Yrittämään päässeistä plussanneet <3

5th
Onnea Sissinen ja marita14 :heart: ja tervetuloa mukaan! :wave:

Mä olen ollut siitä onnekas, että oon ollu hyvin vähäoireinen kaikissa raskauksissa. Ekassa ja tässä raskaudessa harmina oli rintojen arkuus ja vuodot. Toisessa ja kolmannessa lievä pahoinvointi. Oireet oli ja meni ja tuli. Ei ollut jatkuvia eikä kokoaikaisia. Eli kaikki lienee normaalia eikä oireettomuudesta voi päätellä mitään. :)


5th rv33+3
 
Oi ihanaa että saadaan uusia odottajia joukkoon. Hirmuisesti onnea Kaneli88, Sissinen ja marita14:heart::hug:

Miun oireita alkuvaiheessa oli lähinnä menkkojen poisjäänti (yllätyys ;)), krapulainenolo 24/7 ja ajoittain juili tuonne alavatsaan. Rintoja mulla ei oo kuin vasta nyt,rv 19+1, alkanut hieman aristaa. Ja tosiaan oireet on jokaisella kyllä niiiin yksilöllisiä. Tsemppiä teidän odotukseen.

Tänään ois rakenneultra, hieman jänskättää mutta eiköhän siellä oo kaikki hyvin. Ainakin näin toivotaan. Me ei sukupuolta aijota kysyä, mutta jos sieltä pippeli ruudulle lävähtää niin ei sekään maata kaada :) Eilen oli terveystarkastus neuvolanlääkärillä, tällä kertaa sattui aivan iiiihana lääkäri. Oli niin huomaavainen eikä kiirehtinyt tai katsonut mua ihan kieroon. Mie siis sairastan fibromyalgiaa, johon aika moni lääkäri ei oikein osaa suhtautua hyvin kun eivät niin siitä sairaudesta tiedä. Mutta kuitenkiin, alatutkimus onnistui hirmu hyvin vaikka jänskätin kipua kovasti, lääkäri teki niiin rauhallisesti ja anto mulle aikaa hengittää välillä ennen seuraavaa härveliä tuonne alas. Lisäksi kuunneltiin sydänäänet ja tiitiäinen oikein kunnolla monotti anturiin ;) Jäi kyllä hyvä mieli tuosta käynnistä!

Miulle tuonne listaan vois laittaa Heranen/24/3.11.14/MKS /1.
 
Moikka!

Mä plussasin yrittäjistä jo joitakin viikkoja sitten, mutten liittynyt tähän keskusteluun, kun kovin oli hiljaista ja tuntu, että kaikki muut on jo paljon pidemmällä. Nyt täällä kuitenkin näkyy jo tuttujakin edellisestä ketjusta, ainakin Sissinen ja Kaneli88 - ihanaa, että tekin pääsitte tänne! =)

Itellä nyt siis viikkoja 6+6 ja laskettu aika ehkä 28.1.(?), eli: Hiliputti/27/28.01.15/1.

Tosi vähän ollu mitään oireita, välillä vähän tissit kipeet, mikä sekin on aika lailla kaikonnut, ja välillä pientä turvotusoloa, mutta pääosin kuitenkin sellanen olo, että välillä mietityttää, ollaankohan tässä raskaana ollenkaan. Ensimmäiseen neuvolaan vielä miltein kolme viikkoa ja ultraan vielä pidempään (sitä päivämäärää en vielä tiedä), eli odottavan aika on todellakin pitkä! :|
 
Heippa!

Se aika alkaa sitten yhtäkkiä mennä vauhdilla, paitsi jos odottaa jotain tiettyä päivämäärää.. Mulla on huomenna rakenneultra ja sitä on jonnin verran ootettu. Nyt 20+5, joka tuntuu ihan uskomattomalta, justhan plussasin.

Mä kävin viikolla 7 yksityisellä varhaisultrassa, kun halusin varmuuden, että joku siellä masussa asuu. Oli kyl aika hintava, mutta tarvitsin sen. On ollut kans aika oireetonta. Ei edes väsymystä! Sinänsä hyvä, mut kuitenkin jotain kaipais, et tuntuis aidommalta. Nytkin monet on tuntenu liikkeitä jo monta viikkoa ja mä vasta mietin, et olikohan toi muljahdus liike vai suolisto vaan. No huomenna oon taas vähän viisaampi.
 
Tervetuloa uusille mukaan ja onnea plussista!! <3

Omia kuulumisia; ultrassa kaikki oli hyvin, painoarvio tuolloin (rv32+0) pikkuiselle oli vähän alle 1,8kg. <3 Pikkuisen alle keskikäyrän kuulemma paino, mutta niinhän mun oman kierron mukaan viikkoja olisikin vähemmän kasassa joten ei mitään huolta. :) Huokaisin helpotuksesta kun ei ainakaan vielä näyttäisi mikään isokokoinen vauveli olevan tulossa.
Sokerit näytti pissatestissä tuolla äitipolilla plussaa niin passittivat sokerirasitukseen ja siinäkin kaikki oli onneksi ok.
Nyt vaan sitten odotellaan koska pikkuinen päättää tulla maailmaan. <3 Tänään on siis 33+1 et toivottavasti nyt vielä jonkinaikaa pysyy masussa kasvamassa. :)

Mitäs kaikille kuuluu?

Ninnu ja pikkuinen 33+1
 
5th
Yrittämään päässeistä plussanneet 16.06.2014


Nimi.............Ikä..........LA....... ..Sairaala.......Monesko

Kuukiuru........24.........24.7.14...... ..OYS...............1.
5th...............31.........25.7.14.... ....HYS................5.
Nannaa.........20......... 29.7.14....... OYS................1.
Ninnu............30..........31.7.14.... ...LS..................3.
Mariet...........26.........1.8.14...... ...EKKS...............2.
Sandri..........24..........20.9.14..... ...?.....................1.
Anni00..........26..........11.10.14..... ..OYS...............1.
Elviira86........27..........11.10.14... ...SatKS.............1.
SannaMarko...26.........15.10.14.........?....................1.
Heranen.........24.........3.11.14.........MKS................1.
hiliputti..........27.........28.1.15..........?...................1.
Kaneli88.........?...........7.2.15............?..................?


 
Viimeksi muokattu:
5th
Onnea Kaneli88! :heart:

Taitaa olla nykyään enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että raskaus käydään "varmistamassa" yksityisellä ultrassa. Ja yksityisten klinikoiden kassakoneet kilahtaa. Aivan järkyttäviä summia noista peritään paikoittain. Mulla oli tässä raskaudessa alussa ongelmia vuotojen ja kipujen kanssa, joten juoksin muutamaan otteeseen äitiyspolilla tutkittavana.

Täällä odotellaan edelleen aikaa äippäpolille (ulkokäännökseen?). Sitkeästi on tyyppi jalat alaspäin. Eilen olin lasten kanssa puuhamaassa koko päivän ja ihan mojovia suppareitakin siellä sain, kun kiipeilin (lue: puhisin, puuskutin ja ähisin) miljoonia rappusia liukumäkiin ynnä muihin härveleihin. :D


5th rv34+3
 
Viimeksi muokattu:
Wuf
Josko sitä uskaltautuis tälle puolelle jo siirtyä

Plussa tuli jo pe ja nyt viikkoja on 4+1 :heart:
Toinen lapsi kyseessä, ensimmäinen täytti helmikuussa 5 vuotta

Wuf..........29.........23.2.15..........???...................2.
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Heippaa ja onnea kaikille uusille plussanneille! :) tuntuu, että näitä iloisia uutisia tulee aina pyrähdyksittäin.. ihana tämä ryhmä kun kaikki on niin eri vaiheissa! :)

Täällä jäätiin kahden päivän vapaalle ja voi luoja että oon helpottunu, alkoi työn teko jo väsyttää ku oon menny melkee pari viikkoa kahdella yksittäisellä vapaalla.. Mut huomaa, että selkä vetreytyy aina ku on työputki päällä, kun ensin on pari vuoroa kipeä ja sitten on ok.. keskiviikkona ois sokerirasitus ja sen jälkeen pitäis mennä iltavuoroon, hirvittää kun ei ole koskaan mulle tehty.. mutta pitää vaan syödä hyvin heti sen jälkeen niin jospa se olo ois ok

Sandri ja pikkuinen 27+1
 
Onpas täällä ollut hiljaista, nostelen vähän jos tänne saataisiin kuulumisia kaikilta..

Siis mitä kaikille kuuluu? :) Onnittelut uusille plussanneille! <3

Itellä ei ihan kauheasti mitään uutta, nyt on jo rv38+2 ja odotellaan et jotain tapahtuisi.. :) Molemmat aiemmat muksut tulleet jo maailmaan tässä vaiheessa, et oletuksissa on ollu et ei laskettuun mennä, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä et tää viihtyy kuitenkin sinne rv42 asti masussa :D

-Ninnu-
 
5th
:wave: Pahoittelen omaa hiljaiseloani. Edellisen postauksen jälkeen (oltuani siellä Puuhamaassa riehumassa) alkoi limatulppaa irrota ja jouduin osastolle vuodelepoon. Supistuksetkin siinä rytäkässä alkoivat, mutta loppuivat lääkityksellä. Vajaata viikkoa myöhemmin rv35+4 synnytys käynnistyi uudelleen supistuksilla ja 24.6. iltamyöhään meille syntyi pieni poika kiireellisellä sektiolla jalka-/napanuoratarjonnan vuoksi. Painoa pojalla oli 2768g. Poika oli ensimmäiset kolme päivää lastenosastolla, josta pääsi vierihoitoon ja 5 vuorokauden sairaalassaolon jälkeen kotiuduimme. Tuollaisen rääpäleen kanssa oli aluksi vähän tarkempaa syömisten kanssa, mutta nyt on painokin lähtenyt täysimetyksellä komeasti nousuun. Poika on hyvin leppoisa kaveri, ei turhia kitise. Yötkin nukutaan yleensä yhdellä välihuikalla. Täällä kaikki siis paremmin kuin hyvin. :)

Muutama muukin vauva on tainnut sittemmin tähän porukkaan jo syntyä, mutta heistä kertokoot asianosaiset itse, mikäli haluavat. :)

Tsemppiä kaikille odottajille! :heart:


5th ja rääpäle 5 viikkoa
 
Oi onnea 5th!!

Ihan hassua kun olen ollut mukana yrittäneiden odottajissa ihan alusta saakka ja nyt on sitten syntyneet ekat vauvat <3

Täällä odotellaan vasta ekan kolmanneksen loppumista. Ollut kyllä yhtä helvettiä koko kesä pahoinvoinnin takia.
 
Minäkin pääsen vihdoin siirtymään tänne! Vaikkakin pelonsekaisin tunnelmin.

Tällä hetkellä laskuri näyttää 4+2, mutta koerrot on vähän vaihdelleet joten tarkentunee ultrassa sitten. Näillä näkymin la olisi 11.4.

Mulla on takana keskenmeno puoli vuotta sitten, ja nyt kun vihdoin tärppäsi, luonnollisesti pelottaa aivan hulluna. Varhaisultraan haluan mutta sitäkin pitää vielä odotella kolmisen viikkoa.

Oireet on olleet samat kuin ekassa raskaudessa eli flunssamainen olo (kurkkukipu, nenäntukkosuus ja aivastelu) sekä jatkuva migreeni jo ennen plussaa, niin ettei lääkkeet auta. Ilmeisesti kehoni reagoi heti ensimmäisiin hormonimuutoksiin tuolla päänsäryllä.
Nyt päänsärky alkaa onneksi helpottaa, joskin "oikeiden" raskausoireiden puute pelottaa.
Testi on näyttänyt vahvistuvaa plussaa jo viikon ajan joten eikökän tässä paksuna olla.

Listaan voi päivittää:

Uimis, 25v, la 11.4, 1. Lapsi
 
Heeei Uimis ja muut (jos täällä käy vielä muita :D), perässä tullaan!:wave:

Tänään 4+2, eilen tein digin joka sanoi raskaana 2-3. Viime viikolla tuli testattua melkeen joka päivä ja nyt en enää aio testata paitsi jos vuotoa on ja oikeesti syytä epäillä keskenmenoa. Mulla kans km huhtikuussa viikolla 5+6, joten se on yksi rajapyykki jonka yli pitäs päästä. Kokoajan on kuitenkin semmoinen järjenääni mukana, että en varmasti uskalla olla aidosti onnellinen ennen 2. kolmannesta. Eikä varsinkaan kerrota kenellekkään ennen sitä... paitsi siskolle ja mun lähimmille ystäville :D Mutta ne tietää yrityksestä ja edellisestä km:staki. Mutta esimerkiksi vanhemmille ei missään nimessä.

Alotin ihan vasta uudessa työssä, määrä-aikaisuus toukokuun loppuun asti ja vähän pelottaa mitä ne meinaa kun alkaaki maha uhkaavasti kasvamaan.. Sielläkin siis yritän peitellä raskautta mahdollisimman pitkään.

Oireita on hirveen väsymys ja tänään huomasin, että ihan vähän tuli paha olo, kun aterioiden väliin jäi liikaa aikaa. Toivottavasti tää väsymys menee pian ohi, vaikkei varmasti vaikein raskausoire olekaan..

Varhaisultrasta en vielä tiiä. Toisaalta se kyllä tois varmuutta tähän epävarmuuteen. Meillä päin ekan kunnan ultran saa vasta joskus 11. viikolla. Kotidoplerin aattelin kuitenkin kälyltä kaapata, sitten kun uskaltaa sille kertoa. Se kyllä tietää yrityksestä, että voisin kyllä hyvin kertoo sille muutaman viikon päästä. Sillä pitäs sydänäänet kuulla vissiin 12 viikolta lähtien.

Neuvolaankaan en aio soittaa vielä pariin viikkoon. Viimeksi soitin heti olikohan 5+2 ja tietenkin jouduin perumaan sen sitten heti seuraavalla viikolla. Sillon eka neuvola tuli rv 9, joten ei tässä mikään kiire ees ole aikaa varaamaan.

Liipa........25.........19.4.15........OYS........2.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Uskaltaiskohan tänne siirtyä jo, mulla menossa tänään 4+2 viikot (ymmärtääkseni), teen ylihuomenna vielä digin varmuudeksi.

Onpa jännää :)
Mullakin oireena kauhea väsymys ainakin tänään ja eilen. Välillä on etova olo, mut ei ainakaan vielä oo ollut sellasta pahoinvointia mikä johtuis pitkästä ruokavälistä.

Mulla ainoa jännitysmomentti töissä on se, että oon esimiesasemassa, enkä haluais alaisille paljastaa tätä ennen kuin ollaan "turvallisilla vesillä" mutta mitäs sitten jos tulee pahoinvointia työpäivän aikana..?!
 
Onnea veepu! :) Mitäs digi näytti? Tuo työtilanne on kyllä hankala jos on kovat pahoinvoinnit.. Joku kuitenki alkaa epäileen. Mutta toisaalta voi yrittää ainaki luottaa ihmisten hyviin tapoihin, ettei aleta heti kyselemään. Itsestä ainaki helposti tuntuu että no eikö nuo huomaa että mun tissit on turvonnu ja muutenki että oon ihan raskaana :D Vaikkei tietenkään kukaan huomaa vielä mitään!

Kuluispa nyt aika nopeaa että pääsis hehkuttaan kaikille! :) Ja pääsis kriittisimmän alkuraskausajan ohi ja uskaltais ees ite olla kunnolla onnellinen.

Liipa 5+0 :heart:
 
Digi näytti Raskaana 2-3 viikkoa, niinkuin pitikin :)

Olen ajatellut tuon työhomman siten, että katson tilanteen mukaan, onko selkeämpää kertoa sitten kaikille vai mitä teen. Inhottavinta on valehdella alaisille, joten mielummin kertoo sitten niinkuin asia on :)
Minustakin tuntuu, että johan kaikki nyt huomaa että oon raskaana.. :D Tuskin vielä pitkään aikaan.

veepu & baby 4+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tännekin voisi ilmoittautua. :) Noin viikko sitten saatu plussa testiin. Laskureiden mukaan viikkoja olisi nyt 5+6 ja laskettuaika taisi olla 14.4

Ensimmäistä neuvolaa odotetaan kovasti ja kolmisen viikkoa tuohon olisi aikaa. Samalla mielessä pyörii kaikenlaisia kauheuksia...eniten tulee peloteltua itseään sillä, että mitäs jos tämäkään ei ole oikeassa paikassa, kun edellinen oli kohdunulkoinen.

Kenellekään ei olla raskaudesta kerrottu, eikä ole edes mietitty milloin kerrotaan. Siskolle on kyllä tehnyt mieli kertoa, mutta ainakin vielä olen onnistunut pitämään suuni kiinni. :D

pieni toive........24.........14.4.15........K-SKS........3.
 
Noniin, onnea molemmille! :flower: :) Mekään ei olla puhuttu edes että kerrottaisiin kellekkään. Edellinen keskenmeno painaa kuitenkin mieltä ja yritystä takana niin kauan, ettei raskaus tunnu mahdolliselta. Jospa se tästä ajan mittaan tulee todellisemmaksi, jos vaan kaikki menee hyvin. :) Esikoiselle tekisi mieli kertoa, mutta vaikka uskon, että se pystyis salaisuuden pitämään, en halua että se pettyy jos kesken vielä menee. Oon tuolla huhtikuisten ketjussa kans ja sielä monet on kertonu jo hirveen monille ihmisille, lapsilleen ja esimerkiksi töissäkin jo. En kyllä ite mitenkään uskaltais.

Kauheasti tekisi mieli ostaa jo jotain, vauvalle tai itselle raskausvaatteita! :D Ollaan menossa lomalle viiden viikon päästä niin jos siihen asti pidättelis ja ostais sieltä sitten jotain. Eihän sitä kotimaassa uskalla vielä ees vauvanvaatehyllylle, jokuhan voi nähdä! :LOL: Vaikka voihan sitä "kavereiden lapsille" aina ostella. :D

Hei, tulisikohan tähän ketjuun lisää eloa, jos tehtäisiin uusi pino? Aloittaneet taitavat olla jo synnyttäneet eivätkä täällä enää käy. Nyt kun uusia plussanneita on paljon niin voitaisiin hyvin aloittaa uudelta pohjalta? :) Toki mukaan saisi tulla aiemminkin plussanneita! Olisi kiva jos kuitenkin oltaisiin suunnilleen samassa vaiheessa raskautta tai edes raskaana. Tai lähinnä tarkotan että ois kiva kuulla tuttujen kuulumisia. :)

Liipa ja :heart: 5+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä