ymmärrättekö tätä rintaliivi-asiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
joku kaksi kertaa pienemmät tissit omaava nainen käyttää myös D tai E kuppia vain siksi, että heillä on joku saakelin kallis rintsikkamaku..... :o

Juuri tästä luulen olevan kyse, kokolapun ja hintalapun numerot, ne tekevät olon hyväksi. :) Eikä siinä mitään pahaa mielestäni ole.

ei siinä mitään pahaa ole, mutta naurattaa ajatus siitä, että joku onnettoman pienet ketunkuonotissit omaava nainen kuvittelee olevansa seksikäs povipommi, koska rintsikoiden lipetissä lukee jotain aivan mahdotonta.
silti kateellisena mulkoillaan "viereisiin pöytiin", joissa oikeasti isopovisilla naisilla näkyy isoista rinnoista muodostunut tissivako...

ei siinä mitään pahaa ole, mutta naurattaa ajatus siitä, että joku onnettoman pienet ketunkuonotissit omaava nainen kuvittelee olevansa seksikäs povipommi, koska rintsikoiden lipetissä lukee jotain aivan mahdotonta.
silti kateellisena mulkoillaan "viereisiin pöytiin", joissa oikeasti isopovisilla naisilla näkyy isoista rinnoista muodostunut tissivako...

Oikeasti tärkeä asia on se, että löytää hyvät itselleen sopivat rintaliivit :) Ja jos ne muutenkin miellyttävät, ei se pieni manipulaatio olle pahasta.

Changessa kuppikoko kasvaa yhdellä verrattuna muihin, heidän mitoituksensa on vähän erilainen kuin muilla, myyjät sanovat sen heti. Muualta ostelen aina E-kupillisia, Changesta pitää ottaa F.

Se kirjainhan kuvaa tavallaan ympärysmitan ja rinnanpäältä otetun mitan suhdetta. Esim. samasta liivistä 80E pitäisi kupiltaan olla sama kuin 85D, ympärysmitan vaan pitäisi olla isompi, vastaavasti 75F:ssä pitäisi olla samankokoinen kuppi, mutta pienempi ympärysmitta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minusta tuntuu että Changen koot ovat ihan omaa luokkaansa. Eivät muilla firmoilla varmasti mitoitus ole ihan tuollaista.... Tosin kyllä naiset ilmeisesti ostavat liian löysiä rintaliivejä herkästi.

Mutta kyllähän sitä voi heittoa olla puoleen ja toiseen. Mittanauha kertoo lähtökohtia sille rinnanalusluvulle.

Itselläni on nykyään lähemmäs 80cm ja rintaliiveistä tulee valittua joko vanha 75 tai niukemmista 80. 75 kokoisista valitaan aina isompi kuppi. Mutta 85 rintaliivit tippuisivat päältäni. Ei mikään kiristys auttaisi. En voi uskoa että esim Triumphin tai Changen mitoitus ole läheskään samaa.

Onko kyse siitä, että nainen tuntee olonsa paremmaksi, jos ympärysmitta on pienempi ja kuppikoko suurempi siinä lappusessa ja sen vuoksi mitoitetaan näin, mielikuvan takia?

Olen ostanut useista erikoisliikkeistä rintsikoita, ja koot ovat ihan samat kuin changessa. Kyse on siis siitä, että naiset ostavat omin päin aivan väärän kokoisia rintsikoita. :) Minä myös, silloin kun ostin vielä ilman myyjän apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ihnan niin:
Olen ostanut useista erikoisliikkeistä rintsikoita, ja koot ovat ihan samat kuin changessa. Kyse on siis siitä, että naiset ostavat omin päin aivan väärän kokoisia rintsikoita. :) Minä myös, silloin kun ostin vielä ilman myyjän apua.

Tämä on ihan varmasti totta.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
sattuipa silmiini tälläinen keskustelu
http://demi.fi/keskustelut/327000/nyt-auml-mm-auml-t-oikeasti-sinne-tissikauppaan

en ymmärrä tuota tissiliivien koon muutosta alkuunsakaan. meneekö se menee niin, että jos rintsikoiden koko on oikeasti 70B, niin sama lopputulos on periaatteessa, jos ostaa 65A:n?
en ihan ymmärrä, miten joillakin tuo koko voi tosiaan muuttua siitä onnettomasta AA:sta sinne DD:hen?

Siis kyllä ja ei.
Esim. 70B olisi rinnakkaiskoossa 65C..tota kokoa voi olla melko hankala löytää...
Ja voihan se koko muuttua noinkin paljon,jos nainen on niin tyhmä et tunkee päällensä monta kuppia liian pienet rintsikat.Kroppahan siitä kärsii.
Yli 90% suomalais naisista käyttää väärän kokoisia liivejä.

Todella usein näkee kun naisilla on selkäkappale liiveissä melkein niskassa kolmiomaisesti eikä suorana keskellä selkää, kuten pitäisi. Luulisi että sen itsekin hiffaisi, että koko on väärä, kun näyttääkin kummalliselta (puhumattakaan siitä, miltä sen arvelee tuntuvan...).

Minä taas olen aina ostanut oikean kokoisia, niin itse kuin erikoisliikkeen myyjän opastuksella. Changen kuppikoko on aina yhden isompi kuin muilla merkeillä. Kun myyjälle kertoo, että koko on se ja se, hän kysyy, että onko heidän merkillään vai muualla ja sanoo, että heiltä kannattaa kokeilla kuppia isompaa. Olen hyvin kranttu liivien koon ja istuvuuden kanssa, joskus myyjät ovat jopa kehuneet sellasia, mitkä eivät kunnolla istu, kiitos hieman erikokoisten rintojen.

Mä en oikeasti ymmärrä koko keskustelua, mulle on ihan sama mitä kokolapussa lukee, en enää edes muista sitä, mutta tiedän vain sen että changen liikkeessä pääsee niin helpolla, eikä edes ole kallista, 25 euroa kun on -50% tarjoukset. Ensimmäisellä kerralla oli niin kulahtaneet liivit päällä että jätin ne sovituskopin roskikseen, toisella kerralla kun kävin, olin lihonut huomattavasti, mutta silti, ensimmäiset liivit kun myyjältä sain niiin ne oli just soppelit.
Ei tarvinnut tuskassa raahata kymmentä paria koppiin ja stressaantua peilikuvaansa sen vuoksi että saisi muutamaa euroa halvemmalla liivinsä.

joku kaksi kertaa pienemmät tissit omaava nainen käyttää myös D tai E kuppia vain siksi, että heillä on joku saakelin kallis rintsikkamaku..... :o

Juuri tästä luulen olevan kyse, kokolapun ja hintalapun numerot, ne tekevät olon hyväksi. :) Eikä siinä mitään pahaa mielestäni ole.

No entäs se kun Henkkamaukan vaatteita käytän koossa M, niin Kappahlin vaatteet täytyy ostaa L koossa. Harrastaako henkkamaukkakin siis tällaista kokomanipulointia??

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:

No entäs se kun Henkkamaukan vaatteita käytän koossa M, niin Kappahlin vaatteet täytyy ostaa L koossa. Harrastaako henkkamaukkakin siis tällaista kokomanipulointia??

Tähän en keksi kyllä vastausta kun itselläni nuo koot menee just toisin.
HM koko L ja muista liikkeistä koko M,näin siis yleensä.
HM pitäisi olla mitoitukseltaan piebempää kokoa.Niin ovat ainakin joissain tiedotteissa sanoneet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minä taas olen aina ostanut oikean kokoisia, niin itse kuin erikoisliikkeen myyjän opastuksella. Changen kuppikoko on aina yhden isompi kuin muilla merkeillä. Kun myyjälle kertoo, että koko on se ja se, hän kysyy, että onko heidän merkillään vai muualla ja sanoo, että heiltä kannattaa kokeilla kuppia isompaa. Olen hyvin kranttu liivien koon ja istuvuuden kanssa, joskus myyjät ovat jopa kehuneet sellasia, mitkä eivät kunnolla istu, kiitos hieman erikokoisten rintojen.

Jännä juttu, mulla ei ole niin. Olen ostanut vaikka mitä merkkejä, ja aina on kokona nakottanut 70F. Ehkä mun tissit vaihtaa kokoa liivien mukaan. :D

Niin, ei ne changen liivit ole sen kalliimpia kuin prismasta ostetut triumphitkaan, monesti halvemmatkin. Viimeksi ostin niin maksoi 25 euroa liivit. Sieltä vaan on niin hitsin helppoa ostaa kun nyt tietää mikä koko ja mikä malli on hyvä, eikä tosiaan tarvii kantaa 20 eri paria ja tuskailla ettei mikään taaskaan sovi.

Ja siis no... en tiedä, minä ainakin olin ostanut täysin päin mäntyä kaikki liivini aiemmin. Ja luulin olevani c-kupillista kokoa mutta olen d- siis noissa muissa. Ja kun ihmettelin ettei mikään oikein esim. lindexillä mahdu, suurensin vain rinnanympärystä (koska samalla kuppikin kasvaa), ja tuloksena oli täysin vääränkokoiset liivit. Ja e/f on sitten changen liiveissä, vähän mallista riippuen nyt sitten mulle se sopiva koko. Mutta jos minulta kysytään kuppikokoa niin en sano sen olevan e vaan kyllä se d-kupiksi omat röllykkäni miellän. Se, jonka mielestä ne ovat onnettoman pienet ja pönkittelen jotain itsetuntoa ostamalla "feikki-kokoja", niin luulkoon sitten niin :laugh: Monessa kohtaa mieluummin ottaisin pienemmät rintavarustukset, kun paitapuseroiden hankinta mm. on aina tuskaa, kun rintojen kohdalta ei ikinä mikään istu.

mä en vaan tajua sitä, et miten hitossa TODELLA PIENISTÄ tisseistä saadaan väkisin tehtyä kokoa 70-E ja sitäkin isompaa..mistä se koko muodostuu?? itsellä on aina ollut isot rinnat ja silti olen saanut liivini marketeista. tukevat ja kauniit, kokoa 90-D...
tuntuupa typerälle ajatella, että joku kaksi kertaa pienemmät tissit omaava nainen käyttää myös D tai E kuppia vain siksi, että heillä on joku saakelin kallis rintsikkamaku..... :o

Kun nyt ihmiset ymmärtäisi, että suurempi kuppikoko EI OLE SAMA ASIA kuin suuremmat tissit.

Olet vain läskitissi :D Niillä hoikilla naisilla onkin suurempi osa rinnasta oikeaa rintakudosta toisin kuin sulla. Sä oot läskimooses. onneksi olen 60E ja mulla on oikeat rinnat eikä läskistä muodostuneet. :)

Noniin... asiaan.

Eli Olen huomannut selvän eron rinnakkaiskokoasiassa. Olen oikeasti kokoa 70B mutta alennusmyynneissä sorrun yleiseen 75A ja koko on periaatteessa sama, mutta usein ajanmyötä kaarituet painavat kainalonkylkeä, 70B pysyy oikeankokoisena.

Mullakin tissit kokoa 70H ja juuri Changessa mulla aikanaan mitattiin se koko. Muualta olen ostanut liivejä tuolla mitoituksella ja hyvin on sopineet. Joskus kuppi on ollut hitusen reilu ja silloin G-kuppi on natsannut. Eli ihan liivistä itsestään kiinni, mikä sopii ja mikä ei.

Voisin myös suositella paria nettikauppaa isopovisille!

Trinea ja Lumingerie, kannattaa googlata ja tutkia. Hassua vaan, että osa myynnissä olevista liiveistä on molemmilla samoja, ja Trineassa ne on puolet halvempia. Palveluun olen kyllä hyvin tyytyväinen ja liivit saapuu usein parissa päivässä jo sovitukseen :)

Parhaan palvelun saa rintaliiviosastolta, jossa voi kutsua myyjän sovituskoppiin napin painalluksella.

Periaatteessa koko 75A tarkoittaa, että rintakehän ympärysmitta (ihan rintojen alta mitattuna) on tuo 75 cm ja kuppikoko on A. Kun koko on 80A, on ympärysmitta on 80 cm ja kuppikoko on A, MUTTA 80A-kokoisten liivien A-kuppi on hiukan isompi kuin 75A:n kuppi.

Edelleen 90A-kokoisten liivien kuppi on taas hieman suurempi kuin 80A-kokoisten kuppi.

Mun ekat liivit oli 30 kiloa sitten kokoa 75C, nyt kun kiloja on kertynyt (kerrytetty?) koko on 95F. Niin ja vaikuttaahan toi maan vetovoimakin...

Kuppikokojen kirjaimet menee suomalaisittain näin: A, B, C, D, DD, E, F ...

(vähän vanha tuo viestiketju, mutta kai näitä vielä luetaan?)

Yhteistyössä