia erikseen, kun siivotaan erikoiskohteita tai vaikkapa pestään ikkunoita.

Niinjoo, aiemmin mainitsemieni tarvikkeiden lisäksi siis pyykinpesukone on siivousalan yrittäjälle välttämätön, jotta siivousliinat saa puhtaaksi seuraavaa työpäivää varten.

Yhteistyössä