Yrittäjäkurssista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Mieheni on perustanut keväällä yrityksen ja nostaa starttirahaa.
Starttirahan edellytyksenä on suorittaa yrittäjäkurssi.
Hän ei vaan millään saa aikaiseksi sitä suorittaa, johtuen, että on aina töissä.
Starttiraha uhataan periä takaisin, jollei kurssia suoriteta.
Minkälainen tuo kurssi on? Vaatiiko paljon?
Täällä meilläpäin ei edes ole alkavia yrittäjäkursseja ja nettikurssi tuntuu hyvin hankalalta itseopiskelulta.. :S

Lähinnä istumista ja kuuntelua. Aika outoa jos starttirahaa maksetaan vaikkei todistusta ole, meillä oli ehdoton edellytys että kurssi on käyty ennen hakemuksen jättämistä ja yrityksen perustamista :o

Ja onhan teillä ulkopuolinen kirjanpitäjä, jolta saa tarkistettua että vakuutukset, ennakkoverot, lakisääteiset ilmoitukset ym on hoidettu? Aika jännän kuuloista toimintaa :(

No just. Itse olen yrittäjänä sellaisella alalla, ettei voi edes hakea/saada starttirahaa, ja jotkut eivät jaksa edes suorittaa yrittäjäkurssia.
Toivottavasti perivätkin takaisin :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No just. Itse olen yrittäjänä sellaisella alalla, ettei voi edes hakea/saada starttirahaa, ja jotkut eivät jaksa edes suorittaa yrittäjäkurssia.
Toivottavasti perivätkin takaisin :headwall:

Kuten myös. :kieh: :headwall: Tää yrittäjyyshän on vaan ensiaskel rikastumisen tiellä... :kieh: ja dieselin hinta alhaalla... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja onhan teillä ulkopuolinen kirjanpitäjä, jolta saa tarkistettua että vakuutukset, ennakkoverot, lakisääteiset ilmoitukset ym on hoidettu? Aika jännän kuuloista toimintaa :(

On kyllä. Niin minäkin kuvittelin, etteii starttirahaa saa, ennen kuin kurssi on suoritettu, mutta ilmeisesti vaihtelee paikkakunnittain, koska mieheni asuu paikkakunnalla jossa ei ole työkkäriä, te-keskusta, eikä akk:ta.

Nettikurssitunnukset löytyy, ja olenkin niitä tässä tutkinut, mutta itse en tajua niistä yhtään mitään, en pääse alkuun sitten niin millään.
Vaatii todella paljon itse väsätä kaikki kurssin palautusmateriaalit kasaan. :(

Helpommalla pääsisi, kun kävisi sen kurssin jossain paikanpäällä, vaan kun ei sellaisia järjestetä missään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

On kyllä. Niin minäkin kuvittelin, etteii starttirahaa saa, ennen kuin kurssi on suoritettu, mutta ilmeisesti vaihtelee paikkakunnittain, koska mieheni asuu paikkakunnalla jossa ei ole työkkäriä, te-keskusta, eikä akk:ta.

Nettikurssitunnukset löytyy, ja olenkin niitä tässä tutkinut, mutta itse en tajua niistä yhtään mitään, en pääse alkuun sitten niin millään.
Vaatii todella paljon itse väsätä kaikki kurssin palautusmateriaalit kasaan. :(

Helpommalla pääsisi, kun kävisi sen kurssin jossain paikanpäällä, vaan kun ei sellaisia järjestetä missään.

Suhtaudu siihen että ne on yrittäjäuran pääsykokeet. Pakko hoitaa alta pois ja se siitä.

Työvoimatoimistosta saa tietoa erilaisista yrittäjäksi aikovien koulutusmahdollisuuksista. Starttiraha ja yrittäjäkoulutus on mahdollista yhdistää joustavasti. Esimerkiksi starttirahan saamisen aikana voi aloittaa yrittäjäkoulutuksen. Työvoimakoulutuksena järjestetään alkaville yrittäjille tarkoitettuja kursseja, jotka ovat koulutettaville maksuttomia. Myös työvoima- ja elinkeinokeskusten yritysosastot sekä monet kauppaoppilaitokset järjestävät sopivaa koulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mieheni on perustanut keväällä yrityksen ja nostaa starttirahaa.
Starttirahan edellytyksenä on suorittaa yrittäjäkurssi.
Hän ei vaan millään saa aikaiseksi sitä suorittaa, johtuen, että on aina töissä.
Starttiraha uhataan periä takaisin, jollei kurssia suoriteta.
Minkälainen tuo kurssi on? Vaatiiko paljon?
Täällä meilläpäin ei edes ole alkavia yrittäjäkursseja ja nettikurssi tuntuu hyvin hankalalta itseopiskelulta.. :S

Olen käynyt kahdella.

Starttiraha oli ainakin aikoinani yritysmaailmaan lähtiessä niin pieni, että sen eteen ei kannattanut ponnistella. En tiedä, onko tilanne tänä päivänä muuttunut.

Velliraha se aikoinaan oli. Yrityksen käyntiinsaaminen oli huomattavasti tärkeämpää ja hommat oli saatava toimimaan. Finnvera teki lainojen yhteydessä riskikartoitusta ja analysoi tulosta. Se on todellista apua toisin kun jokin helvetin paska sosiaaliavustus, jota kutsutaan starttirahaksi.

Jos ei saa noita ihan perusasioita _ aikaiseksi _ niin onkohan yrittäjyys ihan oikea valinta...?

Tämä ei ole mikään perusasia!

Kaikki paska pitää ja kannattaa ulkoistaa yritystoiminnasta. Keskittyä olennaiseen.

Itse otin välittömästi sen lähtökohdan, että pankissa ja verottajalla en käy koskaan. Starttirahasossu menee hyvin tähän kategoriaan. Ei ole sen arvoista.

Yhteistyössä