yösyötöistä vieroitus, neuvoja kaipaan!

Eli tilanne tämä: vauva 9kk, vieroitus aloitettiin to-pe yönä. Eka yö, kuten arvata saattaa, oli levoton. Sen jälkeen meni yöt hyvin, pari kertaa piti tutti lykätä suuhun. Eilen tuli pienelle flunssa ja viime yö oli tosi levoton. Reilun kahden tunnin kohdalla väsyin ja otin viereen tissille. En vaan jaksanut enää. Mahtaako nyt olla niin, että peli on kokonaan menetetty ja ollaan palattu lähtöruutuun, ellei vieläkin taaemmas?
Ja vielä tarkennuksena hätäisille, että ei yöllä huutanut sitä kahta tuntia. Heräili minuutin välein, jos kovin itki, otin syliin ja siihen nukahti. Sitten taas heräsi kun sain takas sänkyyn.
 
pehmotiukkis
Kolmen lapsen kokemuksella, vauvalla olen aina pitänyt sairastelua ns. erityistilanteena ja antanut "taantua" rauhassa. Pienelle (joka 9kk vielä on!) ihan tavallinen flunssakin voi olla koettelemus ja tarvitsee stä läheisyyttä myös parantuakseen.. Heti flunssan parannuttua aloitat vieroituksen alusta ja pysyt tiukkana siinä. Keräile nyt voimia ja pidä vaikka koko ajan vieressä, saatte molemmat levätä ja parantua.

Siihen vieroitukseen menee joka tapauksessa maksimissaan MUUTAMIA ÖITÄ, ei se niin iso urakka ole, vaikka joutuisikin sen uudestaan tekemään..

Tsemppihali! :hug:
 
"henni"
Kyllä meilläkin kipeenä sai. Flunssan jälkeen heräily taas helpottaa. Meillä flunssan aikaan imetys on oikeestaa ainut keino pitää lapsi rauhallisena ja pystyasennossa nii kauan ett nenä taas aukee ja ylipäätäön pystyy taas nukkuu. Tai tissimaito ollu välillä ylipäätään ainut mitä on suostunu koko päivänä suuhunsa laittaa..

Flunssan jälkee välillä on kaivannu tissille öisin, välillä se on unohtunu samantien. Mut itse vaan sit tiedostat asian kun flunssa helpottaa.
Meillä saa muuten tissin sijasta vettä pullosta öisin. Nousee sängynreunalle seisomaan. Näin itte varmistan itselleni ettei lapsen tarvii janoissaan olla koko yötä.
Lapsi 1wee 4kk
 
"tämmönen"
Meillä tehtiin niin, että viikon ajan vähennettiin yösyöttöä mitä pystyi ja iltapalaa yritettiin lisätä. Sitten ukko hoiti iltahommat ja yöheräämiset viikon ajan ja itse nukuin vierashuoneessa :) Yöt alkoivat maanantaina alkaneen yövieroituksen jälkeen torstaina helpottamaan. Ma-ke väli oli miehen mukaan pahin. Sunnuntaina siirryin makkariin nukkumaan. Mutta rinnalle ei hirveänä passannut nostella. Olisko haistanut maitolähteen.

Tutista pääsi samalla tavalla eroon minusta kohtuu helposti. Mies oli joku ilta katsonut kun vuoden iässä kohtuu flunssassa ja huuto tulee kun tutti tippuu. Oli ottanut tutin pois ja tuuditellut uneen. Minä monttu auki kuuntelin kun ei yhtään huutoa sinä yönä. Seuraava ilta ja jotain parikymmentä minuuttia huuteli ja silleen jäi tutti pois. Ja jälleen viikon nukuin eri huoneessa. Minut näki niin kauhea huuto.

Mutta yöunet parani kerta rysäyksestä itse kullakin.
 

Yhteistyössä