Ympäri maailman pitäis tehdä laki lasten lukumäärän rajoittamisesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hot Rod
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hot Rod

Vieras
Maailma on aivan liian ylikansoitettu. Jokin päivä tulee vielä raja vastaan silläkin, mitä tämä planeettaa kestää. Ihmistenlukumäärä on se, joka aiheuttaa kaikki ongelmat ympäristöasioissa. Jotain pitäisi tehdä asian edistämiseksi!

En kannata kansanmurhia sen paremmin tyrannien kuin teinipoikienkaan toimesta. Ketään ei tarvitse tappaa. Kunhan sitä syntymistä rajoitettaisiin. Itsekkäistä syistä ihmiset haluavat yhä suurperheitä, silläkin uhalla, että perheessä on sitten samaa aikaan kaksi vaippahousua samaan aikaan. Ymmärrän kyllä vauvakuumeen, tunnen sitä itsekin yhä. Mutta ei sitä kaikissa muissakaan asioissa sallita kaikkea, mitä haluaa.

Minusta olisi järkevää, jos jokainen pariskunta saatuan sen ensimmäisen biologisen lapsensa, tekisi sterilisaation. Tietenkään lapsen ei ole hyvä kasvaa ilman sisarusta. En nyt täysin Kiina-politiikkaa kannata. Maailmalla on paljon pieniä lapsia ilman äitiä ja isää. Sen sisaruksen voisi sitten adobtoida maailmalta.

Ei voi olla ajattelematta, että lapsettomuusongelmiin on jokin syy. Syy ei ole juuri niissä ihmisissä, jotka sitä kokee. Heillä on vain ollut huono tuuri luontoäidin arvonnoissa. Minulla ainakin herää epäillys, että kaikki taudit ja hedelmällisyysongelmat ovat luonnon tapa yrittää korjata väestönkasvu-ongelma.

Tällaista minun väsyneet aivoni saivat aikaan. Mihinkäs poliittiseen ryhmään minä tämän ansioista kuuluisin? Olen kyllä miettinyt tätä asiaa paljon viime aikoina. Minua alkaa ihan ahdistaa, kun ajattelen, että ihmiset laittavat määrän laadun edelle. Haluaisin, että lapsenlapselapsillanikin olisi Maailma, jossa elää.

No ei paskempi idea.

Mutta se yksikin voi sitten kyllä elämänsä aikana kuluttaa kymmenen edestä. Jos sattuu kasvamaan kuluttajaksi.

Että, ennemmin mä (siis tää on minun niiltäosin poliittinen kantani) rajoittaisin kulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
pienellä laskuopilla, 2 aikuista = 1 lapsi, ei riittäis väkeä kohta mihinkän kun jokainen sukupolvi olisi puolet pienempi kuin edellinen ;)

Sehän sinä ois vähän niiku ideanaki! B)

niin, ymmärsin kyllä, mut ei kovin montaa sukupolvea tuolla menolla olis täällä enää elämässä.

tuossa vaan luki et pitäis ajatella niitä lapsenlapsia ja tulevia sukupolvia, mitenkäs niitä ajatellaan kun ne meinataan "tuhota" :whistle:

mut joo, liikaa ihmisiähän täällä on, mut kuinka moni on valmis tuhoamaan ihmiskunnan noin rajulla päätöksellä, ja luopumaan monista asioista kun työikäiset loppuis muutaman vuosikymmenen jälkeen :D

Mikä järki siinä olis, että esim. pienestä, harvaanasutusta suomesta loppuis ihmiset? Auttaisko se niitä kiinalaisia yms. jotka asuu ahtaasti ylikansoitetuissa kaupungeissa? Vai velvoittaisko ap myös niiltä tiheään asutuilta seuduilta ihmiset muuttamaan esim. just pohjoismaihin?

Onhan maailmassa nytkin ihan tyhjillään olevia alueita, joissa ei montaa ihmistä asu. Mitä ideaa on rajoittaa koko maailman lapsilukua? Eikö järkevämpää olisi hajauttaa asutusta, jos jotain on muka pakolla pakko pakko, IHAN PAKKo. tehdä?

Ja luuleeko ap, että ne adoptoidut lapset olis onnellisia, jos ainut syy heidän adoptointiinsa olis se, että on sille biologiselle lapselle seuraa. Ja tuskin niitä isättömiä äidittömiä lapsiakaan ihan kaikille riittäis ja jatkuvasti!

Ah, päähän varmaan pitäisi taputtaa, kun noin jaksat huolehtia ihan itse koko maailmasta.
Mä näen tossa ajattelussa jokusen ongelman.

1. Koko pallon kannalta ihan hyvä idea. Jos pilkot jutun vähän pienempiin osiin, niin otetaan uusiksi.
Se, että Suomen kokoisella pläntillä ruvetaan pakkosteriloimaan väkeä, on yksi kärpäsen paskan kokoinen apu.
Sen lisäksi maamme häviäisi kartalta hyvin nopeasti, kun nyt jo suurin osa väestönkasvusta johtuu muusta kuin alkuperäisväestön lisääntymistavoista.
Tämä ongelma on yleinen muuallakin Euroopassa, kun syntyvyys laskee kuin lehmän häntä.

2. Ylikansoitus taas on ongelma lähinnä kolmannen maailman maissa, jossa terveydenhuolto ja kansantalous ei kestä syntyvien lasten määrää.

3. Maalaisjärjellä ja jo tätä palstaa selaamalla selviää, että suurperheissä eläminen on todennäköisesti järkevää, koska taloudellista ja näinollen myös ekologista ajattelua on pakko tehostaa. Veikkaisin, että useamman lapsen perheissä ekologinen jalanjälki on usein lopulta pienempi tai samaa tasoa kuin yksilapsisissa.
Järjettömään kerskakulutukseen ei ole yksinkertaisesti varaa.
Palloa kuluttavat lentomatkat jäävät vähemmälle, pakkausjätettä ei synny turhaan pienistä pakkauksista ja tavaraa kierrätetään lapselta toiselle enemmän jne yms.

4. Lapsettomuuden syyt tuskin ovat tekemisissä minkään "korkeamman käden" kanssa. Itse veikkaisin länsimaista yhteiskuntarakennetta. Ihmisillä ei ole varaa tehdä lapsia nuorena, hedelmällisimmillään. Nykyään lasten tekoa voi ehkäisymenetelmien ansioista suunnitella. Tämä johtaa varmuusajatteluun, ettei lapsia haluta epävarmaan tilanteeseen.
Epävarma tilanne taas nykyään kestää ihmisillä pidempään yksilö-, ja koulutuskeskeisessä yhteiskunnassa.

5. Adoptiokäytäntö nykyisellään ei houkuttele hankkimaan sisaruksia toiselta puolelta maapalloa, jos niitä kykenee hankkimaan ihan vaan naimallakin. Ihan jo hitauden, kankeuden ja kalliuden takia. Ja kuinka ekologista olisi pallomme kannalta, että jokainen pari lentelisi kaukolennoilla hakemaan niitä sisaruksia jostain tuhansien kilometrien päästä?
Se, että lapseton pariskunta tekee näin, on ok ja hyvä, mutta että kaikki jotka haluavat lapsia. Huh.

Mutta tähänkin asiaan varmaan löytyy yhtä monta mielipidettä kuin ihmisiäkin, ja paljonhan niitä on.
Että kukin tyylillään. En aio itse ottaa stressiä, vaikka ihan luonnollisin keinoin lisäännyn enemmän kuin yhden lapsen verran.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Että kukin tyylillään. En aio itse ottaa stressiä, vaikka ihan luonnollisin keinoin lisäännyn enemmän kuin yhden lapsen verran.

Koko kirjoitustasi peesaan ihan täysillä, vaikken kaikkea lainannutkaan.

Ai että suomalaisille yksi lapsi ja kehitysmaat saavat lisääntyä vapaasti, että voidaan sitten Suomeen adoptoida niiden ylimääräiset lapset? Just joo.

Tiesitkö, että suomalaiset lisääntyvät nytkin sen verran vähäisesti, että sukupuuttoon tullaan kuolemaan. Onneksi tänne otetaan pakolaisia tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai että suomalaisille yksi lapsi ja kehitysmaat saavat lisääntyä vapaasti, että voidaan sitten Suomeen adoptoida niiden ylimääräiset lapset? Just joo.

Tiesitkö, että suomalaiset lisääntyvät nytkin sen verran vähäisesti, että sukupuuttoon tullaan kuolemaan. Onneksi tänne otetaan pakolaisia tilalle.

Asiaan muuten puuttumatta, huomasitko otsikon. Jos et, niin luehan uudelleen....

Yhteistyössä