yökastelu 4v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meri-Kaisla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meri-Kaisla

Aktiivinen jäsen
29.05.2007
2 587
0
36
Voinko tehdä yökastelun suhteen mitään? Meillä poika n. 4v2kk tarvii edelleen yövaipat. Päiväkuivaksi oppi n. 1.5v sitten.

Ei haluaisi vaippoja enää käyttää, mutta vaippa on ihan läpimärkä aamulla. Välillä saattaa yöllä herätäkin pissahätään, jos nukkuu oikein kevyesti mutta aamulla tästäkin huolimatta vaippa on märkä. Kannattaako mun herätellä poikaa? Se tarkoittaisi sitä, että pitäisi laittaa herätyskello soimaan, kun me emme öisin heräile. Vai odotanko vaan, että ikää tulee se 5v ja mietin sitten uudelleen tilannetta.

En kyllä herättäis. yökuivaksi kun ei oikeen opeteta. Ja lapsi tarvii kunnon yöunet ilman että kesken unien herätettäisiin. Lapsi ei ilmeisesti ole siihen vielä kypsä. 5v vasta siihen puututaan.

Me saatiin hälytinlakana lastenpolilta puolen vuoden jonotuksen jälkeen. Eli ajoissa kannattaa ottaa puheeksi neuvolassa/lääkärissä! Ja lääkitys oli meillä tehokkaampi kuin lakana...

Meidän poika joka täyttää viis toukokuussa niin kastelee kans öisin. Nyt on ollu taas kuivia öitä takana. En herättele. Olen laittanu sänkyyn muovitetun froteen ja sen päälle pyyhkeen.

Meillä poika oppi kuivaksi hiukan ennen kuin täytti 6-v. Apuna oli neuvolasta saatu pissahälytin.

Niin ja päiväkuivaksi oppi todella helposti ollessaan 2-vuotias.

Meille sanottiin että saattaapi olla pahasta jos lasta alkaa herätteleen kesken yön pissalle, ei ainakaan auta kuivaksi opettelua....

Meillä pojan kanssa 2vkoa vajaa 4v. ja vaipan kanssa nukutaan yöt. yritettiin olla ilman vaippaa, mutta lakanoita sai olla vaihtelemassa useamman kerran yön aikana, joten annan olla vaipassa ja katsellaa, kun vaipat rupeaa olemaan aamuisin kuivemmat ja sitten harjotukset uusiksi.

Meillä on tyttö kohta 5v ja silloin tällöin vielä sattuu yöllä vahinkoja :| Ei yleensä herää siihen että on pissahätä... Meillä jätettiin yövaipat vain rohkeasti noin 4v pois, kun huomattiin että tyttö pissaa vaippaan "ihan tahallaan", sen jälkeen oli pitkän aikaa että peti ei edes yöllä kastunut.

Minä en kyllä laita kelloa soimaan yöllä.... :)

Mulle lääkäri sanoi että paras apu on aika. harvempi jää yökastelijaksi.
poitsu nyt 8v ja ollut 3kk lähes kuiva.
en uskaltanut ottaa riskiä lääkkeistä ja kun lääkäri suositteli aikaa niin pesin sitten pyykkiä.
Me kyllä käytettiin välillä vessassa varsinkin jos oli yövieraita tai oltiin yökylässä niin siten sänky oli aamuisin kuiva ja poika onnellisempi vaikka se ei tilanteeseen auta päinvastoin.

Meillä poika 5v. ja kastelee öisin.
On aika herkkä luonteinen ja olenkin huomannut, että kun on lomaa, niin vaipat on märkiä.
Heti, kun päiväkotiin menee, niin sitten on n. 2-4krt/vk vaippa märkä.
Ja olen kysellyt, niin hyvin viihtyy päiväkodissa, ei kukaan ainakaan kiusaa.

Yhteistyössä