Yökuivaksi...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Pojulta jäi juhannuksena yövaippa pois ja ekat 3 yötä sujuikin hyvin. Seuraavana yön jäljiltä oli aamulla sänky ja poika litimärkiä. Seuraava yö meni taasen huvin. Nyt kaks yötä on ollut taas sellaisia, et vaikka olen noussut kahden tunnin välein viemään pojua pissille, ni joka kerta on ollu sänky jonkun verran märkä, eli aikas monta kertaa yössä oon saanu vaihtaa pojulle vaatetta ja petivaatetta.

Jatketaanko vaan sinnikkäästi yrittämistä ja pesemistä vai kannattaisko vielä laittaa vaippa yöksi?

no jos jaksat tuon sänkyvaatteidenpesun ja yölliset pissatusreissut niin mikäpä siinä on jatkaa tuota.
mä annoin esikoisella olla yövaipan niin kauan että huomasin useamman viikon jälkeen että n aina kuiva ja sit jätin pois.
vahinkoja ei tainnut sattua yhtään ( ei ainakaan muistu mieleen ).

Lapsi häiriintyy tuollaisesta herättelystä, ei missään nimessä. Yöllä tarvitaan unta. Lapsi oppii sitten yökuivaksi kun on siihen valmis. Meillä on käytössä muovitettu frotee ja siihen päälle vielä pyyhe ja pikkulakana poikittain, ei tarvi koko sänkyä pestä. Ja nykyään kyllä jo kestää aamuun saakka pissaamatta lähes joka yö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsi häiriintyy tuollaisesta herättelystä, ei missään nimessä. Yöllä tarvitaan unta. Lapsi oppii sitten yökuivaksi kun on siihen valmis. Meillä on käytössä muovitettu frotee ja siihen päälle vielä pyyhe ja pikkulakana poikittain, ei tarvi koko sänkyä pestä. Ja nykyään kyllä jo kestää aamuun saakka pissaamatta lähes joka yö.

Välillä poju itse heräsi ja huuteli, että pissittää, ni vein pissille... Mutta omatkin unet siinä häiriintyi :D

Vaippa vaan jäi niin hyvin pois, ku vietiin poju mummilaan ja vaipat unohtu kotiin, ni ukki niit'ä läks ostamaan, muttei osannut ostaa oikeita, ni jätti ostamatta...eikä poju tarvinu vaippaa sen jälkeen ollenkaan. Mut sit rupes kastumaan taas sänky ja tänäänkin oli aamulla vaippa ihan litimärkä...

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
minkä ikänen se lapsi on, en löytänyt ainakaan hätäseen ikää?

3v3kk ja risat.

Minä kans tuossa iässä otin yövaipan pois ja oli jonkin aikaa kuiva, eli muutaman yön oikeastaan. Sitten juttelin lapsen kanssa, ja huomasin että hän itse jännittää sitä että ei ole vaippaa ja ei tulisi vahinkoa, se piti aluksi unen kevyempänä, mutta sitten rupesi olemaan märkä joka yö. En mitenkään moittinut lasta enkä muuta, vaihdoin froteet ja pyyheet. Nyt4 v on melkein kuiva, tai voi sanoa että täysin kuiva. Huomasin itse että olin ottanut liian aikaisin pois vaipan, mutten sitä takasin laittanut, kun tytöllä meni iho punaseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
minkä ikänen se lapsi on, en löytänyt ainakaan hätäseen ikää?

3v3kk ja risat.

Minä kans tuossa iässä otin yövaipan pois ja oli jonkin aikaa kuiva, eli muutaman yön oikeastaan. Sitten juttelin lapsen kanssa, ja huomasin että hän itse jännittää sitä että ei ole vaippaa ja ei tulisi vahinkoa, se piti aluksi unen kevyempänä, mutta sitten rupesi olemaan märkä joka yö. En mitenkään moittinut lasta enkä muuta, vaihdoin froteet ja pyyheet. Nyt4 v on melkein kuiva, tai voi sanoa että täysin kuiva. Huomasin itse että olin ottanut liian aikaisin pois vaipan, mutten sitä takasin laittanut, kun tytöllä meni iho punaseksi.

Meillä poju oli ihan innoissaan ku sai nukkua nakuna :D Mut eipä tuolla kiire ole. Oppii kun oppii =) Katsotaan myöhemmin asiaa uudelleen...

Yhteistyössä