yöheräilylle STOPPI!!!

elikkäs meillä on isoveli 3½v ja pikkusisko 1v2kk kohta ja nukkuvat samassa huoneessa.. isoveikalla tää samapulma ollu mut enää en muista miten selvittiin.. muistaakseni uni(huudatus)koululla tai sit se oli tuttipullosta luopumisen jälkeen!
mutta kuitenkin.. meijän pikkuneiti vieläkin yöllä herää joskus ei herää mut ei aikaakaan niin alkaa taas heräilee ja yleensä se on se yks kerta vaan mutta välillä sit kaksikin.
olen niin kiukkunen yöllä että vien vaan automaattisesti sen pullon petiin ja neiti siihen sit tottunut!
isä valvoessaan sanoo tehneensä niin että peittelee neidin ja sit sanoo että nyt ollaan hiljaa ja annetaan veikan nukkua! ja jotain kuulemma neiti ulisee ja sit jatkaa unia.. mut miks mul ei toimi ja mä en voi alkaa mieheltä vaatii heräilyä kun töissä käy.. :(

mietin vaan tota huudatus kouluu mikä mulla vaan keinoista tulee mieleen et miten ihmeessä mä siinä onnistun kun lapsia onkin nyt kaks samassa huoneessa ja toi ei oo vaan yhen yön juttu! et pitäähän toisen lapsista saada nukkua... :(

osaisko joku samassa tilanteessa ollut antaa pari hyvää vinkkiä!
 
Eikös se nyt oo aika normaalia että tuon ikäinen lapsi heräilee öisin? Heräileehän aikuisetkin. Mulla 1v 3kk poika joka saattaa herätä pahimmillaan yli 5 kertaa yössä. Mä oon aatellut, että aika korjaa asian. Ite en oo unikoulujen kannalta, ne ei kuitenkaan vaikuta lapsen unirytmiin ainoastaan se muuttuu, että lapset herätessään eivät enää vaadi äitiä. Hyvä vai huono? Ainakin lapsi oppii, että hädän tullen äiti ei ole saatavilla. Asian suhteen on varmasti monia koulukuntia. Itsekin heräilen monta kertaa yössä, joten miten lasta voisi vaatia nukkumaan koko yön heräämättä? Tiedän kyllä itsekin yli vuoden heräilleenä, että kyllähän se on uuvuttavaa pidemmän päälle. Jos kuitenkin ensin koittasit silitellä ja peitellä lasta, etkä antaisi maitoa? Tai annat mukista hörpyn vettä?
 
meillä kans lapsi saattaa olla useita viikkoja kertaakaan heräämättä mut sit taas yhtä pitkään herää joka yö kerran tai kaks. joskus rupee nukkuun ite ja joskus joudun laittaan takasin sänkyyn ja sanon vaan ja ainoastaan että nyt nukutaan,nyt on yö. yleensä jääki sit suosiolla nukkuun,mut on kyl öitä että joudun toistaan tän useamman kerran ennenku uskoo.. oon mirsun kans vähän samoil linjoilla että normaalia tän ikäsillä heräillä toisinaan,teilläkin se saattais vähetä taikka loppua kokonaan jos luopuisit pullosta... meillä on muutes vanhemmat sisarukset sen verta hyväunisia etteivät herää jos nuorin joskus kiukkuaakin yöllä
 
Meidän neiti (toukokuussa 2v.) heräilee 1-3krt/yö. Joku yö saattaa mennä ilman heräilyjä, mutta harvemmin. Samassa huoneessa kaikki nukutaan (isi, äiti, tyttö) jos on omassa sängyssä saattaa asettua silittelyllä, tai sitten tulee viereen ja ottaa hörpyn vettä ja asettuu siihen.
Jotenki tuli vaan semmonen olo että onkohan meidän tyttö "normaali" jos noin paljon pienemmän pitäs nukkua yönsä heräämättä :D Mutta onhan näitä muitakin heräilijöitä! :)
 
Ooo
Kaipa lapset heräilee, muttei ne minusta tarvitse maitoa tai vellejä enää tuon ikäisenä. Vesihuikkaa voit tarjota, niin tottuu, ettei muuta tule, eikä kohta enää haluakaan. Itselläni ei ole puhtaat jauhot pussissa, sillä vasta pari viikkoa sitten lopetin tissin anatmisen yöllä ja poika on muutaman päivän päästä vuoden...
Voisiko isoveli nukkua vaikka muutaman yön toisessa huoneessa, jos pelkäät, että heräilee toisen ääniin?
Meillä syötöt vain lopetettiin ja isä käy silittelemässä ja laittamassa takaisin makaamaan. Rauhoituu hyvin. Jos minä menen, niin ei rauhoitu ihan yhtä hyvin. On vielä yötissi tuoreessa muistissa kai =)
Meilläkään ei kyllä yötä siis putkeen nukuta ja ollaankin ajateltu, että nuo hyssyttelytkin saisivat jäädä jos oppisi nukahtamaan uudestaan itsekseen. En usko, että siinä mitään suurta traumaa aiheutuu kun nukutaan samassa huoneessa ja kuulee äänen. Hvää se kaikille tekisi, kun nukuttaisiin enemmän kuin muutaman tunnin pätkiä.
 
joo no ehkä mä sit unohan ton heräilysitä luopumisen.
mulla van aika moni tuttu jolla pienmpi tai sit isompi niin ne nukkuu yöt mut ei sitä tosiaan saa vertaila. pitää koklaa tota vettä antaa vaikka siiitä vsta mekkala alkaa kun neiti vetää sitä jo kauheen shoun jos maitoa ei ole lämmitetty!
et maito saa jäädä yöstä,muuten heräilköön! kun ei onneks ihan joka yö ja kerran vaan jos muilla heräillään enemmän.

mut mites tuo tassuttelu menikään? palauttasiko joku mun mieleen vähän?
 
smy
Lopeta tosiaan ihmeessä tuo maidon antaminen yöllä,ehkä juuri sen takia tyttö heräileekin.Se on muutama yö ni maitopullo jo unohtunut.Tietty heräily voi jakuakin mutta kyllä varmaan nopeasti nukahtaa uudestaa. Meidän (ens kuussa) 2-vuotias poika heräilee lähes joka yö, on aina heräillyt.Toiset lapset meillä yleensä nukkuu yöt heräilemättä.Kuopus on 8kk ja seki nukkuu yöt yleensä heräilemättä.

Oisko tuo tassuttelu menny jotenki nii että silitellään lasta selästä et se rauhottuu,mut silittely piti lopettaa ennen kun se kokonaan kerkee nukahtaa...?

Ja kokemuksesta oon huomannu senkin,että se toinen huoneessa nukkuja voi omistaa mahtavat unenlahjat... =)

Voimia sinulle! Eiköhän tästä selvitä ;)
 
Meillä jätettiin yömaitopullo pois n.11kk iässä, kyllähän siinä muutama yö meni vähän huutaessa. Mut ei ne yöheräilyt siihen loppunut, joskus harvoin meillä nukutaan yö heräämättä, mutta yleensä poika herää 2-3x yö, monesti useamminkin. Ikää nyt 1v2kk.
 
omasta näkökulmasta katsottuna teillä on hyvä tilanne!
minulla tyttö 1v1kk ja edelleen herää 3-4 kertaa yössä ja jos heräis vaan 1 kerran niin se olis meille huippuyö.

esikoinen oppi aikoinaan nukkumaan yönsä hyvin yli 2 vuotiaana.

meillä nyt aamuyön maito ollut 2 päivää poissa ja odotan rauhoittaako se yhtään.viime yönäkin tyttö heräs alle tunnin välein 20-04 ja sit nukkui puol 7....ei kiva ei |O
 
Kyl ne taaperot tosiaan voi herätä öisin eikä se oo harvinaista. Yöruokaa mun 1v4kk ei oo syöny 6kk iän jälkeen ja silti on alkanut nukkua yöt tuossa ehkä kuukaus sitten. Mitään palvelua se ei saa jos sattuu heräämään ellei oo kipeä. Toistetaan vaan että nukutaan ja on yö. Meillä tuttavapiiriin mahtuu monenkirjavaa nukkujalasta ja oman herääminen kerran yössä harvoin ei tunnu miltään sen rinnalla millasia herääjiä joillain on.
 
Meillä oli esikoisen kanssa ongelmia tuon nukkumisen suhteen.. 1v3kk-1v7kk heräili öisin huutamaan ja valvomaan pariksi tunniksi joka yö (selvisi että oli kasvukipuja). Maitoa saattoi mennä hyvinä öinä pullollinen ja huonoina taas 1,5 litraa :ashamed: Voit uskoa, että olin poikki kun nuorimmainen oli silloin 1kk-6kk ikäinen ja heräilivät sitten vuoron perään..

Muutimme vuoden vaihteessa isompaan asuntoon ja neiti sai oman huoneen. Kolmen päivän päästä muutosta päätin, että nyt lähti tuttipullot - ja mein yöt parani huomattavasti siitä! Ei ole pahemmin itkenyt pulloaan ja nukkuukin nykyään koko yön. Ikää 2v1kk.
 
Meillä myös heräillään edelleen 1-4 x yössä. tyttö 2v1kk. Vettä saa nokkamukista ja se taitaa olla vähän myös ns. unilelu. Pitää vieressään. :D Yöllä riittää et käyn peittelemässä uudelleen. Jos herää itkien niin sit haluu hetkeks syliin ja nukahtaa sit ite uudelleen sänkyynsä. Eilen vaihdoin tytön isojen tyttöjen sänkyyn et saa nyt nähdä miten yöt asettuu. Tähän asti siis nukkunut matkasängyssä. Isosisko alko nukkuu kokonaisia öitä jo 6kk, mut tää kuopus on hiukka hankalampi tapaus. Toivottavasti oppii täs kesän aikana nukkuu ku mulla alkaa syyskuussa työt. :eek:
 

Yhteistyössä