Yöunet levottomia tarhan aloittamisen jälkeen?!

Meillä on 1.5v poika joka on aloittanut tarhan viikko sitten ja sen jälkeen on yöt menneet aivan kamaliksi. Huutaa ja itkee sängyssään, iltaisin kun nukutamme, heräilee läpi yön tunnin välein itkemään, niin että kukaan meistä ei enää öisin nuku. Itse olen raskaana, käymme töissä joten raskaaksi menee meno ellei poika ala nukkumaan.

Onko tämä normaalia asiaan kuuluvaa, ja miten kauan mahdollisesti kestää?
 
Meillä mennään kyllä kiltisti nukkumaan. mutta yöt on asia erikseen. Tuntuu että välillä joudun melkein kymmenen minuutin välein tuttia laittamaan suuhun tai sitten muuten vain itkee tutti suuussa, hoitoon meidän poika meni puolitoista viikkoa sitten, ikää hieman enemmän. Mutta viime yönä kun hoidosta on kulunut kaksi viikkoa nukkui todella hyvin---toivottavasti jatkaa näin. Itse en enää ota väliin nukkumaan, ettei jää tavaksi, niin kuin aikaisemmin jäi, ja sitten aina halusi väliin nukkumaan. Tämä varmasti kuuluu tähän asiaan, uskoisin niin...toivottavasti seuraava yö seuraa edellistä. :)
 
Meillä esikoinen oli aikoinaan muutaman kuukauden päiväkodissa ja yöt olivat yhtä "juhlaa"... Iltaisin oli pitkät nukutussessiot (vähintään tunti), yöllä heräiltiin tunnin välein. Muutenkin lapsi muuttui kitiseväksi ja stressaantuneen oloiseksi.
No, kokemus jäi lyhyeksi (3 kk), sillä kaikista näistä ongelmista johtuen päätin jäädä takaisin hoitovapaalle. Yöunet parantuivat alle viikossa kuntoon, nukuimme jälleen kokonaisia öitä kertaakaan heräämättä.
 
Meillä myös lapsi oli päiväkodissa.Yöt oli yhtä helve..iä heräili,näki unta,huusi unissaan jne.Oltiin ihan puhki isännän kans rikkinäisistä öistä ja levottumuudesta!Kummankin työt alkoi aamu seiskalta ja voitte arvata et minkälaista oli jaksaa töissä kun ei nukuttu juuri kertaakaan kokonaisia öitä tuon puolen vuoden aikana.Lapsi oli kuten edellinenkin mainitsi enemmän kitisevä,levoton ja jopa stressantunut.Lopetettiin hoito jäin kotiin hoitamaan lasta ja odotan nyt toista.Ja kyllä sanon että kun lapsi jäi kotihoitoon yöt paranivat ja levottumuuskin väistyi ja on ollut oma ittensä iloinen,reipas ja muutenkin paljon mutkattomampaa on ollut kun ei aamu heräämisiä jne.Kyllä lapsikin oli ihan poikki aamuisin kun ei nukkunut kunnolla.Elämä taas hymyilee-ihanaa B)
 
Meilläkin alkoi yöheräilyt kolme viikkoa sitten kun poika (2 v.) aloitti hoidon päiväkodissa. Nyt tuntuu, että on jo vähenemään päin, toivon ainakin niin =) Eikä tosiaan ole mitenkään epätavallista nuo yöheräilyt hoidon aloittamisen yhteydessä, lapsi käy jännittävää päivää läpi yöllä ja heräilyt loppuu kunhan lapsi tottuu uuteen arkeen. Näin ainakin olen kuullut monilta vanhemmilta niissä päiväkodeissa joissa olen ollut itse töissä =)
 

Yhteistyössä