(yö)Imetyksen lopetus, vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "villany"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"villany"

Vieras
Eli tässä sitä ollaan... Poika on ens viikolla vuoden ja päiväsaikaan imetän enää kerran. Yöllä nukutetaan meidän sänkyyn ja kun herää niin menen viereen ja silittelen uneen. Sit kun me mennään nukkumaan olen niin unenpöpperössä et en jaksa välittää vauvan heräämisestä vaan annan tissiä. Joskus poika itkee jo vieressäni ja mies tulee toisesta huoneesta sanomaan et poika itkee(tätä on nyt alkanut olee ainakin kerran viikos). Sit annan taas sen tissin.
En siis tarkkaan osaa sanoo kuika usein poika herää, 20-00 välillä noin 3-5 kertaa, loppuyöstä en tiedä.
Nyt päätin et saa luvan loppua imetys. Tissit on aina fritsuilla ku poitsu imee välillä mistä sattuu(joskus raapii ja näykkii) ja haluun jo tissit "ittelleni".
Tässä sitä ollaan. Ei saatu vauvaa nukahtaa ku toisen kerran heräs ja en imettäny. Pyysin miestä menee rauhottelee ja kerroin sil imetyksen lopetuksesta niin sano ettei tue mua. Hän haluis et poika olis vaan öisin hiljaa eikä pyöris meen sängys(siks mies ei siinä pysty nukkuun).
Aargh! Nyt oon viel enemmän halukas lopettaa et ainakin tajuu et pärjään ilmanki sen apua.
Kui pian vauva unohtaa tissin haluumisen?

Mä kypsyin myös, kun poika oli vuoden. Nukutin illalla rinnalle, kuten yleensä ja päätin, että se oli viimeinen kerta. Kahtena yönä olisi ollut kysyntää rinnalle, mutta silittelin lapsen uneen. Kahden maidottoman yön jälkeen lapsi lopetti itse päivämaidon juonnin.

hehee, meillä 1v 6kk joka tänä yönä ekää yötä omassa huoneessa. Taitaa tulla aika pian tohon viereen ja tissille. Oon vaan niin laiska öisin.

Olen ollut pari yötä poissa, silloin on ihan ok, mutta kun oon kotona ni tulee väliin ja leikkii että sängyssä on itsepalvelu...

Mutta, tuo on meidän ihana pieni itlatähti, mä en edes halua lopettaa!!!

:)

Sain nyt sovittua ukon kaa, lupas auttaa myöhemmin. Ei vaan ollu innostunu ku en ollu kertonu etukäteen. Noh, just tunti sit mä sen idean sainkin :D
Mut täs nyt valvotaan 3-4 tuntia ja yritetän sit nukuttaa uudestaan.
Mut kyl kauhee raivo tuli kun en antanut repiä paitaa päältä, sit rauhottu ku piti kättä mun rinnalla mut ei sekään sit riittäny.
Tuol se vaavi nyt huutelee pyykkikoneen rumpuun<3

No ei vuoden ikästä tuttipulloon kannata enää opettaa :D
Kärsivällisesti vain valvottava ja jaksettava silittää.. itse lopetin kun lapsi oli reilun vuoden "lapsentahtisesti". Saa nähdä meneekö samoin kuopuksen kanssa,joka nyt 10kk ja silittely sen kanssa jo aloteltu.

Mun ihana mies hoiti sen homman! Nukuin itse sohvalla siltä varalta että lapsi änkes meidän sänkyyn, mies yritti ensin omaan sänkyynsä ja jos se vaan huusi niin otti tiukasti kainaloonsa. Vettä antoi mukista huikan jos vaikutti oikeesti janoiselta. Neljän yön perästä meillä nukuttiin koko yöt :)

Itsellä sama juttu, eli olen lopetellut yöimetystä. Reilun viikon yöt on mennytkin ilman tissiä. Yksinkertaisesti laitoin liivin luukut kiinni ja paidan päälle, kun illalla nukahti tissille ja kannoin pinnasänkyyn.

Herää kyllä joka yö, joskus nukahtaa silittelemällä uudestaan mutta jos ei, niin otan kainaloon nukkumaan. Tissiä en anna. Ekoina öinä se oli melkosta huutamista, poika huusi ja yritti kontata karkuun sängystä... Mutta tottui sitten että tissiä ei saa ja nyt yöt menee jo paremmin.

Iltaimetyksestä en ole päässyt irti, siihen tissille kun nukahdetaan varmasti... Lopetan kyllä imetyksen kokonaan tässä pikkuhiljaa, vuosi kuitenkin täytetään tässä ihan piakkoin.

Meilläkin mies on hoitanu vieroituksen. Itse olen yrittänyt, mutta se on tuntunut lähinnä lapsen kiusaamiselta, kun vuoden ikäinen kyllä ymmärtää että äidillä ne rinnat on (ja maito tuoksuukin lapsen nenään) eikä isällä... Parissa yössä huudot ohi ja sitten on nukuttu koko yö.

Yhteistyössä