Yöpullosta pois, miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaitoMamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MaitoMamma

Vieras
Meillä toimitaan nyt näin ja vauva 10kk nukahtaa viidessä minuutissa:

Ensin iltapuuro, sitten omaan sänkyyn, juo pullosta maidon ja nukahtaa.
Herää yöllä kahdesti syömään!

Haluamme eroon yösyötöstä ja mahdollisesti myös nukahtamis pullosta, miten kannattaa toimia?

Molemmat kerralla pois? Annettaisiinko ilta maito sitten ennen sänkyyn laittoa?

Vinkkejä kiitos!

Yleensä neuvotaan että kerralla yömaito pois. Meillä se tapahtui vahingossa, eli ei herännyt viikkoon syömään maitoa öisin joten heitin kaikki pullot pois ja päivällä juotiin nokkamukista. Voisitko kokeilla antaa vettä nokkamukista öisin jos herää?

Mut mielestä iltapullon voi kyllä vielä jättää ihan hyvin ohjelmaan MUTTA se pitäis antaa ennen kun lapsi menee sänkyyn! Meille mentiin pitkään niin että iltatoimien jälkeen pullomaito juotiin sylissä hämärässä huoneessa, jonka jälkeen kanniskeltiin lasta hetki sylissä ja sit rauhottuneena omaan sänkyyn, jonne nukahti itse. Yöllä jos heräsi annettiin vaan tutti suuhun. Jos on tottunut nukahtamaan pullon kanssa, lapsi vaatii sitä sitten yölläkin.

Itse olen aloittanut vähentämällä yöllä annettavan maidon määrää asteittain. Tosin omani oli puolivuotias kun aloitin että en tiedä toimiiko enää 10 kk. Tämä siksi, että tiesin että ei varmasti itke nälkää yöllä. Vähensin siis esim. 10 ml joka yö ja lopuksi tarjosin vettä, mutta meille ei kelvannut ja lopettikin sitten heräilyt melkein samaan syssyyn. Tuttipullo pois päivällä, maito juodaan nokkamukista ruoan yhteydessä / jälkeen. Eli puuron syötyään annat mukillisen maitoa, jonka jälkeen sitten hampaiden pesut ja nukkumaan. Jo hampaiden takia mielestäni tuo on järkevää, ettei sitä maitoa juoda enää pesun jälkeen. Näillä eväillä meidän molemmat pojat ovat olleen pullottomia toinen 10 kk iässä ja toinen 11 kk iässä.

Do dii, yksi yö takana.

Annonin maidon sylissä ja siirsin sitten sänkyyn, nukahti hienosti.

Valvoi ja huuteli 3.30-6.00 hoh-hoijaa! Herättiin klo.6.45

Että sillälailla.

Meillä jätettiin myös alkuviikosta pullo pois, ensimmäisenä yönä huuteli tunnin verran, seuraavana jo huomattavasti vähemmän ja viime yö meni jo niin hyvin että kuudelta kuului ininää -laitoin vaan peittoa ja jatkoi unia ja nyt äsken heräs.

Mite teet silloin ku vauva on hereillä?
Meillä nyt ja siis aiemmin oon istunu sängyn vieressä, hyssytelly ja silitelly vähän pyllyy/selkää.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Pinnasänky on meidän sängyn lähettyvillä. Välillä silittelen/taputtelen, ei juuri auta.

:(
No toivottavasti helpottaa tän viikon aikana!
Siskollani oli niin vaikea tissitapaus ettei ikinä olis uskonu että vieroitus onnistuu.
Alle viikossa jäi syömiset ja heräilyt pois ja nyt nukkuu kunnolla yöt :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Itse olen saanut yösyötöt pois antamalla vettä yöllä. Aluksi pientä protestia, mutta aika äkkiä unohtuu.

Onnistuukohan tuollainen, jos lapsi tykkää vedestä enemmän kuin maidosta?

Meillä siis näin

Yhteistyössä