yritetään vauvaa, mut mun pitäs tulehdukseen ottaa buranaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voit :D

"Parasetamoli on turvallisin kipulääke raskauden ja imetyksen aikana. Tulehduskipulääkkeet (kuten ibuprofeeni) voivat sen sijaan vaikuttaa sikiön kehitykseen ja lisätä keskenmenon  riskiä. Niitä ei tule käyttää raskauden viimeisellä kolmanneksella ollenkaan ja kahdella ensimmäiselläkin kolmanneksella vain lyhytkestoisesti ja pienimmällä mahdollisella annoksella. Ibuprofeeni erittyy äidinmaitoon vain merkityksettömän pieninä annoksina, joten sitä voidaan käyttää tarvittaessa imetyksen aikana"

Kyllä voit. Mutta minulle lääkäri sanoi aikoinaan, kun yritimme lasta, että periaatteessa voin syödä Buranaa ihan niin kauan kunnes olen raskaana, mutta että käytännössä se voi haitata raskautumista, sen hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohdunseinämään. Raskauduin kuitenkin nopeasti. Raskausaikan en syönyt yhtään buranaa, vaikka siihenkin sain luvan jossain määrin. Panadolilla ja Panacodilla pärjäsin.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Kyllä voit. Mutta minulle lääkäri sanoi aikoinaan, kun yritimme lasta, että periaatteessa voin syödä Buranaa ihan niin kauan kunnes olen raskaana, mutta että käytännössä se voi haitata raskautumista, sen hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohdunseinämään. Raskauduin kuitenkin nopeasti. Raskausaikan en syönyt yhtään buranaa, vaikka siihenkin sain luvan jossain määrin. Panadolilla ja Panacodilla pärjäsin.

Mutta jos sulla on jokin tulehdus niin se tekee myös sen että ei välttämättä tule raskaaksi kun elimistö ei ole kunnossa, en minä ainakaan raskautunut ennekuin asia oli poissa päiväjärjestyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tieto:
Buranaa ei saanut syödä raskausaikana! Panadolia kyllä voi ottaa.

No voipas.

Ei saa ottaa, älä anna virheellistä tietoa kiitos.

Älä nyt intä, kun saa ottaa kahdella ekalla kolmanneksella lääkärin ohjeen mukaan. Mutta ap:n kannattaisi jutella lääkärin kanssa, eikä täältä palstalta hakea ohjeita.

Lääkäritkin määrää raskaana oleville buranaa. Ekan 6vko aikana sikiö ei saa äidistä mitään aineita. Pitää vaan olla tietoinen viikoista millon voi ottaa ja millon ei.

Minkähän takia esimerkiksi mulle on aina neuvolassa ohjeistettu, että Buranaa ei tule syödä raskausaikana? Jännä juttu, että jotkut sitten sanovat että voi syödä ja toiset ovat sitä vastaan.

Jos pelkäät siis sitä, että tulehduslääkkeiden käyttö heikentää raskautumista niin voin lohduttaa kertomalla, että itse olen joutunut selkäni vuoksi syömään Burana 600 tai 800:sia melkein neljä vuotta putkee valtavia määriä ennen lapsen yritystä. Onnistui toisesta kierrosta renkaan pois ottamisen jälkeen. Eli tuo tulehduslääkkeiden käyttö on aika henkilökohtaista. Joidenkin elimistöön se vaikuttaa raskautumista heikentävästi joidenkin ei. Ei kannata miettiä aivan hiuksia halkomalla asiaa. Raskaudut kun elimistösi on kunnossa - et niin että olet kivusta kaksinkerroin.

Mutta tosiaan, raskaana ollessa ei ibuprofeiinia - vaan panadolia kehiin.

Minkähän takia esimerkiksi mulle on aina neuvolassa ohjeistettu, että Buranaa ei tule syödä raskausaikana? Jännä juttu, että jotkut sitten sanovat että voi syödä ja toiset ovat sitä vastaan.

Se johtuu siitä että lääkäri katsoo tapauskohtaisesti kumpi on parempi, ottaa sitä buranaa ja riskeerata sikiötä vai tyytyä lääkkeisiin jotka eivät ole tulehdukseen niin tehokkaita, mutta se katsotaan lääkärissä!

menkat on olleet 3vko sitten ja seksiä 2vko sitten niin todennäköisesti et ole raskaana. Jos kierto on normaali 28pvä niin ovulaatio on yleensä n.puolivälissä kiertoa.

Mulle ei yksikään lääkäri sanonu ettei ollenkaan saa eikä neuvola. Myös paketinohje kertoo ne kieltoviikot. Sun neuvola varmaan on sitten täysin varmanpäälle ohjeistanut.

Yhteistyössä