Yöpullon lämmitys, vinkkejä?

Vauvamme kohta 4 kk, kieltäytyy nyt tissistä kokonaan kun sairasti enterorokon ja ei voinut täten kunnolla syödä.. sai siis paljon pulloa ja nyt ei suostu yhtään ottaan enää rintaa.

Yöllä kuiten syö vielä, mutta ei suostu syömään huoneenlämpöistä pulloa ja herättää huudollaan siinä puolessa minuutissa isoveljensä ja koko perheen melkein kun joudun alakertaan asti mikroon lämmittään pulloa.

Olisiko jollain vinkkejä millä saisin helpommin sen pullon lämpimäksi?
En viitsisi ostaa yläkertaan toista mikroa..

Onko jollain kokemusta pullonlämmittimistä? Ajattelisin sen kuiten toimivan hitaasti.. vai voiko sillä pitää lämpimänä vaikka muutaman tunninkin pulloa?

Voisko sen Nannin tetran lämmittää jossain vedessä valmiiksi ja pysyiskö sit lämpimänä? Patterin päälle tai edes jotain keinoa ;)

Olen kyllä niin ahtaalla tämän asian kanssa ja masentunut kun imetys loppui nyt tähän sitten. Olen kyllä tappelun kanssa tosissaan yrittänyt imettää, mutta on vain luovutettava kun toinen ei todellakaan ota tissiä.

Toivottavasti joku osaisi auttaa mua..

T. Moonligh
 
meillä on samanlainen neito... ei meinaa kelvata huoneenlämpöinen maito. Ja tyttö kuitenkin jo 7kk! :p Mut nyt lopetettiin yöpullon antaminen et se ongelma ratkes siinä. Ja jos jossain ollaan menossa niin aina ei voi lämmittää maitoa, oon päättäny ottaa sellaisen periaatteen et kyllä se kelpaa kun tarpeeks nälkä on. :whistle: Sit voipi olla juomatta. ;)

no tästä kommentista ei sitten ollut kyllä mitään apua sulle. :LOL: pahoittelen.... :p Veikkaisin et kannattaa totuttaa se siihen huoneenlämpöiseen maitoon. TAI sit laitat johonkin termariin... tai neulot sellaisen villaisen pullopussukan joka pitäis maidon lämpöisenä... kun se on juomakelpoista n. 1½ tuntia lämmityksen jälkeen.... kait.
 
Valmiiksi lämmitettyä maitoa ei voi säilyttää. Toinen mikro yläkertaan? NAN-jauhe käyttöön?

Eli jauheesta nopeasti: terästermariin illalla kiehuvaa vettä. Tuttipulloon esim. 1 dl kylmää vettä (keitetty ja jääkaapissa jäähdytetty) ja sitten yöllä kaadat termarista kuuman (50-100ml) ja lisäät jauheen (tai laitat toisen pullon pohjalle valmiiksi esim. 150 ml:lle vettä. Siis sama toisin selitettynä: toisen tuttipullon pohjalle 5 mittaa jauhetta, toiseen pulloon 100 ml kylmää vettä. Yöllä lisäät kuumaa vettä 50 ml kylmän päälle ja kaadat kädenlämpöisen veden jauheen päälle. Ravistus ja valmis. Menee noin 10-20 s koko hommaan yöllä.

Ja tissiä annat sen verran kuin syö. Luulisi yöllä olevan helpompaa kuin päivällä? Turha potea huonoa omaatuntoa, pääasia että lapsi saa ruokaa ja rakkautta.
 
Joo siis sitä maitoo ei saa pitää valmiiks lämpösenä missään termarissa! Säilytys huoneenlämpösenä tai avattuna jääkaapissa... Keitä termariin kuumaa vettä ja lämmitä pullo sit yöllä vesihauteessa? Huoneenlämpönen maito lämpee aika nopeesti siinä...
 
Kiitos vinkeistä ja tuota jauhetta tosiaan ajattelin kans, mutta ainakaan tuo esikoinen ei sitä suostunut ottamaan.. se olis kyllä paras ja nopein keino.

Helppo tosiaan on sanoa, että totuta huoneenlämpöiseen.. mutta miten?? Mä olen nyttenkin sen 10 s vaan sitä mikrossa lämmittänyt, että on tosiaan vaan kädenlämpöistä. Totuttaminenhan tarkoittais sitä, että vähentää ja vähentää sitä lämmitystä.. mutta tämäpä kyllä oikeesti sylkee pois jos ei ole tarpeeksi lämmintä.

Imetys ei onnistu ollenkaan, ei edes yöaikaan, eli siitä on vaan luovuttava.

Ja maitoahan ei tosiaankaan voi pitää termarissa, mutta tuo vesihauteessa lämmitys on kyllä hitaampaa kuin sitten juosta alakertaan lämmittään mikrossa..

Onko kellään sitä pullonlämmitintä? Kokemuksia siitä kaipaisin..
 
totuttamisella tarkoitin että tarjoat vaan sitkeästi :) meillä uuteen maitoon tottuminen vei yli viikon joten voihan se olla että lämpötilaan tottuminen veisi saman verran,kyllähän se makukin vähän muuttuu. Älä lämmitä ollenkaan vaan suoraan huoneenlämpöistä ensin ja sitten vaikka muutaman maistiaiskerran jälkeen jos ei kelpaa niin lämmitys jotta lapsi saa ruokansa kuitenkin.

Voisikohan sellainen toimia?
 
tuli tosta NAN-tetran lämmittämisestä mieleen, et kai sen tetran voi lämmittää vesihauteessa (mikroonhan sitä ei saa laittaa) ja sitten pitää jossain lämpimänä vaikka villasukassa tms. en usko, et siitä vois haittaa olla, koska voihan niiden tetrojen lämpötila vaihdella säilytystiloissa/kuljetuksen aikana, ei ne aina oo huoneenlämpöisiä..

sit jos on avattu purkki ni ei saa kauaa säilyttää lämmityksen jälkeen. mulla on muistikuva et maito säilyis pullossa lämmityksen jälkeen 1h (EM muisteli 1½h) eli tunnin sisällä vauvan on syötävä se maito tai sit maito lavuaarista alas.
 
Meillä ei ole ikinä lämmitetty maitoa, mutta sellaisella Chiccon lämmittimellä on lämmitetty kiinteitä ruokia, ja niiden kanssa se on kyllä hidas... En yhtään osaa sanoa, että onko maito sitten nopeempi lämmittää (sinä Chiccon koneessa on eri ohjelmat huon. lämp. maidolle, jääkaappimaidolle ja kiinteille),. mutta ainakin kiinteet lämmität nopeemmin mikrossa vaikka oliskin eri kerroksessa kuin sillä vesihauteella.
 
Tuota noin, ekan lapsen kanssa kun kaikki on ihanan uutta, niin kysyisin asiaan liittyen, että minkä ikäiselle vauvalle vois alkaa tarjoamaan huoneenlämpöistä korviketta ilman lämmitystä?

Sit ois toinen kyssäri liittyen imetyksen rajuun vähenemiseen ja lopettamiseen (imetän enää 1-2xpäivässä koska maitoa ei tule riittävästi ja lapsi temppuilee rinnalla). Tuleeko siitä minulle jotain hormonaalisia reaktioita tms? Itselläni ollut nyt pari vuorokautta kovaa palelua/vilunväristyksiä ja yleishankala olo johon en keksi selitystä. Vai onko tämä vaan henkisen puolen ongelma somaattisin oirein?

Kiitos vinkeistä jos niitä annatte!
 
viimeisimpään kysymykseen vastaan, että meidän vauva sai alusta asti (2,5kk) sekä huoneen lämpöistä, että lämmitettyä maitoa vaihtelevasti. aivan tarkoituksella totutin hänet heti huoneenlämpöiseen, niin helpommalla pääsi esim. reissun päällä maitojen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄmmäJii:
Tuota noin, ekan lapsen kanssa kun kaikki on ihanan uutta, niin kysyisin asiaan liittyen, että minkä ikäiselle vauvalle vois alkaa tarjoamaan huoneenlämpöistä korviketta ilman lämmitystä?

Sit ois toinen kyssäri liittyen imetyksen rajuun vähenemiseen ja lopettamiseen (imetän enää 1-2xpäivässä koska maitoa ei tule riittävästi ja lapsi temppuilee rinnalla). Tuleeko siitä minulle jotain hormonaalisia reaktioita tms? Itselläni ollut nyt pari vuorokautta kovaa palelua/vilunväristyksiä ja yleishankala olo johon en keksi selitystä. Vai onko tämä vaan henkisen puolen ongelma somaattisin oirein?

Kiitos vinkeistä jos niitä annatte!
Kysypä tuota ensimmäistä neuvolasta..en muista sitä ikää, jolloin vauvan kroppa jo pystyy lämmittämään maidon, eikä siis palelluta vauvaa.

Ja toiseen kysymykseen..Kyllä imetyksen väheneminen/lopettaminen voi aiheuttaa pahaa oloa ja masennusta, se kun on hormonaalinen juttu. "Imetyksen jälkeinen masennus" luokitellaan kai synnytyksen jälkeiseksi masennukseksi, mutta on kyllä ihan hoidettavissa, vaikka hormoneilla, jos arvot ovat kovin matalat.
 

Yhteistyössä