Yöheräilyt ja pottailu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venla

Vieras
Eli 1,5v lapsemme on nyt käytännössä päiväkuiva. Kaupoilla, ulkona ja kyläillessä vielä pidetään vaippaa "varmuudenvuoksi", tosin vaippa on lähes aina kuiva kun tullaan kotiin. Vahinkoja kotonakin sattuu enää tosi harvoin.

Mutta siis "ongelmaan".. Lapsi heräilee yöllä kun pissattaa, noin kaksi kertaa yössä nousee sängystään ja tulee herättämään minut. Tätä ei tosin tapahdu joka yö. Eli alanko käyttämään yölläkin potalla vai annanko pissata vaippaan?
Yks kaveri kielsi ehdottomasti käyttämästä potalla öisin ja mä en (tyhmänä) ymmärrä miksi lasta ei saisi yöllä käyttää potalla :/

Eli teidän mielipiteitä kaipaan! Annanko lapsen pissata vaippaan vai käytänkö potalla jos lapsi itse kerta herää ja nousee sängystä kun pissattaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käythän sä varmaan itsekin yöllä vessassa jos on hätä. Vai päästätkö vaippaan?

Kyllä käyn ja olen käyttänytkin myös lasta potalla öisin jos on sanonut, että pissattaa. Mutta aloin vain epäilemään omaa toimintaani kun sain ystävältäni kunnon haukut asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja kerli:
käyttäisin potalla.eihän sitä muuten opi.jos päivälläkin pitää käydä potalla niin tuskin lapsi ymmärtää että miksei siten yöllä...

Näin mäkin sen olen ajatellut. Eli jatkan samalla tavalla kuin olen tähän astikin tehnyt.

lapsi (2v.) on päiväkuiva. yöllä tai vien itse vessaan tai tule itse herättämään. vie potalle jos kerran pissahätä niin oppii, että mennään potalle eikä pissata vaippaan.