yöllä kauhee hikoilu... lakanat märät.... apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ef3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä toinen joka hikoilee aivan älyttömästi öisin. Ja oon myös miettiny mistä voipi johtua. Kun se hikoilu ei oo mitään sellaista, että iho on vain kostea vaan pisaroita valuu pitkin kehoa. Ja se on ärsyttävää :/

Minä hikoilen seuraavana yönä aina, kun olen nauttinut illalla pienenkin määrän alkoholia, yksi keskiolut tai siideri riittää. Ja vesi siis valuu pitkin kroppaa. Olen huomannut myös, että liikakilot ja liiallinen iltasyönti hikoiluttaa.

Kannattaa välttää alkoholia, syödä kohtuullisesti ja pitää makuuhuoneen lämpötila +18...+19. Lisäksi on syytä miettiä, millainen patja ja peitto on, onko hikoiluttava latex-patja jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
kannattaisko käydä lääkärin juttusilla, jotta tulisi poissuljettua se, ettei ole mitään vakavampaa

Siis voiko hikoilu olla merkki jostain sairaudesta? :o Sukupuolitauteja ei löydy. Ap, kauanko sulla on tätä kestäny? Hikoiletko myös silloin, kun sinulla on kylmä? Itse hikoilen päiväsaikaan vain silloin kun mulla on kylmä. Mitä kylmempi, sitä enemmän hikoilen ja tärisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
mä myös hikoilen öisin ihan älyttömästi |O kannattaa tarkastaa kilpirauhasen toiminta. mun pitäis myös mennä lääkäriim, kun on jatkunut jo 2kk.

Multa seurataan kilpirauhasen toimintaa ja on ollut ok viimeiset kolme vuotta. Mie oon kärsiny tästä hikoilusta n. 2,5vuotta. Esitin tuossa edellisessä viestissäni ap:lle pari kysymystä, vastaisitko sie kans niihin? Kiinnostaisi tietää onko teillä muilla yöhikoilijoilla tuota kylmähikoiluakin.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
kannattaisko käydä lääkärin juttusilla, jotta tulisi poissuljettua se, ettei ole mitään vakavampaa

Siis voiko hikoilu olla merkki jostain sairaudesta? :o Sukupuolitauteja ei löydy. Ap, kauanko sulla on tätä kestäny? Hikoiletko myös silloin, kun sinulla on kylmä? Itse hikoilen päiväsaikaan vain silloin kun mulla on kylmä. Mitä kylmempi, sitä enemmän hikoilen ja tärisen.

Kyllä, nimenomaan yöhikoilu voi olla merkki myös sairaudesta

Täällä kans yks yöhikoilija, mulla tuntuu olevan kausittaista hikoilu, välillä en hikoile niinkään mut toisinaan on paita&peitto ihan märkänä, voikohan johtua jostain hormonitoiminnasta?

no ei mulla kylmä hikoilua ole. tätä nyt ollu varmaan joku pari kuukautta. yöllä ikkuna vähän auki ja silti on yöllä hiki..... päivällä t-paidassa ja silti joskus hikoiluttaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä kans yks yöhikoilija, mulla tuntuu olevan kausittaista hikoilu, välillä en hikoile niinkään mut toisinaan on paita&peitto ihan märkänä, voikohan johtua jostain hormonitoiminnasta?

mä hikoilen yöllä muutama päivä ennen kuukautisten alkua.en muulloin.lääkäri sanonut johtuvan juuri hormonitoiminnasta ja olevan normaalia