Yö heräily

Heips...

Äitiä hieman jo väsyttää, meidän tytteli on 9,5kk ja haluaa herätä joka yö kaksi kertaa. Eikä sitten mitenkään haluaisi takaisin nukkumaan, joten joka yö sorrun ottamaan tytön tissille ja sitä kautta saan hänet takaisin nukkumaan. On kokeiltu tassunukutusta, tutti,a hyräilyä, tuudittamista jne.. mutta ei..
Olisiku jotain hyviä ideoita/vinkkejä??????????
 
Hei Äippä 80!
:hug: tiedän tunteen. Meillä oli just tuo sama rumba, joka kesti noin 3 viikkoa. Poika 9.5 kk. Meillä vain herättiin 3-5 kertaa ja kyllä täällä sekä äiti että isä oli aivan zombina. Meillä ei vielä tällä hetkellä ole mahdollisuutta laittaa poika omaan huoneeseen.
Rupesin sitten miettimään mikä voi olla syynä. Päätin kokeilla antaa ruokaa 5 kertaa päivässä+maitoa. (Tähän asti saanut kiinteetä ruokaa 4kertaa+maitoa) Samalla olen yrittänyt saada pojan vielä nukkumaan pienet tirsat siinä klo 16-17 aik. Se on nyt auttanut ja poika ei enää herää öisin. Ajattelin, että heräämisen syy oli varmaan se, että oli nälkäinen ja yliväsynyt.
Kuinka usein teidän tyttö syö päivisin?

 
Vinkkejä otan myös minä vastaan... Poika herää klo 22-07 välillä kymmenisen kertaa tai jopa enempi. Jotenki sitä vaan jaksaa, mut kotihommat jää kyllä huonommalle hoidolle eikä muisti pelaa. Jätkä pian 6kk ja tota yörumbaa on kestäny useemman viikon. Onneks tulee joulu, niin saan yhden yön nukkua rauhassa. (Mutsi ottaa pojan viereensä sillon, että saan vähän levättyä )
 
Meillä kans poitsu heräilee öisin vähintään 10kertaa... Yösyönti saatiin jätettyä, nyt alan vierottamaan tutista, et jos sitten unet parantus ku ei tarvi sen takia heräillä... poitsu kohta 7kk... Mä kyl olisin onnellinen jos meillä herättäs vaan tuo 2 kertaa yössä :eek: yks yö heräs 36kertaa.... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumipallo86:
Meillä kans poitsu heräilee öisin vähintään 10kertaa... Yösyönti saatiin jätettyä, nyt alan vierottamaan tutista, et jos sitten unet parantus ku ei tarvi sen takia heräillä... poitsu kohta 7kk... Mä kyl olisin onnellinen jos meillä herättäs vaan tuo 2 kertaa yössä :eek: yks yö heräs 36kertaa.... :|
Mä haluisin kans vierottaa tutin lussutuksesta... Meillä nimittäin poika rauhottuu usein ihan siihen, että annan tutin ja tassutan. Saattaa oireilla vielä allergiaa, joten unikouluttaa ja vierotta ei oikein voi. Päikkärit nukkuu kyllä hyvin, joten en oikein ymmärrä mistä on kyse.

Mä kans oisin onnellinen, jos kaks kertaa vaan heräis. Toi 36 kertaa kuulostaa hurjalle... Sympatiat sinne! Onhan se rasittavaa, jos ei lapsi meinaa nukahtaa uudestaan, mut ton ikästä voi jo unikouluttaakin aika jämäköillä keinoilla jos on perusterve. Mä varmaan lopettasin reagoinnin, eli kävisin lapsen luona vaan jos itkee lohduttomasti. Kyl muutamassa yössä varmaanki oppis, että yöllä nukutaan.

Ainakaan ei kannata jutella yhtään ja kantsii välttää katsekontaktia. Ite oon huomannu, että katseen kohdatessa peli on menetetty ja puhuminen kanustaa seurusteluun. Ainoo ääni mitä käytän on ssss erilaisina versioina tilanteen mukaan. Tiedän myös pojan saavan tarpeeks ruokaa päivällä, joten yöllä ei o "tarjoilua". Aika nopeesti siihen tottu kiinteiden alotuksen jälkeen.

Päiväunien merkitys on myös merkittävä... Huonosti nukutut päikkärit tarkottaa usein huonosti nukuttua yötä... Muutenki yliväsymys hankaloittaa, joten päikkäreihin kannattaa panostaa, mut myös liikaa nukkumista rajottaa. Vanhemmat tuntee lapsensa parhaiten, joten tunnustelemalla ja kokeilemalla löytyy varmaan sopiva rytmi.

Voi kun noista edes jostain olis apua meillekin... Välillä tuntuu, että tarvittas ihme. Mut tääkin on vaan vaihe, joten sinnittelen siihen asti ja koitan saada voimia muualta. Tsempityksiä!
 
:hug: Ollaan oltu nyt kolme yötä (ja vielä useamman päivän) ilman tuttia, ja viime yönä poika heräsi vaan kerran, ja sillonki riitti et kävi pari sekuntia silittelemässä selkää, niin nukahti. Sit aamulla heräsi seuraavan kerran :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumipallo86:
:hug: Ollaan oltu nyt kolme yötä (ja vielä useamman päivän) ilman tuttia, ja viime yönä poika heräsi vaan kerran, ja sillonki riitti et kävi pari sekuntia silittelemässä selkää, niin nukahti. Sit aamulla heräsi seuraavan kerran :)
Kuulostaapa ihanalle... Onnea! :flower: Mä kans haaveilen yötutin pois jätämisestä, mut pitää vielä odotella oireettomuutta.

Pojalla oli korvatulehdus... Se pahensi öitä jossain vaiheessa hetkellisesti, mut muuten on suunta parempaan päin. Maidon vaihto tissiltä erikoiskorvikkeeseen on auttanu ja näyttää pian hammaskin puhkeavan. Jospa meilläkin kohta selvittäis parilla pienellä heräämisellä. :)
 

Yhteistyössä