Yösyönneistä eroon...yöllä vettä, toimiiko oikeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rrr"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rrr"

Vieras
Vauva on 9kk ja syö yöllä kerran. Joskus söisi jo klo 24 ja tuntuu että eikös se ole aikas pian... jos annan yöllä vettä tuttipullosta niin juo sitä aivan mielellään...yhtä mielellään kun sitä maitoakin. Toimiiko tuo veden juottaminen oikeasti??

Keskimmäisellä oli tapa herätä yöllä syömään, hän sai viikon verran vettä ja siihen loppui ne heräämiset, mitkä oli selkeästi vaan pelkkä tapa, eikä nälkä. Meillä sai kyllä syödä klo 24, kun menin itsekin usein vasta silloin nukkumaan. Nuo muut ovat itse lopettaneet yösyönnit paljon pienempinä.

Meillä lapsi sai viellä 1,5 vuotiaanakin maitoa pullosta öisin. Vettä ei suostunut juomaan.

En suostunut ottamaan tästä paineita vaan toimin lapseni kanssa niinku parhaaksi näin. Yösyöminen jäi itsestään pois kun lapsi oli valmis siihen.

Meillä koitetaan myös yösyönnneistä päästä ja vauva on 6kk. Koitan antaa vauvalle päivällä ruokaa 5 krt päivässä ja hyvän iltapalan, joka sisältää maitoon sekoitettua velliä ja lisäksi heldelmää/marjoja. Enkka nukkumisessa on nyt kerran 1:llä heräämisellä maitoa 01.30 ja seuraava ruoka vasta 06.00 maissa. Vauva menee nukkumaan klo 19. Odotan jännityksellä miten käy.

Meillä kokeiltiin tätä (sen yhden ainoan kanssa joka huoli pullon) ja siitä tuli sellaiset raivarit, että oksat pois... Vettä oli kaikkialla ja vauva kirkui naama punaisena... Jäi kokeilu siihen yhteen kertaan. Lopetti yöpulloilun itse joskus 1,5v.

Toivottavasti teillä onnistuu! <3

Täytyy kokeilla tota vesipulloa mutta jos se ei onnistu taidan antaa minäkin ajan kulua ja katsotaan asiaa taas myöhemmin jos ei itsestään yösyöntiä lopeta. Kiitos teille kommenteista! ?

Olen koittanut antaa myös vettä huikan tai pari yöllä. Meidän vauva ei vettä paljon suostu juomaan. Lisäksi olen paijannut joskus vain ja vauva on nukahtanut uudestaan. Itse oon käsittänyt, että hyvä keino saada vauva nukkumaan lopulta koko yö on tarjota vauvalle tarpeeksi kiinteitä. Kylläinen vauva jaksaa nukkua sitten sen koko yön lopulta.

Mäkin suosittelen, että annat ajan kulua. Vauva syö vain sen kerran kuitenkin. Jos yösyönnit alkavat uuvuttaa, voi sitten miettiä uudelleen. Mä väsähdin esikoisen kohdalla siinä suunnilleen vuoden iässä, vaikka lapsi söi vain sen kerran, ja mietin, että pitäisikö mun nyt sitten pitää joku unikoulu (esikoinen ei suhtautunut ollenkaan suopeasti koskaan mihinkään nukahtamisjuttuihin, jotka eivät menneet hänen halunsa mukaan, vaan jaksoi huutaa, huutaa ja huutaa). No, pari tuttua kannusti jatkamaan vielä vähän aikaa, ja kappas, lapsi lopetti ihan itse ilman mitään vieroituksia yösyömisen ja -heräämisen suunnilleen iässä 1 v 2-3 kk. Nuo viimeiset kuukaudet veivät kyllä mehut, vaikka lapsi heräsi vain sen kerran.

Yhteistyössä