YO-juhlat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YO81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YO81

Vieras
Höh. Mä järjestän tytölleni yo-juhlat ja tänään sitten keskusteltiin vähän mimmoset ne tulis olemaan. Eniten mua harmittaa, että tyttö haluaa että todistus ei ole esillä. Mua harmittaa se, koska tytön tulokset on tosi hyvät. Ja jotenkin jos piilotellaan, niin heti tulee semmonen fiilis että on kirjottanut jokku A:n paperit. Hänen serkku kirjoitti viime keväänä ja hänellä oli B:n paperit ja piilossahan ne oli. Mutta kyllä ainakin M:n paperit on yleensä olleet esillä. Ja tyttöni semmoset varmaan saa... harmittaa...

Tyttö perustelee sitä sillä, että ei halua rehvastella. Ja mä kun luulin, että tää uus sukupolvi uskaltaa olla terveesti ylpeä. Mutta näemmä ei. Mitäs mieltä?

En minäkään halunnut mun M:n papereita näyttää, kun silloin tuntui siltä että olin epäonnistunut kun sain niin keskivertopaperit. Tottakai jälkeenpäin ajateltuna tuo on hyvä tulos ja pääsin mä noilla papereilla heti ensimmäisellä yrittämällä opiskelemaankin mutta olin kyllä sitä suorittajatyyppiä lukiossa, voihan sun tytöllä olla sama olo.

En minäkään halunnut mun M:n papereita näyttää, kun silloin tuntui siltä että olin epäonnistunut kun sain niin keskivertopaperit. Tottakai jälkeenpäin ajateltuna tuo on hyvä tulos ja pääsin mä noilla papereilla heti ensimmäisellä yrittämällä opiskelemaankin mutta olin kyllä sitä suorittajatyyppiä lukiossa, voihan sun tytöllä olla sama olo.

Eikun ei se johdu tästä. Hän tietää, että kirjoituksista tulee varmaan muutama L/E ja sitten M:ää. Eli M:n paprut on varmat, hyvällä säkällä jopa E. On todella tyytyväinen. Siitä ei ole kyse. Hän ei ole ollut ihan just sellainen suorittajatyyppi, että arvosanat ovat olleet kaikki kaikessa. Vaikka ne hyviä ovat olleetkin.

Syy on siis se, että ei halua rehvastella. Vaikka tosiaan ei mistään rehvastelusta ole kyse. No mut eipä siinä mitään. Pistetään todistus piiloon, kyllä ne arvosanat joka tapauksessa tulee livautettua useempaan otteeseen. Ja varmaan se todistuskin on siinä käsillä jos joku haluu kattoo...

No voi luoja, mun mielestä on suhteellisen noloa jos minkälaiset paperit vaan ovat esillä. Ja noloa nimenomaan vanhemmille/juhlien järjestäjälle kun tietää että he sellaista vaativat.
Itse asiassa koko yo-juhlat on noloja, omistani 16 vuoden takaa vieläkin päällimmäisin tunne vaivaantuneisuus (ja harmitus että annoin minulle sellaiset järjestää).

Eikös ne todistukset ruukaa olla esillä, oli millaiset vaan? Ainakin täällä kaikki kysyy kuiten millaiset tuli, helpompihan se on katsoa kuin jokaiselle erikseen selittää.

[QUOTE="vieras";28425040]No voi luoja, mun mielestä on suhteellisen noloa jos minkälaiset paperit vaan ovat esillä. Ja noloa nimenomaan vanhemmille/juhlien järjestäjälle kun tietää että he sellaista vaativat.
Itse asiassa koko yo-juhlat on noloja, omistani 16 vuoden takaa vieläkin päällimmäisin tunne vaivaantuneisuus (ja harmitus että annoin minulle sellaiset järjestää).[/QUOTE]

Jaa. Mulla on todella hyvät muistot. Elämäni yksi hienoimmista päivistä. Ja mulla oli todistus esille. Jälkikäteen ajateltuna en olis halunnut sitä esitellä (vaikka se hyvä olikin), hieman moukkamaista. Mutta äiti sen oli sinne pöytään laittanut ja ajattelin että se kuuluu asiaan.

Olen myös viihtynyt muiden ihmisten ylioppilasjuhlissa. Niissä on ollut joko hauskaa tai todella hauskaa. Sama kyllä koskee häitä missä olen ollut. Onko mulla parempi tuuri, liikunko eri ympyröissä vai onko tämä asennoitumiskysymys?

[QUOTE="vieras";28425068]Eikös ne todistukset ruukaa olla esillä, oli millaiset vaan? Ainakin täällä kaikki kysyy kuiten millaiset tuli, helpompihan se on katsoa kuin jokaiselle erikseen selittää.[/QUOTE]

Ilmeisesti L-Suomessa on näin, mutta muualla vähän harvinaisempaa. Minun mielestä vähän moukkamaista esitellä sitä todistusta, oli sitten hyvä tai huono.

Luulen, että esittely on yleisempää nimenomaan alemmista sosiaaliluokista olevissa perheissä. Siellä kun toi YO-todistus on vielä olevinaan kovakin juttu.

Yhteistyössä