Yök. Ällöä ja lääkäriin kai pakko.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meah

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
15 236
1
36
Hevonkuusen viimeinen pellonkulma.
Se on varmaan huomenna herättävä kasilta lääkäriä soittamaan.

Neiti (4v.) oli vähän flunssainen viimeviikolla, ei kuumetta tai muuta kuitenkaan, mutta räkäinen.

Nyt on koko viikonlopun ollut toinen sierain ympäriltä ihan punainen ja valuttaa sellaista vähän veristä, todella pahalle haisevaa möhnää. Ei siis räkää vaan jotain mädän tapaista.
Se haju on siis ihan karmea.

Onko kellään ollut, mitään tietoa mitä tuo on, vai vaan joku niistämisestä tullut haavauma ehkä tulehtunut tms.??

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
:o joo ei oo tietoo mutta lekuriin mie oisin soittanu jo tännään...

No kun se on tänään vasta alkanut valuttamaan, eilen vielä vaan punoitti.
Ei tuo muuten ole edelleenkään kipeä tai edes aristele sitä nenää. En viitsinyt lähteä kun se olisi ollut reissu lastenklinikalle ja ne jonot tiedetään, huomisen puolella sinne lekurille vasta olisi päästy.
(tai tän päivän nyt, kun kello on jo mitä on.) :(

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
:o joo ei oo tietoo mutta lekuriin mie oisin soittanu jo tännään...

No kun se on tänään vasta alkanut valuttamaan, eilen vielä vaan punoitti.
Ei tuo muuten ole edelleenkään kipeä tai edes aristele sitä nenää. En viitsinyt lähteä kun se olisi ollut reissu lastenklinikalle ja ne jonot tiedetään, huomisen puolella sinne lekurille vasta olisi päästy.
(tai tän päivän nyt, kun kello on jo mitä on.) :(

no sen verran tuli mieleen jotta miulla monasti tulee kauheen niistämisen seurauksena finni nenäpieleen, siihen sieraimen viereen, miltei kiinni siihen. ja kyllä se valuttaa ja haisoo pahalle :x

voiskohan olla joku semmonen jo tuonki ikäsellä?

Kai se voi. Vaikea sanoa kun se koko sieraimen ympärys on niin punainen, ettei oikein ota selvää olisiko jotain "yksittäistä kohtaa" mistä sitä ällöä tulee...

Mutta aamulla soitan kiireajan lääkäriin, päästään helpommalla ja vähemmällä jonotuksella kuin tuolla lastenklinikan päivystyksessä, kun ei tuo nyt näytä kuolemaa tekevän kuitenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Kai se voi. Vaikea sanoa kun se koko sieraimen ympärys on niin punainen, ettei oikein ota selvää olisiko jotain "yksittäistä kohtaa" mistä sitä ällöä tulee...

Mutta aamulla soitan kiireajan lääkäriin, päästään helpommalla ja vähemmällä jonotuksella kuin tuolla lastenklinikan päivystyksessä, kun ei tuo nyt näytä kuolemaa tekevän kuitenkaan...

juu tee vaan niin. jos ei kerran valita että ois kippee niin kyllä sen huomennaki ehtii. ei se nenä siittä kuiten mihinkään putua =)

Hiton arvauskeskus |O :/

Lääkäriaikaahan sieltä ei "pikkuasian" takia saanut.

Päivystävä terkkari:
"No onhan tästä iho vissiin rikki. Mä putsaan tän nyt alkuun keittosuolaliuoksella...... ....Ei tässä kyllä näy mätää."

Minä:
"Niin no jos sä sen just putsasit, niin eihän sitä just sillä sekunnilla ole."

PT:
"Tätä putsaamista voisit jatkaa kotona ja laittaa varmaan jotain bepanthenia. Kysy apteekista, ne farmaseutit tietää paremmin, mikä siihen käy."

Minä:
"Mä oon nyt 2 päivää sitä putsannut ja laittanut myös bepanthenia. Ei tunnu auttavan kun pahenee vaan, iltaa kohti on varmaan taas vielä pahempi."

PT:
"No joo, kysy sieltä apteekista. Kyllä ne tietää. Jos se ei muutamaan päivään näytä paremmalta, niin voit kokeilla soittaa lääkäriä ehkä sitten."

:headwall: :headwall: :headwall:

Nyt se vuotaa veristä, entistä pahemman hajuista mätää. Kahden tunnin päästä on sitten yksityiselle aika.

Mihin helvettiin menee mun säälittävistä tuista se 20% veroeuroja, kun ei näytä menevän ainakaan ammattitaitoiseen terveydenhuoltohenkilökuntaan!?!??

*turhaa, mutta helpotti*

Mun siskolla oli just tuollaista pienenä kerran. Syy oli se, että oli tunkenu nenään superlonipalan, joka oli alkanu haisemaan ja mätimään. Tuli pois niistämällä ja parani sit itekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mun siskolla oli just tuollaista pienenä kerran. Syy oli se, että oli tunkenu nenään superlonipalan, joka oli alkanu haisemaan ja mätimään. Tuli pois niistämällä ja parani sit itekseen.

Mulle tuli kans mieleen että olisko nenässä jotain ylimäärästä tavaraa...

On se kiva, kun joka ketjussa joku vie sanat suusta. Jospa siellä nenässä syvemmällä on joku herne tai paperituppo..

Mulle tulis kans mieleen että sinne nenään on laitettu jotain. Ite meinaan pienenä herneen laitoin ja se oli pikkusen kauan siellä ja sit tulehtu koko nenä, en uskaltanu äipälle sanoo asiasta vasta kun pakko oli. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja aavis:

Mulle tuli kans mieleen että olisko nenässä jotain ylimäärästä tavaraa...

Ei näkyny, sen verran se terkkarikin älys kattoa.
Eikä tolla nyt muutenkaan ole tapana työntää nenäänsä mitään.

Toi märkärupi kuulostais musta todennäköisemmältä.
Kun koko viime viikko on niistetty, niin varmaan iho kuivunut ja tullut haava. Ja se nyt sitten helposti tulehtuukin, jos vähänkään on tahmeilla tassuilla ronkkinut.

Mutta ei märkärupikaan tietääkseni millään bepanthenilla parane.
Katotaan mitä tuolla Mehiläisessä sanovat, pääsee sentään ihan oikealle lääkärille :kieh:

Ei kuulosta märkäruvelta. Tai siis meillä ne ei ainakaan juurikaan vuotanu, ja levisivät kyllä kiitettävästi koko kropalle (kun kosketuksella leviävät). (tästä nyt jo puoltoista vuotta aikaa), mutta tässä kuvaa:

Ton takia meillä on vakuutus, että terveysasemalla palvelu yleensä on mitä on, me käydään aina pikkujätissä.

Yhteistyössä