yöhikoilu

Onko muilla ollut yöhikoilua synnytyksen/sektion jälkeen? Minulla alkoi yöhikoilu n. kaksi viikkoa sektion jälkeen. Liittyyköhän synnytyksen jälkeiseen hormoni toimintaan?? Jos on ollut yöhikoilua, niin onko alkanut heti synnytyksen jälkeen vai myöhemmin???
 
Hei. Minua myös hiottanut sektion jälkeen. Kaksoset ovat nyt kolme kuukautisia. Onko tuohon hikoiluun/hormoni "häikkään" mitään hoitoa olemassa?? Tuo hikoilu on alkanut jo ahdistaa. Täytyy jopa joskus öisin vaihtaa lakanat!!Hikoilu myös muuttuu öisin usein kylmähieksi jos peiton ottaa päältä pois. Hikoiluttaa joskus jo illalla tv:tä katsoessa....
 
Mua ei hikoilluttnut esikoisen sektion jälkeen, mutta nyt pikkukakkosen alatiesynnytyksen jälkeen kylläkin silloin tällöin. Ystävälläni kova hikoilu synnytyksen jälkeen oli merkki kilpirauhasen liikatoiminnasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tohina:
Hei. Minua myös hiottanut sektion jälkeen. Kaksoset ovat nyt kolme kuukautisia. Onko tuohon hikoiluun/hormoni "häikkään" mitään hoitoa olemassa?? Tuo hikoilu on alkanut jo ahdistaa. Täytyy jopa joskus öisin vaihtaa lakanat!!Hikoilu myös muuttuu öisin usein kylmähieksi jos peiton ottaa päältä pois. Hikoiluttaa joskus jo illalla tv:tä katsoessa....

Aika auttaa, enää ei hikoiluta ja vauva 6kk.
 
Juu, hikoilu oli asoita mistä kukaan ei ollut kertonut etukäteen. :eek: Alkoi heti sektion jälkeen.

Täällä viriteltiin kaikennäköisiä systeemejä: Laitoin tyynyn ympärille pyyhkeen ja nukuin itse pyyhkeen päällä. Kun heräsin yöllä syöttämään niin heivasin pyyhkeet lattialle ja käänsin peiton ympäri. Pyykkikone pyöri joka päivä pyyhkeistä ja lakanoista. Olen joutunut pesemään petauspatjan suojustakin useampaan otteeseen, jonka normaalisti pesen max 2kertaa vuodessa.

Vauva on nyt 9viikkoa, hikipyyhe jäi pois noin 2 viikkoa sitten. Aamulla oli pakko päästä ensimmäiseksi suihkuun.
 

Yhteistyössä