YMPYRÄN PIIRTÄMINEN

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
kuule, mun 6 vee neuvolapiirros oli meillä kotona tallessa ja ympyrä oli tosi koominen, eikä täydellinen. ja mulla oli kuvaamataito kiitettävä. joten mitä väliä, missä iässä oppii? eihän meistä kukaan kehity täysin neuvolan normien mukaan ja kouluiässä ei ole enää mitään väliä niitten käyristä yms.

nikitön
ei se vaarallista ole jos ei osaa piirtää ympyrää tai mitään muutakaan. Meillä ei esikoinen osannut kolme vuotis neuvolassa piirtää muuta kuin suttua niin neuvolasta sanottiin harjoitelkaa erillaisin keinoin piirtämään. Neljä vuotiaana osasikin sitten jo nimensä kirjoittaa. Nopeasti lapset oppii jos haluavat oppia.

äiti
Meidän neuvolassa on kuulemma "osattava" tai sit tullaan monta kertaa uusix ja jollei onnistu lähete perheneuvolaan. uusi neuvolatäti on hieman virkaintonen! :) Poika on vilkas eikä kovin innostunut piirtämisestä eikä vieläkään jaksa kuunnella esim satuja!

Mun mielestä yhteen juttuun ei pitäisi takertua, koska yksittäiset taidot kehittyvät lapsilla hyvin eritahtiin. Jos on hankaluutta useammassa osa-alueessa, niin sitten vasta ensin neuvolalääkärille ja siitä lähete eteenpäin. Ja kait se on tosiasia, että keskimäärin tyttölapset kehittyvät nopeammin piirtämisessä ja oppivat keskittymään työnalla olevaan tehtävään paremmin kuin pojat.

vieras
meillä justiin 1v8 kuukautta harjottelee tuossa ympyröitä. on kuulema kukkia.
mutta on kyllä tyttö ja niitä monesti kiinnostaa nämä asiat enempi.

kokeile opettaa joko kädestä pitäen, tai sit piirrät pisteillä ympyrän ja käsket pojan vahvistaa päälle.

Yhteistyössä