Yöhuudot?

Hei!
Mikähän mun 1 v 2 kk ikäisellä pojalla on, kun on ruvennut öisin huutamaan? Huuto alkaa kuin tyhjästä, on tosi kovaa ja sydäntä särkevää. Usein tutti on hukassa, mutta sen osas jo kauan sitten etsiä itse takaisin suuhun, mutta ei enää. Näitä huutoja tulee monta monituista kertaa yössä ja välillä en ehdi itse takaisin petiin kun jo tulee uus huuto. Rauhotteluun menee välillä "tutin verran" mut välillä tosi pitkään, tuntuu et ainakin tunti, mut yöllä aika tietenki vaan tuntuu pitkältä. Jos otan viereen huutojen määrä vähenee, mut poika on niin rauhaton nukkuja et en sit kuitenkaan saa ite nukuttua.
Ei toi mun pieni oo koskaan hyvä nukkuja ollu, päinvastoin, mut nää tämmöset huudot ja sängyssä "vehtaaminen" on uutta ja outoa.
Meidän elämä on niinkuin ennenkin, eli minkään ulkopuolisen jutun ei pitäis häiritä. Omassa huoneessa on nukkunu aina (paits kun pääsee viekkuun :) ) ja kävelly on vajaan kuukauden. Iltarutiinit on ollu jo pitkään samat yöppiksen vaihtoineen yms. Nykyään myös päiväunilta heräillään välillä samaiseen huutoon .. Onko muilla tämmöstä? Mikä on auttanu? Aikako vaan? Säälittää kun pienen pitää niin kovasti itkeä.
 
Äippä vaan
Ihan ekana tuli hampaat mieleen tai sit olisko korva kipee?
Meillä nyt kans pojalle tulossa 3 isoa hammasta ja heräilee yöllä itkuun ja on muutenkin todella levoton.

Toinen seikka mitä meidänkin tapauksessa epäilen on ikään kuuluva heräily. Siis kaikki opitut uudet taidot häiritsevät unta. meillä poju 1.7v ja uhmaa on alkanut esiintymään... :kieh:

Ja eikös toi yölevottomuus ole aivan yleistä ja kuuluu aina johonkin ikävaiheeseen??? :headwall:
 
Enpä minäkään osaa vastata tuohon, mutta lohdutukseski kerron että meillä samanmoista, poika just 1v täyttänyt..
Viime aikoina yöt melkoista huutoa, hampaita itsekin oon epäilly, mutta eihän tuo juurikaan anna suuhunsa katsoa. Korvatulehdus oli vastikään, ja sen jälkitarkastus vielä edessä, joten toivottavasti se olis parantunut.

Rankkoja nuo yöt, meillä usein saattaa poika olla tunninkin hereillä joskus kolmen neljän aikaan.. Kyllä sitte aamulla äitiäkin väsyttää!

Mutta josko tää tosiaan on vaan tällanen vaihe nyt, eikös niin???
 
Meilläkin välillä. Oisko eroahdistusta, siis sitä että säikähtää että äiti ei ookkaan vieressä. Tätä tuntuu olevan monella noin 1veellä. En usko et on kipee tms. Meillä neiti yleensä rauhottuu heti kun koskettaa ja juttelee.
 
meillä nukkuu kanssa huonosti nykyään, ikää on vähän vajaa 1v. Heräilee yöllä eikä meinaa millään nukahtaa, viereen sippaa kyllä nopeesti. Aloin jo miettiin että onko pojan patja liian kova ja sänky liian pieni. Tosi rasittavaa kyllä on! Toivottavasti menee ajan kanssa, huoh!
 
Kiitos vastauksista. Toi vertaistuki oli just sitä mitä kai eniten kaipasinkin, ettei mun kullanmuru oo ainoo, joka itkee yöllä.
Tätä ei varmaan pitäis kirjottaa, mutta meillä on menny kaks yötä TOSI hyvin, pieni on huutanu joskus kymmenen aikaan ja sit toisena yönä nukku kasiin asti ja toisena huusi vähän kerran yöllä! Toivottavasti jatkuis näin, äidilläkin on ihan toisenlainen olo. Kateeks käy niitä joiden vauvat on "aina" nukkunu hyvin, olkaa onnellisia.
Ja me muut sit ollaan kärsivällisiä ja uskotaan että aika auttaa =) .
 
Tuon ikäisellä kehitys on niin "tiukkaa" päivällä, kävelemään oppimiset ja kaikki muu niin väkisinkin vaikuttaa yöuniin aika monilla. Kyllä se ajankanssa helpottaa... (tietty jos ei vaan ole esim. korvatulehdus tms) 3*äippä
 
kannattaa katsoa googlesta myös yöllinen kauhukohtaus...tosin taitaa olla ihan riikkisen vanhempien lasten vaiva..mutta meillä ollut ihan pienestä pitäen..nyt alkaa helpottaa,on 4 vuotinen,mutta eivät ole siltikään vielä täysin loppuneet :'(
 

Yhteistyössä