yö heräämiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nelly20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nelly20

Uusi jäsen
03.06.2007
14
0
1
poika 5kk ja imetän vielä

ja hänen unensa menee näin 21:00 nukkumaan nukahtaa pulloon
herää 1:30-2:00 syö pullosta tai tissistä ja saattaa neljään mennessä herätä 4 kertaa ja loppu yöstä en jaksa edes laskea mut sen voin sanoa kyllä minua nukuttas
eli hän syö joka kerta ei huoli tuttia eikä silittämiset auta naureskelee vaan

päivällä ei nuku muuta kun vaunuissa ja sillonkin pitäisi työntää koko ajan ei kerkiä kun sisälle niin hahaa kukas se heräs elikkäs onko mitään vinkkejä

neuvolassa ei oikeen irronnu neuvoja se kuulema on semmosta joo o

Kannattaa antaa jo puuroa iltasin.Meillä kans poitsu heräs monta kertaa yöllä vaikka en ees imettäny..kun rupesin antaa puuroa iltasin niin johan poika rupes nukkuun..velli ei pitänyt nälkää juuri lainkaan mut se on niin yksilöllistä..

Meillä heräillään edelleen vähintään 2 kertaa yössä, yleisemmin kuitenkin n. 2 tunnin välein.
Puuroa on annettu, mutta ei ole vaikuttanut tilanteeseen muuten kun että ensimmäisen pätkän aikana poika saattaa nukkua jopa 4h putkeen, loppu yö yleensä sitten tuota 2h välein heräily tissille. En sitten tiedä muuttuisiko asia parempaan suuntaan jos alettaisi antamaanihan kunnon kaurapuuroa? nyt syödään vauvojen riisipuuroa.

Meil oli samanlaista ongelmaa.. Unikoulujen kautta saatiin nukkuu koko yö..
Vähennettiin ensin maidon antamista yöllä ja sit siirryttii veteen ja nyt viimein (1-v) nukkuu koko yön..

joo mä annoin ensinmäistä kertaa ilta puuron ja ei vaikutusta mutta täytyy kuiteskii jatkaa iltapuuron antamista....miehellä alkaa työt mitenkähän sitä sitten kun en voi päivällä nukkua menetettyjä yöunia

Jos haluat jatkaa vaunujen työntelyä päivällä, voit tehdä näin: sido työntöaisaan naru. Istu penkille tai lepolasseen, tyrkkää vaunuja eteenpäin ja vedä ne narusta takaisin. Samalla voit lukea, torkkua, katsella pilvien kulkua.....

Jos yöllä annat pullosta maitoa, lämmitä se mahdollisimman lämpimäksi. (maista itse!) niin vauva nukahtaa paremmin.

Jotkut ihmiset nukkuvat parhaiten kun ei ole ihan täysinäinen olo, kokeilu nukkuuko teidän vauva parhaiten iltapuuro+iltamaito+yöllinen vesipullo-linjalla.

Meillä on vieläkin katkonaisia yöt... Eli on olleet jo yli 7 vuotta tämän äidin unet katkonaisia... :whistle:

Lapset lähinnä herättää äitinsä vaeltelemalla öisin äidin ja isin viereen... ;) Ja siis kaksi lasta näin tekee lähes joka yö, mutta keskimmäinen nukkuu lähes aina omassa sängyssään illasta aamuun.

Meillä siis lapset nukkuu erilailla (toiset heräilee ja yksi ei) vaikka on vauvasta asti syötetty ja juotettu samanlailla...

Tsemppiä ap:lle!!! :hug:

No, serkkuni valvoi ja piti heijata koooooko ajan 2v asti, mutta itse kokeilisin seuraavaa: kaikki pelkät maito ateriat POIS. velliä ehkä väliin, illalla tuhti puuro annos. yöllä velliä. tissuttelut pois vain.......

Oma tyttöni (esikko) oli paha koliikki vauva, ja sillä jäi kyllä itku päälle. Sitä piti kans hyssytellä ja kannatella ja syöttää ja juottaa... 3v kieppeillä alkoi sitten vihdoin nukkua, mutta kyllä olin pahasti rasittunut äiti......

Alkuperäinen kirjoittaja Katiaana:
No, serkkuni valvoi ja piti heijata koooooko ajan 2v asti, mutta itse kokeilisin seuraavaa: kaikki pelkät maito ateriat POIS. velliä ehkä väliin, illalla tuhti puuro annos. yöllä velliä. tissuttelut pois vain.......

Oma tyttöni (esikko) oli paha koliikki vauva, ja sillä jäi kyllä itku päälle. Sitä piti kans hyssytellä ja kannatella ja syöttää ja juottaa... 3v kieppeillä alkoi sitten vihdoin nukkua, mutta kyllä olin pahasti rasittunut äiti......

siis serrkuni oli yö valvoja....... :) (jäi kesken toi kirjottaminen)
eikä siis auttanu siihen nuo syöttämiset....... heh, attelin kirjottaa mutta jäi vaan päähän.

Yhteistyössä