Ymmärtääkö kukaan mua tässä asiassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku-myykö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku-myykö?

Vieras
Kun olimme vain kaksin mieheni kanssa, kävimme kesäisin hänen isänsä mökillä lomilla. Isänsä asuu kesät siellä itsekkin mutta...ei tosiaan siivoa koskaan ja kalastaa jokapäivä ja siivoaa kalat siinä keittiössä ja sen se keittiö on näköinenkin (suomuja siellä täällä ja maustepurkit jne, ovenkahvat ihan kalan limassa). Ostaa paljon kirppiksiltä huonekaluja, ei koskaan pese tms. putsaa siitä vaan siitä vain paikoilleen. Osa on ollut tosi likaisia.

No, tietysti omassa mökissä omilla tavoilla, mutta aina kun menimme (olimme yleensä 2viikosta kuukauteen putkeen) niin siivosimme koko paikan saunaa myöten ja isänsäkin oli aina tyytyväinen ja sanoikin että siistimpää meidän lähtiessä kuin tullessa. Oli varmaan kun kaikki puhdistin, että oli kivempi olla.

Tehtiin aina myös halkoja seuraavaksi talveksikin jne., jätimme rahaa myös käyttämästämme sähköstä jne. eli molemmat oli ns. saamapuolella ja hän itse meidät sinne halusi ja haluaisi vieläkin mutta...

Nyt ei olla käyty vuosiin kun pieniä lapsia ja rempattava oma talo ja piha, aina kotonakin hommat oottamassa kun pitää tehdä sitä ja tätä.
Mies ei ymmärrä miksi en halua/jaksa lähteä enää mökille ja syyttää mua nipoksi. En tosiaan jaksa ja pysty lasten pyöriessä siellä siivoamaan koko paikkaa (vaikka mieskin tekee siivousta)kuten ennen ja lasten takia todellakin vielä enemmän katson tarpeelliseski että siivotaan...ja viikonlopun takia en jaksa alkaa toisen sotkuja siivoamaan (kotonakin vaikka mitä hommaa) ja pitempi aika ei enää sopiva kun kotonakin tehtävää ja ei enää haluakkaan olla niin pitkään kotoa pois.
Ymmärtääkö edes joku mua?

ymmärrän kyllä sua! en minäkään välttämättä jaksaisi lasten kanssa lähteä kylään paikkaan, josta tietäisin, että ihan ensiksi saa siivota joka paikan. vaikka varmasti mökillä muuten kivaa olisikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
On tainnut laiskuus iskeä ap:hen kun ei appensä mökkiäkään viitsisi siivota ja näin ei anna miehensä, eikä lastensa viettää mökkilomaa.

Ja sinä se jaksat aina vaan heitellä näitä...

Kyllä mä ap ymmärrän, mulla samantyylinen asia. Mutta anna miehesi mennä sinne ja jos mahdollista, annan lastenkin mennä sinne. Ne ei mun mielestä kärsi siitä että on likaista jos ei vanhemmat vauhkoo asiasta.

Oon sanonu miehelle että itse saa mennä vapaasti ja olla miten pitkään tahtoo. Lapsia en anna mukaan jos en itse ole, just tuon likaisuuden takia, tiijä mitä matoja niistä kaloistakin tulee, yök.
Ja toinen juttu, järvi ihan mökin liki i tosiaan luotan vain miehen tai omaan valvovaan silmään ja jos yksin lapsen kanssa menis ni entä ku on ite vessassa tms. jää vahtiminen isälleen tai kuka siellä muu olis ja kun ei enää tottunut KOKO AJAN pitämään silmällä ni se on se minuutti kun kääntyy vaikka selin muuta tekemään tai kännyä lukemaan ni unohtuu...ja vaikka vaan hetkeksi ni sehän riittää pahoihin.

Ja tottakai voi itellekkin virhe tapahtua mutta kuitenkin itse niin selkäytimessä jo tuo varsinkin veden äärellä kun muutenkin.
Tässä vielä se että tuohon mies sanoo mun omien mörköjen tulevan tähän järvi asiaan - joo todellakin tulee. OLisin hukkunut itse lapsena jos hoitsu ei ois saanut harottua veden alta rantaan. Se ei ollu mikään veden hörppäys suuhun vaan olin jo tajuton joten mua loukkaa että mies vähättelee pelkoani.

Yhteistyössä