yöpuku minkä ikäiselle?`

Oletteko ihan vauvan kotiin tulosta lähtien laittanut vauvalle yöpuvun yöksi?

Meillä reilu 2vk poikanen ja minä en ole yöpukuja käyttänyt, mutta aloin yhtäkkiä miettiä että esikoisella taisin ihan suoraan käyttää jo...
 
Kyllä mä olen pitänyt alusta asti yöpukua, mitä sä sit ap pidät? Tietty nämä helteet tekee sen että vauva nukkuu vaippasillaan, mutta kyllä muuten. Jos totta puhutaan, niin en ymmärtänyt kysymyksen tarkoitusta?
 
En ole käyttänyt erillisiä yöasuja ekoina kuukausina. Vasta siitä n. 6kk eteenpäin. Tosin yöksi olen laittanut yleensä aina potkupuvun ja ekojen 3kk jälkeen on ollut päivisin muutakin päällä (kuin jotain puuvillaisia pikkuvauvan asuja). Siis en kuitenkaan yöksi laita mekkoa tai plyysipotkareita, valitsen kuitenkin mukavammasta päästä.

Yli puolivuotiaalla on alkanut olla öisin aika lailla eri vaatteet kuin päivällä. Ikää merkittävämpi virstanpylväs on ollut se, kun vauva lähtee liikkeelle ja liikkuu, tuntuu jämäkältä käsiin jne. Napakalla 8-9kk vanhalla, joka konttaa, seisoo ja kävelee tukia pitkin, on farkutkin hyvä asu. Lötköpötköä taas voi olla mukavampi liikutella vähän pehmeämmissä vaatteissa.

Nyt mulla ei esim. 1,5vkoa vanhalle ole asuinakaan muuta kuin puolipotkareita, potkareita ja bodyja. Ne menee päivin ja öin. Isosiskolla 1,5v taas on yöpaita, sellainen mekko (avaa itse napit).
 

Yhteistyössä