Yövaippa pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Meillä ollaan nyt vihdoin päästy siihen pisteeseen, että vaippa on ollut ainakin 2-5 aamua viikossa kuiva :) . Mutta nyt kun alettiin juttelemaan tytölle, että kohta voitais jättää koko vaippa pois ja saisin nukkua ilman, niin tyttöpä ei haluakaan luopua vaipastaan. Ei suostu edes keskustelemaan asiasta vaan ilmoittaa, että hän ei nuku ilman vaippaa.

Nyt pelkään, että hän alkaa tahallaan pissaamaan taas vaippaan, jottei tarvitsisi luopua siitä. Tai jos jätän vaan vaipan pois, niin hän pissaa protestiksi sänkyyn. Antakaahan neuvoja!

kuulostaa ettei ole valmis luopumaan vaipasta. Unohda koko homma hetkeks ja kokeile myöhemmin uudestaan ja jätä neuvottelut asiasta vähemmälle. Turha tommosesta ressata.

Meillä juuri jäi 2-veeltä vaippa yöllä pois. vaippa oli kuiva monta yötä peräkkäin ja minä päätin että vaipat jää nyt sitten kokonaan pois. illalla sanoin ettei vaippaa laiteta ja tulen yöllä nostamaan potalle. Hienosti on mennyt ja poika 2v5kk on ollut täysin kuiva nyt 4kk. jos tyttösi ei suostu nukkumaan ilman niin yritä vähän ajan päästä uusiksi. homma ei onnistu jossei myös lapsella ole motivaatiota yrittää olla ilman vaippoja.

Meillä oli yövaippa ollut kuiva jo jonkin aikaa, niin sitten vain jätettiin vaippa pois 1½kuukautta sitten. Tyttö on nyt 1v 8kk, eikä sitä ole sen jälkeen kaipaillut. Vahinkoja sattuu silloin tällöin, mutta siksi vuodesuoja onkin käytössä.

Me jätettiin yövaipat pois kun 4 aamuna oli kuiva vaippa, yksi vahinko on käynyt sen jälkeen ja aikaa on kulunut 3kk.
Emme puhuneet asiasta sen kummemmin lapselle vaan jätettiin vain vaippa laittamatta yöksi. Poika on nyt 2v 10kk.

Tämä meidän neiti on jo kohta viisi, eli on kyse hiukan vanhemmasta lapsesta... Nyt päästiin jo vähän neuvotteluissa eteenpäin ja tyttö haluaakin tänä yönä kokeilla nukkumista ilman vaippaa :) . Saas nähdä, miten käy...

Mä voin hehkuttaa tätä. Ei yhtään kuivaa yötä takana (korkeintaan yksi tai kaksi edellisen 2v11kk aikana) ja alle viikossa yökuivaksi ottamalla vaan kylmästi vaippa pois.

Jaksoi toi poitsu yllättää, nimittäin vessaan pyysi päästä omatoimisesti vasta just tuota ennen. Käytin tilanteen todella tehokkaasti hyväksi. Nousikin vessaan yölläkin tarpeen tullen. Jokuset lakanat vaihdettiin tuon ekan viikon aikana ja sitten oli pissailu historiaa paria vahinkoa lukuunottamatta.

mä ilmoitin isommalle tytölle kun oli melkein vai oliko jo yli kolme, että mä en enää tuon ikäiselle mitään vaippaa laita, laita itse jos haluat. No laittoi pari kertaa ja se päivä vaippa jäi pois. Kyse oli päivävaipasta ja tyttö kyllä osasi hienosti käydä potalla jos halusi.

Sitten vaan yhtenä iltana itse ilmoitti ettei aio vaippaa pukea, eikä sitä laitettu. Muutamana aamuna lirahti sänkyyn kun ei hoksannut ajooissa lähteä vessaan mutta nopeasti nekin jäivät pois.

Nyt meillä sitten mentiin nukkumaan ilman vaippaa :) . Mutta jokseenkin hermostunut tuo tyttö on... ravaa vähän väliä vessassa, kun "tuntuu siltä, et olis pissahätä" ;) Vähän voi olla levoton yö... Mutta toivottavasti pysyy peti kuivana.

Me jätettiin niin pois että ei sanottu pojalle mitään asiasta, niin eipä tuo huomannut edes koko hommaa.
Oli siis ollut yökuiva varmaan kuukauden.
Ja vahinkoja ei ole sattunut.

Yhteistyössä