Yösyöntien lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tyttö 9 kuukautta syö öisin rintaa vielä kolme kertaa. Päivällä tarjotaan ruokaa 5 kertaa, syö hyvin pieniä määriä. Olisiko yösyönnit parasta lopettaa kerrasta, eli minä nukkuisin muualla ja isä yrittäisi selvitä lapsen kanssa yön..? Töihin lähtö itsellä lähenemässä, joten sen takia pitäisi päästä yösyönneistä eroon.

Lapsi juo yöllä tehokkaasti, eikä jää rinnalle roikkumaan, joten on tuntunut, että tarvitsee vielä sen maidon, mutta kyllähän tuon ikäisen pitäisi jo pärjätä ilman. Päivisin saa rintaa ruokailujen jälkeen, yhden ruokailun jälkeen korviketta nokkamukista, josta huolii pieniä määriä.

Olisiko teillä tarjota hyväksi koettuja neuvoja? Tyttö on voimakas tahtoinen ja kova ääninen..... Niin ja nukahtaa omaan sänkyyn illalla helposti, joten siinä ei ongelmaa, mutta herää noin kahden tunnin kuluttua 1. kerran ja on kovin janoinen.
Kiitoksia mahdollisista vastauksista jo etukäteen! :)

meillä 4kk vaavi ja nukkunu jo reilu 2kk yönsä.. :O mä ainaki alkaisin vaan vähenteleen niitäsyöttöjä että eka jättäisin yhden pois ja sit mentäs hetki silleen ja sit taas yks syöttö pois jne... varmasti ei ole helppoa jos lapsi tottunut syömään öisin... mitä hän syö ennen nukkumaan menoa??

Meillä 9kk ikäinen poika ja syö päivisin aika paljon. Aamulla lautasellisen puuroa, lounaalla liharuuan, välipalaksi hedelmiä soseena, päivälliseksi kana ruuan, ja iltapalaksi taas lautasellisen puuroa. Lisäksi tietysti maitoa joka aterialla. Imetän vielä ja kerran yössä herää kyllä tasan tarkkaan viideltä aamulla maitoa vaatimaan. jos herää aiemmin ei saa maitoa. Yösyöttöjen lopettamista helpottais varmasti jos tyttö söis päivisin kunnolla. Käsitin että syö aika huonosti?

mun kokemuksen mukaan kerrasta on helpoin. meillä ei muuten onnistunut. 6kk iässä lopetettiin, ja vaikka siihen asti kiinteitä meni huonosti niin sit alkoi maistua!

toi et isä hoitamaan on hyvä.

sit kandee ettei ota heti aamulla tissille vaan vaikka puuroo ja vaippa eka. niin ei odota sitäkään.

Yhteistyössä