yösyönnin lopetus?

  • Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti
neuvoja
eli tyttö on nyt 7kk ja olisi aika lopettaa yösyönti. ollaan kokeiltu neuvolanohjeiden mukaan että ollaan sekoitettu maitoon puolet vettä, mutta ei auttanut. olen myös kokeillut, että laitan aina vaan tutin suuhun, mutta ei auta sekään. ja tuo yösyönti on hänellä vaan tapa, ei nälkä. eli olisiko vinkkejä mitä voisi kokeilla? mikä on teillä toiminut ja miten nopeasti? kun en keksi enää mitään mikä auttaisi.. =)
 
En tiedä mikä loppujen lopuksi tehosi 7kk poikamme yösyömiseen (aina silloin tällöin flunssaisena ollaan annettu kun nestehukkaa) mutta olin 2 yötä poissa kotoa, koska selvästi silloin kun minä annoin yömaidot, vaati lisää. Eli isä oli yksin yöt ja kun itki, antoi itkeä 5-10min. Tämä tehosi ja loppujen lopuksi itse vaipui uneen.Nyt yöllä herää 1-3 krt joista 1-2 krt pitää laittaa tuttia. En tiedä auttaako mut unikoulu isän kanssa auttoi ja aina kun vain mahdollista, isä menee yöllä rauhoittamaan koska äiti=edelleen kävelevä maitovarasto vaikka imetys on lopetettu 5kk jälkeen.
 
ööö
Siis ihan vaan lopetat antamisen. Kun herää niin rauhoittelet sylissä ja sit paat sänkyyn ja tarvittaessa silittelet.... tämän toistat johdonmukaisesti aina kun herää ni johan loppuu heräämiset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:47 ööö kirjoitti:
Siis ihan vaan lopetat antamisen. Kun herää niin rauhoittelet sylissä ja sit paat sänkyyn ja tarvittaessa silittelet.... tämän toistat johdonmukaisesti aina kun herää ni johan loppuu heräämiset.
Meillä ne heräämiset eivät ole loppuneet, mutta syönti kyllä =). Eli meillä myös isä meni aina lohduttamaan kahtena ensimmäisenä yönä ja sitten äiti jatkoi taas yö valvomisia siitä. Nyt ollaan puoltoista kuukautta oltu ilman yöimetystä, mutta silti edelleen saa mennä kaksi kertaa ainakin lohduttamaan (ei syö tuttia, eikä huoli mitään pehmolelua tai rättiä). Edelleen olen jatkanut maidon antamista tytölle siinä viiden kuuden aikaan, koska se on jo ainakin meillä aamua tytölle. Jatkaa kuitenkin siitä vielä kaksi tuntia unta, ennen kuin lopullisesti noustaan.
Mutta kannattaa tehdä se päätös niin, että jaksaa sitten varmasti valvoa jos tarvitsee. Koska jos ensin ei anna ja sitten taas antaa maitoa, niin lapsi kyllä jaksaa huutaa aina vain enemmän, koska jo kerran on huudolla maitoa saanut. =) Saavutetuista eduistahan harva luopuu suosiolla :LOL:
 

Yhteistyössä