Yösyönnistä luopuminen.. kaikki keinot kehiin kiitos!

No niin meillä alkaa olla se aika, että vauvan yö syötöt tai ainakin yksi saa jäädä pois.
Kertolaa hyviä ja pehmeitä konsteja kiitos. Niin ja miten onnistuttu.
Meillä siis syödään kaksi kertaa yössä ja toinen syöttö olisi aika jättää kun ei sitä kuulemma enään tarvitse.
Pullosta saa maitosa ja tuttia syö.
Kiltisti nukkuu muuten. Huutaako vauva sitten koko yön vai joutuuko sitä vain rauhoittelemaan muutaman tunnin... yms.
Kiitos etukäteen...
 
Itse jätin 7 kk iässä ainoan yösyötön pois. En vaan antanut maitoa enään vaan tutin. Ekana yönä huusi puoli tuntia. Sen jälkeen ei enää mitään. Nukkunut nyt jopa keskimäärin joka toisen yön 11-12 h heräämättä. :)
 
Meillä vauva oli puolivuotias ja söi 1-2 kert yössä. Tein yksinkertaisesti niin etten enää antanut yöllä tissiä ollenkaan. Kun heräsi syömään, tuudittelin sylissä. Mies meni toiseen huoneeseen nukkumaan kun aamulla töihin. Ekana yönä n. puoli tuntia itkua, toisena yönä tunti ja kolmannella puoli tuntia ja sitten yöt nukuttiin. Vauvoilla on hyvä muisti, mutta onneksi lyhyt!

Lopetin imettämisen kokonaan n. 3vk päästä tästä ja siitä lähtien yöt nukuttu kokonaan, ihanaa kun kaikki heräävät pirteinä vasta aamulla, myös äiti:)
 
Minä sai aikanaan kaksostytöt lopettamaan yösyönnit sillä, että tarjosin yöllä tuttipullosta vain vettä..aika pian huomasivat ettei muuta yöllä tarjottu ja alkoivat nukkua koko yön..kuka sitä nyt vesihuikan takia heräilisi :D
 
muumimamma77 :Meidän tyttö tulee parin viikon päästä 6kk ja olen huomannut, että ensimmäisen syötön yhteydessä ottaa vain hörpyn ja jatkaa unia.
Toisessa syötössä juo jo 200ml eli näen hänen tarvitsevan vielä tätä???
Pääsiäis lomalla taidetaan jättää eka maito pois... Naapureille lappu ja korvatulppia.
Tyttö menee nukkumaan helposti. Nukahtaa itse ja herää "syömään" kuin nakutettu samoihin kellon aikoihin eli jotenkin uskon heräämisen olevan tapa.
Kannattaako ottaa vauva viereen rauhottumaan vai yrittää auttaa uudelleen uneen omassa sängyssä tutin avulla? Mites ne vesimaito ja vesi konstit??
 
meillä 8kk poika ja lopettelee ihan itsestään syömisiä yöllä. Nykyään enää yksi syöttö ja sekin alkaa olemaan pieni huikka kun jos on ollut tarpeeksi virkeä illalla juomaan maitoa ennen nukkumaanmenoa. MEillä oli pojalla ongelmana se että illalla oli NIIN väsy, että ei jaksanut syödä, niin kyllähän silloin nälkä tulee. Pikkuhiljaa meillä mennään, ja itkua ei tarvitse tulla kun jaksaa odottaa vauvan omaa tahtia. Tai no kai ne vauvat joskus aina itkee, vaikka ihan vaan protestoimaan uutta tapaa...

Eli ajattelin että kohta tarjoillaan vettä kun tietää että päivällä on syönyt paljon. Siis kaikki 5 kuknnollista ateriaa. Jos päivällä ei syö paljon, niin en lähtisi yösyöttöjä poistamaan.
 
Hmm... olin ehdottamassa tuttia, mutta sitä teillä näköjään jo syödäänkin =)

Meillä loppui yösyömiset n.7kk iässä kun ostettiin tytölle isompia tutteja ja oppi niitä syömään. Muutama yö oli melko usein kitinää, mutta kun sai tutin suuhun niin rauhoittui. Nykyään sitten laitellaan tuttia suuhun yössä 1-5kertaa, mutta on se vaan niin paljon helpompaa kuin se maidon antaminen =) Tyttö 9kk.
 

Yhteistyössä