yö helvetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuoleman väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuoleman väsynyt

Vieras
Mitä pitäisi tehdä tai miten, jotta saisin yöt perheessämme rauhoitettua. Minulla 8kk ikäinen poika joka huutaa yöllä ja haluaa maitoa (tuttelia) tunnin välein. Annanko pojan huutaa vai mitä teen. Voiko pojalla olla nälkä yöllä. Illalla hän syö puuron ja juo maitoa. Mikäli teen hänen mielensä mukaan hän joisi yöllä 4-6dl tuttelia. Olen yrittänyt vaihtaa maidon veteen sillä seurauksin että hän juo sitä myös noin kahden tunnin välein.
Lopetanko kaikki vai mitä ehdotatte. KIITOS

Periaatteessa kyllä olisi varmaan unikoulun paikka. Itse en jättänyt aikoinaan lastani yksin huutamaan, mutta istuin vieressä hammasta purren ja silittelin ja taputtelin sänkyyn kun hän huusi maitoa.

8 kk ikäisen pitäisi jo pärjätä yö syömättä tai ainakin yhdellä syötöllä aamuyöstä ellei koko yötä. Voihan se tietty olla, että lapsesi lopettaa tuon yösyömisen itsestään, mutta kannattaisi ehkä kokeilla vähän sen ohjaamista oikeille urille ja opettaa lapselle, että yöllä nukutaan ja päivällä syödään.

Itse pidin tuota silittely unikoulua lapsellemme noin 7,5 kk ikäisenä. Muutamia öitä siinä meni ja sitten hän alkoi nukkua klo 5-6 asti, jolloin annan vieläkin maitoa, koska silloin on hänen aamu (hiukan juu aikaisin äidin mielestä).

Katso tästä vähän vinkkiä:
http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm

Todenäköisesti lapsesi on häiriintynyt jostain. Hakeeko hän turvaa esim. isästä koskettelemalla hänen selkäänsä? Meillä lapsi häiriintyi kun keskustelemme jatkuvasti mahdollisesta avioerosta. Lapsi ilmeisesti ymmärsi tämän keskustelun. Kun lopetin nämä puheet lapsi rauhoittui selvästi. Muutenkin meillä menee nykyään mukavasti kun mieheni viihtyy paremmin kotona kun en hänen mukaansa jatkuvasti ""nalkuta"".

Jos sinä itse olet öisin se, joka antaa maidon, olisi varmaan helpompi vieroittua yöpullosta (ja säästäisi sinun hermojasi), jos joku muu (miehesi?) voisi hyssyttää ja silitellä vauvaa uneen yöllä kun tämä vaatii maitoa. Meillä meni tissin vaatiminen (jopa 7 kertaa yössä) tuossa iässä ohi muutamassa yössä kun en itse näyttäytynyt vauvalle lainkaan vaan mies kävi antamassa tutin. Kysyttiin asiaa lastenlääkäriltä muun käynnin yhteydessä ja hän kehotti tarvittaessa huudattamaan lasta yöllä. Sanoi, että osaavat kyllä tuossa iässä jo vaatia palvelua jos saavat periksi... Yksi keino on myös vähentää päiväunia jos lapsi nukkuu vielä monet päikkärit.

älä anna maitoa vasta kuin aamuyöstä. meillä huudettiin maitoa ekana yönä 2h, toisena yönä 20min ja sitte alko tyttö nukkumaan. ihmeen helposti kävi. meillä myös iskä kävi rauhottelemassa tyttöä ja peittoa vaan päälle. ei nostettu sängystä ylös. kyllä se nukahtaa vaikka huuto on kauheaa. mutta onneksi jaksoimme ne pari yötä, siitä lähtien nikuttu hyvin. tyttö oli tuolloin n 7-8kk

Nukkuuko lapsi samassa huoneessa teidän kanssa? Meillä nimittäin tämmöinen tapaus, että yö huudot ja syönnit olivat jatkuvia (nukkuttiin samassa huonees).
Yhtenä yönä mentiin olkkariin nukkumaan ja poika heräsi.. Tutin kävin antamassa, jos jatkoi itkua, 10min sit 15min jne.pääst uudestaan eikä höpötelty mitään.
Parina yönä tehtiin näin ja poika rupesi nukkumaan yöt läpi.
Lapsesi ikäisellä se maito alkaa olla jo tottumus kuten meillä kävi, rohkeesti vaan koittamaan, tsemppiä :)

On varmaan nälkä kun on jo tottunut siihen. Lapsenkin edun mukaista olisi lopettaa yösyöttö niin unetkin eheytyisivät. Unikoululla se hoituu. Suosittelen ihan sitä ""kovinta"" vaihtoehtoo. Mutta kukin tyylillään. Nopeasti lapset oppivat uusille tavoille. Ja helpotus on suuri.

Juu, kuullostaa siltä, että unikoulua lapsi kaipaa. Ihan hänen itsensä kannalta on parempi, että oppii nukkumaan hyvät yöunet. Tsemppiä! Se voi olla vaikeaa, mutta kannattaa teidän kaikkien vuoksi.

Koeta antaa iltaruokana vaikka ihan liharuokaa, jotta ainakin nälkä on poissuljettu. Meillä oli muistaakseni kans n. 8kk ikäisenä levottomia öitä. Syynä oli puhkeavia hampaita, paljon uusia taitoja jne. Mutta kyllä yöt pitäisi pikkuhiljaa saada menemään ilman syöttöjä.

Tutteli saattaa aiheuttaa maitoallergiaa. Minun 2 lastani olivat allergisia maidolle. Seuraavat 2 juotin soijamaidolla ja nukkuivat kuin unelma. Kokeile ja osta apteekista soijamaito jauhoa. Juota sitä purkillinen ja testaa tilanne. Saat nopeiten selvyyden asiasta.

Ei muutakuin alat jättämään yömaidot ja vedet pois. Kyllä hän ilman niitä jo pärjää. Minä jätin ensin alkuyön maidot pois ja sitten viimeisenä aamuyön maidon. Poika alkoi pikkuhiljaa nukkumaan yöt läpi ja vaikka heräili niin rauhoittui nopeasti nukkumaan. Minä en antanut pojan huutaa itsekseen ja tyynnyttelin niin kauan kunnes nukahti ilman maitoa.

Yhteistyössä