Yritin eilen aloittaa unikoulun 1 vuotiaalle ja yritykseksi jäikin.

  • Viestiketjun aloittaja huono äiti
  • Ensimmäinen viesti
huono äiti
Laitoin tytön omaan pinnasänkyyn nukkumaan ja jäin itse sängyn viereen silittelemään. Aluksi tyttö vain kitisi ja välillä oli pieniä taukoja itkussa. Tunnin päästä itki jo hysteerisesti, hikisenä ja ihan punaisena ja kuola vaan valui suusta. Tässä vaiheessa en itse enää kestänyt, vaan otin lapsen syliin.
Rauhoitteluun meni toinen tunti. Raukka oli niin hysteerinen, ettei enää edes syli auttanut. Lopulta nukahti viereeni. Olen niin pettynyt itseeni, että menin edes kokeilemaan koko hommaa. Lapsi saa siis jatkossakin nukahtaa syliin tai meidän viereen ja katsotaan sitten vauvan synnyttyä miten sitten toimitaan.

Varmaan jotain tein väärin, kun en saanut lasta nukahtamaan omaan sänkyyn. Tai kun edes jatkoin noin kauan. Hävettää niin, kun toimin noin julmasti lasta kohtaan!
 
Niin
Mulla oli eka samanlainen, hieman alle 4-vuotiaana jäi itse nukahtamaan.. sitten kakkonen on aina jäänyt ns. heittämällä, ja kolmannella pidän nyt 8kk unikoulua, vaihtelevalla menestyksellä. En vaan enää jaksaisi 3-4 vuoden nukuttamista..
 
hei
Mikä sulla siis on ongelma siinä nukahtamisessa? Syliin nukahtaminenko?

Meidän 1 v. nukahtaa silleen, että mennään sen huoneeseen, sammutan kaikki valot, yövalo päälle ja sit pidän hetken sylissä. Lapsi jo tietää, et nyt oon nukkumaan menossa ja heti, kun valot sammuu, laittaa pään mun olkapäätä vasten. Pidän ihan minuutin tai kaks, ei ehdi välttämättä ees nukahtaa, ennen ku lasken sänkyyn. Sit jää sinne ihan kiltisti (joskus annan vielä unilelun käteen ja jää sitä räpläämään ja nukahtaa sit siihen). Mut siis tohon menee se n. 4 minsaa yhteensä ja en koe tota sylinukuttamista (rauhottamista) ongelmaksi...

Ennemmin noin kuin just mainitsemallasi tavalla. Meilläkin jos laittaa suoraan sänkyyn, just noin käy. Ylös pyritään ja huutoa huutoa..
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja toppari:
Anna lapsen nukahtaa rauhassa! Kuinka moni aikuinen osaisi nukahtaa, jos joku koko ajan silittelisi ja päivystäisi sängyn äärellä.
jaa jättää vaan yksin sinne sänkyyn... jeps juu... nousee pystyyn vaan ja ihmettelee jonkun aikaa kunnes huomaa olevansa yksin ja sitten alkaa huuto ja itku jota ei saakaan enää sit niin helposti loppumaan...
 
vieras
No niin eli näin jälkikäteenhän vois tosiaan sanoa, että lapsen kiusaamiseksihan tuo meni.

Ehkä sitten kun lapsi on isompi ja olette varmoja, että haluatte lapsen oppivan omaan sänkyyn nukahtamaan, niin se onnistuukin kun on motivaatio kohdillaan.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja toppari:
Anna lapsen nukahtaa rauhassa! Kuinka moni aikuinen osaisi nukahtaa, jos joku koko ajan silittelisi ja päivystäisi sängyn äärellä.
jaa jättää vaan yksin sinne sänkyyn... jeps juu... nousee pystyyn vaan ja ihmettelee jonkun aikaa kunnes huomaa olevansa yksin ja sitten alkaa huuto ja itku jota ei saakaan enää sit niin helposti loppumaan...
Meilläkin just näin. Koitettu on, monta kertaa.

Onneks keksin tuon "syliinnukuttamisen". :D Toimii niin paljon paremmin.
 
...
Ymmärsinkö oikein että teille on uusi vauva myöskin tulossa? Jos niin on niin yritä nyt hyvänen aika saada vuosikas jo nukkumaan omaan sänkyyn, siitähän tulee aivan mahdoton show jos yrität unikoulua uuden vauvan synnyttyä!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mikä sulla siis on ongelma siinä nukahtamisessa? Syliin nukahtaminenko?

Meidän 1 v. nukahtaa silleen, että mennään sen huoneeseen, sammutan kaikki valot, yövalo päälle ja sit pidän hetken sylissä. Lapsi jo tietää, et nyt oon nukkumaan menossa ja heti, kun valot sammuu, laittaa pään mun olkapäätä vasten. Pidän ihan minuutin tai kaks, ei ehdi välttämättä ees nukahtaa, ennen ku lasken sänkyyn. Sit jää sinne ihan kiltisti (joskus annan vielä unilelun käteen ja jää sitä räpläämään ja nukahtaa sit siihen). Mut siis tohon menee se n. 4 minsaa yhteensä ja en koe tota sylinukuttamista (rauhottamista) ongelmaksi...

Ennemmin noin kuin just mainitsemallasi tavalla. Meilläkin jos laittaa suoraan sänkyyn, just noin käy. Ylös pyritään ja huutoa huutoa..
Syliin tai vanhempien sänkyyn viereen nukahtaminen. Tai ei se nyt ole millään lailla ongelma, mutta en tiedä miten tulee onnistumaan sen jälkeen kun vauva on syntynyt.

 
....
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mikä sulla siis on ongelma siinä nukahtamisessa? Syliin nukahtaminenko?

Meidän 1 v. nukahtaa silleen, että mennään sen huoneeseen, sammutan kaikki valot, yövalo päälle ja sit pidän hetken sylissä. Lapsi jo tietää, et nyt oon nukkumaan menossa ja heti, kun valot sammuu, laittaa pään mun olkapäätä vasten. Pidän ihan minuutin tai kaks, ei ehdi välttämättä ees nukahtaa, ennen ku lasken sänkyyn. Sit jää sinne ihan kiltisti (joskus annan vielä unilelun käteen ja jää sitä räpläämään ja nukahtaa sit siihen). Mut siis tohon menee se n. 4 minsaa yhteensä ja en koe tota sylinukuttamista (rauhottamista) ongelmaksi...

Ennemmin noin kuin just mainitsemallasi tavalla. Meilläkin jos laittaa suoraan sänkyyn, just noin käy. Ylös pyritään ja huutoa huutoa..
Syliin tai vanhempien sänkyyn viereen nukahtaminen. Tai ei se nyt ole millään lailla ongelma, mutta en tiedä miten tulee onnistumaan sen jälkeen kun vauva on syntynyt.
meillä kävi niin hyvä tuuri että tää uus tulokas nukkui pinnasängyssä joten esikoinen jatkoi mun vierellä nukkumista.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Syliin tai vanhempien sänkyyn viereen nukahtaminen. Tai ei se nyt ole millään lailla ongelma, mutta en tiedä miten tulee onnistumaan sen jälkeen kun vauva on syntynyt.
Jos kumpikin vanhempi kelpaa kuitenkin nukuttamaan, niin en tiiä, miten siitä ongelma tulis sittenkään, kun vauva on syntyny. :) Siis syliinnukuttamisesta (varsinkaan tolleen kuin meillä se tehdään eli ei siihen ees mee kauaa...). Pieni se on vielä tuo vuosikaskin. En mä ainakaan ala sitä huudattamalla opettaa yhtään mihinkään. =)
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Syliin tai vanhempien sänkyyn viereen nukahtaminen. Tai ei se nyt ole millään lailla ongelma, mutta en tiedä miten tulee onnistumaan sen jälkeen kun vauva on syntynyt.
Jos kumpikin vanhempi kelpaa kuitenkin nukuttamaan, niin en tiiä, miten siitä ongelma tulis sittenkään, kun vauva on syntyny. :) Siis syliinnukuttamisesta (varsinkaan tolleen kuin meillä se tehdään eli ei siihen ees mee kauaa...). Pieni se on vielä tuo vuosikaskin. En mä ainakaan ala sitä huudattamalla opettaa yhtään mihinkään. =)
Kelpaa kyllä, mutta mies ei aina ole työn vuoksi kotona. Mutta ehkä tämäkin ratkeaa sitten kun vauva on syntynyt. Huudattamaan en minäkään enää ala.

 

Yhteistyössä