yösyönnit..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saritaregina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

saritaregina

Jäsen
18.08.2006
45
0
6
hei kaikille!sellaista vain kyselen että kuinka usein teidän vauvat herää yöllä syömään?mulla poika nyt reilu 3 viikkoa vanha ja herää 3-4 tunnin välein syömään.en imetä vaan annan korviketta ihan tyystin.mutta kun muistelen ekaa poikaani kun se oli ton ikänen niin heräs vaan kerran yössä.onko se ihan normaalia että saattaa herätä 4 kertaakin yössä ja minkä ikäsenä ne sit sit rupee nukkuun pitempiä pätkiä??kertokaa te joilla kokoemusta myös.. ;)

Kaikki lapset on erilaisia! Toiset nukkuu jo reilun kk ikäisenä 10 tuntia syömättä, toiset herää vielä lähes vuoden ikäisenä pari kolme kertaa yössä syömään. Korvikkeella ollessa tosin on todennäköisemmin odotettavissa vähemmän yösyöttöjä ja nopeammin ne katkottomat unet.

Meidän tytöllä ikää 6 viikkoa, ja pelkällä korvikkeella täälläkin. Nukkuu n.8-9 tunnin yöunet, joiden aikana herää 2 kertaa syömään, joskus harvemmin jopa kolme kertaa. Neljän tunnin yhtäjaksoiset unet ois meillä ihan luxusta... :/

Mun 3,5kk heräsi pitkään kerran yössä, nyt voi herätä 3-4 kertaa, tai sen kerran. On se nomaalia että vauvat
ovat erilaisia. Ja sekin että rytmi voi vaihdella eritavoin vauvan kasvaessa.

Meen neiti melk. 4kk ja alkanut taas herään 2 kertaa yössä syömään. Pitkän aikaa meni niin et nukku 8-9h putkeen ja sit heräs syömään. Ja meillä mennään korvikkeella ja vähän ollaan soseitaki maisteltu.. Alkuun Ella heräs 2-3h välein syömään yölläkin.

Mun tyttö 2 kk herää edelleen 2-5 kertaa yössä syömään, välillä kun tankkaa tissiä niin useemminkin, ett on ihan normaalia. Esikoinen heräs mulla vielä 3-kuukautisena syömään kahden tunnin välein. Ensimmäisen kokonaisen yön nukkuin vasta 7-kuukautisena ja silloin jäi vasta yösyömiset pois...

Oo onnellinen että nukkuu noinkin monta tuntia,minä heräilin tämän nuorimmaisen ja edellisen kans monta viikkoa 1-2 tunnin välein,pikku hiljaa alkanut piteneen nuo unet kun kasvaa isommaksi :D Oli jo suuri voitto kun tyttö heräili VAIN 4 tunnin välein!

Kovin yksilöllistähän tuo tosiaan on. Esikoinen heräsi aluksi kaksi kertaa yösssä, pian vain aamuyöllä (n.2kk iässä) syömään. 4kk ikäisenä lopetti yösyönnit kokonaan. Tää kuopus sitten taas, ihan ääripää. Tihenee nää syönnit iän myötä näköjään. Koko pienen ikänsä (5kk) on herännyt vähintään 4kertaa yössä syömään. Tällä hetkellä mennään 2tunnin pätkissä yöt.

Täällä pidän täysin normaalina että vauvani 7kk herää 3-5h välein. Pikkuisten mahat eivät normaalisti kestä enempää taukoa. Siis 7kk kyllä usein syö paljon harvemmin kuin meillä, mutta että 3viikkoinen syö VAIN noin harvoin, niin olisin onnellinen :)

Yhteistyössä